×
×

کلافگی مردم بیارجمندازتعطیلی۲ماهه تنها جایگاه بنزین

  • کد نوشته: 6162
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۰
  • ۰
  • تنها جایگاه بنزین شهر بیارجمند و روستاهای حومه این بخش از ۲ماه پیش تعطیل شده و مردم را برای تامین سوخت مورد نیاز کلافه کرده است.
    کلافگی مردم بیارجمندازتعطیلی۲ماهه تنها جایگاه بنزین
  • تبلیغ هدفمند

     تنها جایگاه بنزین شهر بیارجمند و روستاهای حومه این بخش از ۲ماه پیش تعطیل شده و مردم را برای تامین سوخت مورد نیاز کلافه کرده است.

    بخش بیارجمند و ۲۰ روستای آن حدود ۱۰ هزار تن جمعیت داشته و شغل بیشتر ساکنان آن دامپروری و کشاورزی است. جمعیت مرکز بخش نیز حدود سه هزار تن است.

     جمعی از مردم بیارجمند با ابراز گلایه از تعطیلی ۲ماهه تنها جایگاه فروش بنزین اعلام کردند ، برای تهیه سوخت مورد نیاز خود باید در مسافت های طولانی تا جاده سراسری تهران – مشهد یا به شهرهای بیارجمند و شاهرود سفر کنند که موجب اتلاف وقت و هزینه می شود.

    این بخش در منطقه دور افتاده کویری قرار داشته و  محل رفت و آمد  مسافران از استان سمنان به استان خراسان رضوی در شهرستان های بردسکن و کاشمر است و عشایر زیادی هم از مراتع آن برای پرورش دام استفاده می کنند.

    یک شهروند بیارجمندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: تعطیلی جایگاه فروش بنزین از ماه مبارک رمضان و همزمان با اردیبهشت امسال آغاز شد و به رغم پیگیری های بسیار، هنوز مشکل رفع نشده و مشکلات ناشی از آن گریبان گیر مردم این منطقه است.

    محمد کریمی با بیان این که این شهر نزدیک به سه هزار تن جمعیت دارد، افزود: بسیاری از دارندگان خودرو و موتورسیکلت در ظرف های کوچک و بزرگ و در محل سکونت خود بنزین ذخیره سازی می کنند که خطرهای بسیاری درپی دارد.

    محسن احمدی هم گفت: تعمیرات و بهسازی یک جایگاه بنزین آن هم در یک نطقه دور افتاده و محروم کویری نباید طولانی شود ، مسوولان امر باید با نظارت بیشتر و با سرعت این موضوع را پیگیری کنند.

    احمد رسولی دیگر شهروند بیارجمندی هم گفت: نزدیکترین جایگاه بنزین به بیارجمند ابتدای ورودی این جاده در مسیر تهران – مشهد  با ۳۵ کیلومتر فاصله است.

    وی با بیان اینکه جایگاه بعدی نیز با ۹۰ کیلومتر فاصله در روستای احمد آباد خارتوران قرار دارد افزود: با کم مصرف ترین خودروهای موجود باید بیش از ۱۰ لیتر بنزین  را برای رسیدن به جایگاه فروش بنزین مصرف کرد.

    یکی از عشایر منطقه نیز با بیان اینکه برای رسیدگی به امور گله خود باید با خودرو تردد کند گفت: در شرایط کنونی تهیه بنزین برای جامعه عشایر بسیار مهم بوده و بدون آن روند زندگی و کار مردم مختل می شود.

    کلافگی مردم بیارجمندازتعطیلی۲ماهه تنها جایگاه بنزین
    کلافگی مردم بیارجمندازتعطیلی۲ماهه تنها جایگاه بنزین

    محمد جوادی افزود:  در مناظق بیابانی بیارجمند که امکان دسترسی مردم به اورژانس بسیار پایین است ، بیشتر اوقات بیماران با خودروهای شخصی به مراکز درمانی منتقل می شوند ، به همین دلیل تهیه بنزین برای عشایر بسیار ضروری بوده و ناچار هستند با هزینه های بیشتر نیز آن را تهیه کنند.

    منوچهر کریمی مالک جایگاه بنزین شهر بیارجمند هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل تعطیلی این جایگاه را تعمیرات عنوان کرد و گفت: برای انجام تعمیرات به کارگر نیاز است ، اما شیوع ویروس کرونا موجب شده تا نیروهای لازم برای انجام تعمیرات به سختی پیدا شود.

    وی با بیان اینکه تعمیرات و بهسازی  لوله ها ، سیم کشی و آزمایش های لازم جایگاه انجام شده است تاکید کرد: بازرسی و تایید کارشناسان شرکت نفت پنجشنبه گذشته انجام شد.

    کریمی گفت: با تمهیدات انجام شده امیداست تا پایان هفته آینده این جایگاه بنزین به مردم خدمات رسانی کند.

    مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان هم به خبرنگار ایرنا گفت: جایگاه سوخت گیری بیارجمند تنها جایگاه شهری در این منطقه است که بدلیل مشکلات فنی ، سامانه هوشمند و نیاز به تعمیرات لوله و مخازن که کسری فرآورده را به دنبال داشت، تعمیرات و تعطیلی آن ضروری بود.

    علی اکبر عرب عامری با بیان اینکه تعطیلی این چایگاه و فاصله ۳۵ کیلومتری با نزدیکترین جایگاه در منطقه برای مردم مشکلاتی را درپی داشت، ادامه داد: برای رفاه حال مردم و تا زمان راه اندازی جایگاه ، فروشگاه موقت بنزین  درکنار جایگاه موجود دایر می شود.

    وی گفت: چون زمان تعمیرات زمان بر است ، ناچار هستیم از همان تک پمپ قدیمی برای رفع نیازهای مردم استفاده کنیم.

    مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت : برای تسریع روند تعمیرات ، تعمیرکار شرکت نفت در منطقه ساکن شده است.

    عرب عامری در باره تامین سوخت وسایل کشاورزی هم گفت : برای ارائه گازوییل ، فروشندگی نفت سفید در پایین دست روستای خانخودی را به صورت موقت به مکان فروش گازوییل تبدیل کردیم که پس از بازگشایی جایگاه بیارجمند توزیع نفتگاز هم بصورت قبل و عادی انجام خواهد شد.

    وی افزود: تعمیرات و بهسازی محیط  جایگاه بنزین بیارجمند تا پایان هفته به اتمام خواهد رسید و از هفته آینده  توزیع سوخت انجام می شود.

    در استان سمنان۶۵ محل عرضه بنزین و نفت گاز و ۴۲ جایگاه عرضه گاز طبیعی وجود دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *