×
×

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گنبدکاووس
شرط ورود بیکاران گنبدی به بازارداشتن گواهی مهارت

  • کد نوشته: 5795
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۳
  • ۰
  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گنبدکاووس از اتاق اصناف و ۵۰ اتحادیه صنفی این شهرستان خواست داشتن گواهی مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را از شرایط و اولویت‌های اصلی صدور مجوز کسب و کار (پروانه کسب) به علاقمندان ورود به بازار کار قرار دهند.
    شرط ورود بیکاران گنبدی به بازارداشتن گواهی مهارت
  • تبلیغ هدفمند

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گنبدکاووس از اتاق اصناف و ۵۰ اتحادیه صنفی این شهرستان خواست داشتن گواهی مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را از شرایط و اولویت‌های اصلی صدور مجوز کسب و کار (پروانه کسب) به علاقمندان ورود به بازار کار قرار دهند.

    علی‌اکبر برآبادی در نشست شورای مهارت گنبدکاووس، از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان خواست برای آشنایی بیشتر فعالان علاقمند به کسب و کار در بازار با نوع رشته‌ها و نحوه مهارت‌آموزی در مراکز و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، نشست‌هایی را با اتحادیه‌های صنفی برگزار کنند.

    وی افزود: درحال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در گنبدکاووس فعالیت دارند که بدون تردید داشتن مهارت فنی و حرفه‌ای توسط فعالان بازار بویژه افرادی که قصد ورود به بازار را دارند، در کیفی‌سازی خدمات و افزایش درآمد آنها تاثیرگذار خواهد بود.

    برآبادی همچنین با اشاره به محدود بودن استخدام در ادارات دولتی و ضرورت ورود جوانان به بازار کار آزاد، از اتاق اصناف گنبدکاووس خواست قبل از معرفی جوانان به بازار کسب و کار، از آنان مدرک مهارت فنی و حرفه‌ای مرتبط با رشته فعالیت را مطالبه نماید.

    رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۶۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان، گفت: بسیاری از این آموزشگاه‌ها با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌شان در چند ماه گذشته، دچار مشکلات اقتصادی شدند.

    شرط ورود بیکاران گنبدی به بازارداشتن گواهی مهارت
    شرط ورود بیکاران گنبدی به بازارداشتن گواهی مهارت

    محمدرضا ملکان با تاکید بر ضرورت بازگشایی دوباره آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: ۹۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این شهرستان استیجاری هستند و شیوع ویروس کرونا از ابتدا تا الان ۳۵ میلیارد ریال به صاحبان این آموزشگاه‌های خسارت زد.

    وی اضافه کرد: اولویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گنبدکاووس حوزه‌های روستایی، بخش کشاورزی و آموزش آبزی پروری است و تلاش داریم تا هفته دولت مجوز تاسیس یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای با سطح آموزش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه کشاورزی اخذ شود.

    همچنین مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز دراین نشست، ظرفیت بخش کشاورزی و تولیدات گلخانه‌ای این شهرستان را خوب توصیف کرد و گفت: ۸۰ درصد گلخانه‌های گلستان در گنبدکاووس واقع است که گذران دوره‌های آموزش مهارتی در این بخش توسط مدیران و کارکنان این واحدها به افزایش تولید و درآمد آنها کمک می‌کند.

    غلامعلی نورا افزود: گنبدکاووس ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی مانند گیاهان دارویی، پرورش ماهیان و پرندگان زینتی و دام‌های سبک و سنگین دارد که با ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان می‌توان بهترین استفاده را از این فرصت‌ها برای اشتغالزایی مفید کرد.

    شورای مهارت گنبدکاووس ذیل شورای مهارت استان با هدف متمرکز کردن آموزش‌های مهارتی، فراهم کردن زمینه اشتغال بر پایه مهارت، تامین نیروی انسانی بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی، اطمینان بر دریافت مهارت بر اساس استاندارد و جایگزینی مهارت‌گرایی بجای مدرک‌گرایی تشکیل و امروز نخستین نشست آن برگزار شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *