×
×

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شواری اسلامی
بهسازی و بازسازی شهرک‌های صنعتی اردبیل

  • کد نوشته: 6208
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۱
  • ۰
  • نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شواری اسلامی از پیگیری تامین اعتبارات لازم برای بهسازی و ترمیم شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد.
    بهسازی و بازسازی شهرک‌های صنعتی اردبیل
  • تبلیغ هدفمند

     نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شواری اسلامی از پیگیری تامین اعتبارات لازم برای بهسازی و ترمیم شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد.

    صدیف بدری روز شنبه در نشست مشترک با صاحبان صنایع شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزود : این شهرک به عنوان مهم‌ترین شهرک صنعتی استان نیاز به بهسازی معابر و تکمیل زیرساخت دارد و تلاش می‌شود اعتبارات مناسبی به این شهرک اختصاص یابد.

    وی ادامه داد: باید با تدوین یک برنامه چند ساله، بهسازی این شهرک در دستور کار مسوولان استانی قرار بگیرد تا با تامین اعتبارات لازم بتوان این شهرک را به وضعیت مطلوب خود رساند.

    بدری سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی را یادآور شد و گفت: دولت باید زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها را تامین کند تا سرمایه‌گذاری در شهرک ها صورت بگیرد.

    محمد اهلی ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل هم در این نشست گفت: با گذشت زمان، معابر و برخی از تاسیسات شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل مستهلک و دچار فرسودگی شده است ، تامین اعتبارات لازم برای بهسازی این شهرک در حد توان این شرکت نبوده و نیاز به تخصیص اعتبارات استانی و ملی دارد.

    وی با بیان اینکه توسعه و بهسازی این شهرک به اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال نیاز دارد افزود: متاسفانه کل اعتبارات تخصیصی سال ۹۸ به شهرک‌های صنعتی استان کمتر از ۳۰ میلیارد ریال بوده که تنها هفت میلیارد ریال آن به این شهرک اختصاص یافته و این اعتبار حتی یک درصد از نیازهای شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل را تامین نمی‌کند.

    بهسازی و بازسازی شهرک‌های صنعتی اردبیل
    بهسازی و بازسازی شهرک‌های صنعتی اردبیل

    وی از دیگر مواردی را که باید مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد را پیگیری برای اجرای قانون مالیات ارزش افزوده دانست و گفت: با اجرایی شدن اختصاص بخشی از درآمد حاصل از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی، روند خدمت‌رسانی به واحدهای تولیدی و تکمیل زیرساخت‌های لازم شتاب خواهد گرفت.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر مشکلات این شهرک را عدم اجرای قانون قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم دانست و افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در شهرستان نمین و در یکی از مناطق محروم استان قرار گرفته و لازم است با اجرای این قانون که منجر به اعمال برخی معافیت‌های مالیاتی خواهد شد در جهت کمک به واحدهای صنعتی اقدام کرد.

    اهلی یکی از مهم‌ترین وظایف اساسی شرکت شهرک‌های صنعتی را خدمت‌رسانی به واحدهای صنعتی اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با تکمیل زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مطلوب به واحدهای تولیدی، سطح رضایت‌مندی آنان را افزایش دهیم، چرا که این امر سبب رونق تولید و ایجاد اشتغال و در نتیجه باعث رشد و توسعه صنعت استان خواهد شد.

    استان اردبیل ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد . همچنین  یک هزار و ۶۹ واحد صنعتی در این استان وجود دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *