×
×

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی
پرداخت تسهیلات۵۰میلیارد ریال به اصناف خسارت‌دیده کرونا

  • کد نوشته: 6326
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۲
  • ۰
  • معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت کرونا به کسب و کارهای استان پراخت شده که پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.
    پرداخت تسهیلات۵۰میلیارد ریال به اصناف خسارت‌دیده کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت کرونا به کسب و کارهای استان پراخت شده که پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

    محمد اربابی روز یکشنبه در این ارتباط اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و ۳۶۵ پرونده اصناف و کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا به بانک های استان ارسال شده است.  

    وی افزود: میزان اشتغال این پرونده ها پنج هزار و ۵۶۵ نفر گزارش شده و میزان تسهیلات درخواست شده در این پرونده ها ۴۸۰ میلیارد ریال است.

    معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: از بانک ها انتظار می رود در پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد: ثبت تقاضا برای دریافت این تسهیلات تا پایان مردادماه تمدید شده است و مشمولان می توانند در این زمینه اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ صنف و کسب و کار آسیب‌دیده کرونایی در این استان، از حمایت تسهیلاتی دولت بهره‌مند می‌شوند اظهار داشت: در این مرحله، کارگاه های خسارت دیده از کرونا که کد تامین اجتماعی و کارگر بیمه شده دارند، مشمول دریافت حمایت های دولت می شوند.

    وی گفت: براساس شیوه نامه ابلاغی، رقم تسهیلات ۶۰ میلیون، ۱۲۰ میلیون و ۱۶۰ میلیون ریال است و کسب و کارهایی که آسیب شدید دیده اند، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحدهایی که تعطیل شدند به ازای هر نفر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.

    وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و با دوره بازپرداخت با احتساب زمان تنفس ۲۴ ماهه، پرداخت می شود تصریح کرد: سهم استان از این تسهیلات، پرداخت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

    معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری که بیشتر آنان خویش‌فرما هستند هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می گیرند.

    وی افزود: پرداخت تسهیلات به رانندگان، یک مرحله ای است و متقاضیان مشمول، مستقیم به بانک معرفی می شوند اما پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان دو مرحله ای است و باید در دستگاه تخصصی مربوط، مورد بررسی قرار گیرد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی پیش از این درباره سهم این استان از دریافت این حمایت ها گفته بود که در این استان عمده اشتغال مردم، کشاورزی بوده و این بخش هم فاقد کارگاهی و بیمه شده و تامین اجتماعی است از این رو این فعالان نمی توانند از این فرصت استفاده کنند.

    حسن نوری تصریح کرده بود: حمایت دولت، مشمول کسب و کارهایی است که دارای کد کارگاهی مورد تایید تامین اجتماعی هستند.

    ۱۳ رسته آسیب دیده کرونا شناسایی شده است که هتل داران، رستوران ها، مهدهای کودک، باشگاه های ورزشی، واحدهای تولید پوشاک و گلخانه های تولید گل از جمله آنان است.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *