×
×

سرپرست استانداری گلستان
نیاز ویژه‌ اعتبارات برای اجرای طرح جامع مدیریت سیل در گلستان

  • کد نوشته: 624
  • ۱۳۹۸-۰۲-۲۳
  • ۰
  • سرپرست استانداری گلستان با اشاره به تدوین طرح جامع مدیریت سیل استان در سال ۸۱ گفت: برای اجرایی کردن این طرح نیاز به اعتبارات ویژه‌ای داریم. اقداماتی که در این طرح پیش‌بینی شده در کاهش خسارت‌های سیل بسیار موثر است.
    نیاز ویژه‌ اعتبارات برای اجرای طرح جامع مدیریت سیل در گلستان
  • تبلیغ هدفمند
    سرپرست استانداری گلستان با اشاره به تدوین طرح جامع مدیریت سیل استان در سال ۸۱ گفت: برای اجرایی کردن این طرح نیاز به اعتبارات ویژه‌ای داریم. اقداماتی که در این طرح پیش‌بینی شده در کاهش خسارت‌های سیل بسیار موثر است.

    به گزارش بازار کسب و کار، میرمحمد غراوی عصر دیروزدر جلسه شورای هماهنگی مدیرت بحران استان که با حضور هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب برگزار شد با تأکید بر لزوم اجرای طرح جامع مدیریت سیل در استان اظهار داشت: اجرای این طرح و اقدامات پیش‌بینی شده در آن می‌تواند در کاهش خسارات ناشی از سیل بسیار موثر باشد.

    غراوی گفت: طرح جامع سیل استان، سند علمی بسیار خوبی است که پس از سیل سال ۸۱ تهیه شد و بسیاری از اقدامات برای مقابله با سیل اخیر بر اساس آن صورت گرفت.

    وی با بیان اینکه تصرف حریم بستر رودخانه‌ها به یکی از معضل‌های اصلی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها یک خواسته جدی است.

    غراوی گفت: در همین سیلاب شاهد بودیم که زهکشی اراضی کشاورزی در تخلیه آب‌های موجود در دشت‌ها نقش بسیار موثری داشت برای همین اتمام زهکشی در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان باید در دستور کار قرار گیرد.

    وی درباره ضرورت تکمیل سدهای نیمه تمام در استان بیان داشت: اجرای سدهای نرماب، آقدکش و علاج بخشی سد وشمگیر از جمله اقداماتی است که می‌تواند در کاهش خسارات ناشی از سیلاب و همچنین استفاده بهینه از بارش‌ها موثر باشد که نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

    سرپرست استانداری گلستان افزود: یکی از طرح‌های مهم ما اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و احداث آب‌بندان‌ها است که برای تکمیل آنها به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

    وی ادامه داد: در آخرین روزهای سال ۹۷ استان حوادث مختلفی را تجربه کرد، از برف و کولاک شدید تا ریزش و مسدودی جاده‌ها در ارتفاعات، وزش باد شدید و باران که منجر به وقوع سیلاب شد که در این حوادث، همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تمام توان پای کار بودند.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *