×
×

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی
۳هزارتن کلزا کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

  • کد نوشته: 5983
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۷
  • ۰
  • مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه خرید کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان در سال زراعی جاری نسبت به پارسال ۶.۳ درصد افزایش دارد، گفت: در این راستا سه هزار و ۲۵۷ تن محصول خریداری شد.
    ۳هزارتن کلزا کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه خرید کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان در سال زراعی جاری نسبت به پارسال ۶.۳ درصد افزایش دارد، گفت: در این راستا سه هزار و ۲۵۷ تن محصول خریداری شد.

    سیدجلال موسوی روز سه شنبه در ارتباط با این موضوع بیان داشت: پارسال برای خرید سه هزار و ۶۵ تن دانه روغنی کلزا بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد.

    وی با بیان اینکه خرید دانه روغنی کلزا از کلزاکاران استان به پایان رسیده است اظهار داشت: تاکنون  ۸۸ میلیارد ریال به حساب کلزا کاران استان واریز شده است.

     معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم گفت: سه هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشتزارهای استان برداشت شد که سرمای دیررس بهاره موجب افت ۳۰ درصدی عملکرد این محصول شد.

    محمدجواد تشکری اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزار خراسان شمالی زیر کشت کلزا رفته بود که پیش‌بینی شده بود افزون بر پنج هزار تن دانه روغنی از این سطح برداشت شود.

    وی افزود: سرمای دیررس بهاره در زمان گل دهی محصول بود که باعث از بین رفتن گل ها شد با وجود این، بخشی از گلها مجددا رویش داشتند اما این امر جلو کاهش عملکرد محصول را نگرفت زیرا دانه ها ریزتر به بار آمدند.

    ۳هزارتن کلزا کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد
    ۳هزارتن کلزا کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

    وی افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۴۰ هزار و ۸۰۰ ریال تعیین شده بود.

    سال گذشته پنج هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح سه هزار و ۶۰۰ هکتار کشتزار خراسان شمالی برداشت شده بود.

    خراسان شمالی در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه نهم را در بین استان‌ها دارد.

    سرمای دیررس بهاره در فروردین ماه امسال افزون بر هشت هزار میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی خسارت زد.  

    خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *