×
×

فرمانده مرزبانی ناجا
تقویت پایش مرزهای کشور با سامانه‌های الکترونیکی

  • کد نوشته: 5803
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۳
  • ۰
  • فرمانده مرزبانی ناجا از تشکیل قرارگاه هوشمندسازی مرزهای کشور خبر داد و گفت: با توجه به توسعه علم و فناوری، قصد بر این است تا از سامانه‌های الکترونیکی و تجهیزات نوین برای پایش تصویری مرزها استفاد کنیم.
    تقویت پایش مرزهای کشور با سامانه‌های الکترونیکی
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده مرزبانی ناجا از تشکیل قرارگاه هوشمندسازی مرزهای کشور خبر داد و گفت: با توجه به توسعه علم و فناوری، قصد بر این است تا از سامانه‌های الکترونیکی و تجهیزات نوین برای پایش تصویری مرزها استفاد کنیم.

    سردار احمدعلی گودرزی اظهار داشت: این سامانه های الکترونیکی و اپتیکی، رادارها و تجهیزات به صورت بومی در کشور ساخته می‌شود و استفاده از آن و همچنین پهپاد و ریزپرنده ها، حسگرها و دوربین های پیشرفته طراحی داخلی می تواند به معنای واقعی به مرزها امنیت ببخشد.

    وی افزود: البته چند سالی است که توجه خاصی به ویژه در مرزهای جنوب شرق و شمال غرب به بحث انسداد مرزی، الکترونیکی و اپتیکی و دوربین های حرارتی شده و با گسترش استفاده از این امکانات می‌توان مرزها را به صورت کامل تر و در ابعاد مختلف رصد کرد.

    نقش آفرینی مردم در نقش مرزیار 

    سردار گودرزی با اشاره به اهمیت عمق دهی به آموزش‌های همگانی مرزنشینان، یادآور شد: ساکنان نواحی مرزی در تامین امنیت مرزها بسیار نقش آفرین بوده و هستند، بنابراین به آموزش و مشارکت آنها بسیار توجه شده به طوری که اکنون بسیاری از آنها به عنوان مرزیار افتخاری با مرزبانی همکاری دارند.
    وی اظهار داشت: امروز به دنبال آن هستیم که همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس،  نقش بیشتری به مردم داده و نقش آفرینی آنها در امنیت بخشی به مرزها پررنگتر شود.

    کشف ۴۶ تن مواد مخدر در مرزها

    فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشف ۴۶ تن مواد مخدر در چهار ماهه امسال در مرزهای کشور، از افزایش ۸۷ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مددت مشابه پارسال خبر داد.

    سردار گودرزی افزایش این کشفیات را نتیجه افزایش گشت های مشترک و ویژه با کشورهای همسایه در تامین امنیت هوایی و دریایی مرزها و هماهنگی بین نیروهای مسلح، مرزبانی و انتظامی دانست.

    خراسان شمالی مرزی باثبات دارد

    فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های بسیار باثبات از حیث امنیت مرزها یاد کرد که علیرغم داشتن مرز طولانی بیش از ۳۰۰ کیلومتری، مورد خاص و قابل توجهی از ناامنی در آن وجود ندارد.

    وی گفت: برای کمکم به مرزنشینان در خراسان شمالی منطقه قرمز مرزی را تا حدودی محدود کرده ایم تا مردم در نقاط صفر مرزی در سختی نباشند و کمک کنیم تا مرزنشینان در کسب و کار کشاورزی و دامداری که در این استان رونق بالایی دارد، بهتر بتوانند به فعالیت معیشتی خود بپردازند.

    بازدید از مرزها، احداث پاسگاه های مرزی، گروهان مرزی و هوشمندسازی مرز خراسان شمالی از مهمترین برنامه‌های سفر فرمانده مرزبانی ناجا به این استان است.

    استان خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان است.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *