×
×

نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس:
ساختارهای حرفه خبرنگاری در کشور نیازمند بازنگری است

  • کد نوشته: 6237
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۱
  • ۰
  • نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختارهای حرفه خبرنگاری در کشور با هدف تقویت امنیت شغلی، ارتقای کیفی عملکرد و حمایت بیشتر از این قشر نیازمند تغییر و بازنگری است.
    ساختارهای حرفه خبرنگاری در کشور نیازمند بازنگری است
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختارهای حرفه خبرنگاری در کشور با هدف تقویت امنیت شغلی، ارتقای کیفی عملکرد و حمایت بیشتر از این قشر نیازمند تغییر و بازنگری است.

    فاطمه محمدبیگی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین افزود: ساختارهای شغل خبرنگاری در کشور برخلاف خیلی از مشاغل قوی نبوده و از پایه محکمی برخوردار نیست و ساختارهای آن در جهت برخورداری این قشر از امکانات و مزایا از جمله موضوع جذب و استخدام، آموزش، بیمه و امنیت شغلی نیازمند تغییر و بازنگری است و این مهم باید از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت دنبال و پیگیری شود.

    نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از مشاغل حقوق ثابت و بیمه بیکاری جزو ملزومات بوده و اجرایی می شود اما به این موضوع در شغل خبرنگاری توجه چندانی نمی شود در حالی که خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و فعالیت در آن با ریسک و خطرپذیری بالایی همراه است.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مظلومیت اصحاب رسانه برای ما قابل درک است، اظهار داشت: برخی خبرنگاران برای انجام وظیفه خود و اطلاع رسانی به جامعه جان خود را از دست می دهند و یا به آنها برچسب های سیاسی زده می شود. 

    وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، پیشاپیش ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به این قشر از جمله خبرنگاران ایرنا تبریک گفت و اظهار داشت: خبرنگاری شغلی پیچیده، سخت؛ حساس و چند وجهی است به طوری که اگر خبرنگار در انجام کار خود سونگری و جهت گیری خاصی داشته باشد، محتوا و فهوای خبر تغییر کرده و بازخوردها و تبعات ناشی از آن جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت سنگینی بر دوش دارند،افزود: تاثیر در جهت دهی به افکار عمومی اهمیت بالای کار خبرنگار و رسانه را در جامعه امروز نشان می دهد.

    نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وظایفی که رسانه ها و خبرنگاران باید مورد توجه جدی قرار دهند نیز اشاره کرد و گفت: امانتداری و رعایت اصل بی طرفی و پرهیز از جهت گیری به نفع یک گروه یا جریان خاص باید به عنوان یک اصول حرفه ای و اخلاقی مورد توجه این قشر قرار بگیرد و بی توجهی به این موارد یک آسیب جدی برای رسانه ها به شمار می رود. 

    وی خاطرنشان کرد: رسانه های ما باید در شرایط فعلی اخبار امیدبخش و انرژی آفرین را به جامعه و مردم تزریق کنند. 

    ساختارهای حرفه خبرنگاری در کشور نیازمند بازنگری است
    ساختارهای حرفه خبرنگاری در کشور نیازمند بازنگری است

    نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان یک رسانه قدیمی و محکم یاد کرد و گفت: بسیاری از مردم اخبار و وقایع کشور و جهان را از طریق این رسانه دنبال و پیگیری می کنند.

    وی افزود: در دنیا ایرنا را به عنوان خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران می شناسند که این موضوع رسالت خبرنگاران این خبرگزاری را سنگین و حساس کرده است.

    محمدبیگی با بیان اینکه زیست بوم رسانه از ظرفیت بالایی برخوردار است که شاید هیچ زیست بوم دیگری از آن بهره مند نیست،افزود: جامعیت و فراگیری بالای تاثیرات این حرفه بر جامعه بسیار قابل توجه است.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به روزهای شلوغ این کمیسیون همزمان با موج دوم کرونا،گفت: این کمیسیون به شکل مستمر مسایل مرتبط با این ویروس منحوس را رصد کرده و به طور هفتگی اعضای آن با وزیر بهداشت نشست دارند و تلاش می کنند تا خطرات و خسارات جانی کرونا در کشور کاهش یابد.

    وی در ادامه یکی از برنامه های مهم کاری خود را پیگیری تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه نرخ نامناسب رشد جمعیت در میهن اسلامی، مقام معظم رهبری بارها در خصوص بحران جمعیت و تلاش برای رفع آن تاکید داشته اند.

    نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران جمعیت را باید فراتر و بزرگ تر از بحران های موجود در کشور دانست که اگر امروز برای حل آن فکری نشود در آینده مشکلات بزرگی برای ما ایجاد خواهد کرد و میهن ما وارد یک سیاه چاله جمعیتی می شود.

    محمدبیگی اظهار داشت: از رسانه ها به ویژه ایرنا می خواهیم که با تهیه خبر و گزارش عوارض و عواقب بحران جمعیتی از جمله آثار سوء اقتصادی آنرا برای آینده کشور به مردم گوشزد کنند. 

    علی حیدری رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین نیز در این دیدار اظهار داشت: اثرگذاری بالای رسانه ها اهمیت و جایگاه مهم آنها را در جامعه امروز گوشزد می کند.

    وی خاطرنشان کرد: مسوولان و دست اندرکاران باید برای انجام درست وظایف از سوی رسانه ها و خبرنگاران، محتوا و اخبار صحیح و مبتنی بر واقعیت را به هنگام و مستمر در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند.

    این مسوول حوزه رسانه اظهار داشت: خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام و حاکمیت، علاوه بر کمک به پیشبرد تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی، به دنبال جریان سازی و اثرگذاری مناسب در جامعه برای رشد و اعتلای میهن اسلامی و کمک به اهداف بالادستی کشور است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *