×
×

متخصص عفونی:
تهدید بیش از پیش سلامت جامعه درهمزمانی کرونا و آنفلوآنزا

  • کد نوشته: 5620
  • ۱۳۹۹-۰۴-۳۱
  • ۰
  • متخصص عفونی با بیان اینکه همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کرونا سلامت جامعه را بیش از پیش در معرض تهدید قرار خواهد داد، تصریح کرد: در صورت وقوع این اتفاق کودکان، زنان باردار، سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، حتما باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
    تهدید بیش از پیش سلامت جامعه درهمزمانی کرونا و آنفلوآنزا
  • تبلیغ هدفمند

    متخصص عفونی با بیان اینکه همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کرونا سلامت جامعه را بیش از پیش در معرض تهدید قرار خواهد داد، تصریح کرد: در صورت وقوع این اتفاق کودکان، زنان باردار، سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، حتما باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. 

    عبدالله کریمی افزود: با توجه به اینکه کرونا و آنفلوآنزا هر دو ویروس هستند و علایم بروز آنها شبیه هم است، هم زیستی این دو ویروس در فرد بسیار خطرناک بوده  شرایط سلامتی فرد مبتلا در معرض خطر قرار می گیرد.

    وی اظهار داشت: این دو بیماری ریه را درگیر کرده و فرد مبتلا را دچار تب و لرز، سردرد و سایر علایم مشابه خواهد کرد به همین دلیل برای پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا از مردم می خواهیم اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و کسانی که واجد شرایط هستند حتما واکسن آنفلوآنزا را امسال بزنند.

    کریمی با بیان اینکه ۲ تا ۱۰ درصد کودکان به کرونا مبتلا می شوند، ادامه داد: آنفلوآنزا در کودکان بویژه زیر پنج سال شایع تر است و باید واکسن را بزنند.

    به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علایم اولیه ویروس های آنفلوآنزا و کرونا شامل تب و سرفه است و بدون آزمایش نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد و  ذات‌الریه بین بیماران مبتلا به کرونا کاملا شایع است.
    وی افزود: پس از آلودگی به ویروس ها، آنتی بادی‌هایی در بدن تولید می‌شود که با ویروس مقابله کرده و مانع ابتلای مجدد به آن می‌شود ولی مشخص نیست که این مصونیت تا چه مدت باقی می‌ماند و ممکن است با ابتلا به سایر انواع ویروس کرونا که موجب سرماخوردگی عادی می‌شود، این مصونیت از بین برود در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا  حداقل موجب مصونیت در برابر آنفلوانزا می‌شود.

    تهدید بیش از پیش سلامت جامعه درهمزمانی کرونا و آنفلوآنزا
    تهدید بیش از پیش سلامت جامعه درهمزمانی کرونا و آنفلوآنزا

    سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش اعلام کرد باید دوران نسبتا طولانی را با کرونا سپری کنیم” و هشدار داده است که ممکن است همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در پاییز ما را غافلگیر کند.

    به گفته وی، باید چهار تا ۶ ماه دیگر صبر کرد تا رفتار ویروس کرونا را یک مقدار واقع بینانه‌تر ببینیم و “نه من و نه هیچ کس در دنیا نمی‌تواند پاسخ دهد که این ویروس چه خواهد کرد، ما هر روز شرایط جدیدی را از این ویروس مشاهده می‌کنیم و نمی‌دانیم ویروس به چه سمت و سویی حرکت می‌کند”.

     عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نیز چمدی پیش بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان در فصل پاییز تاکید کرد.

    مسعود مردانی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس و از آنجایی که آنفلوآنزا نیز در فصول سرد سال بسیار رایج است، کودکان امسال باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *