×
×

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام
هفت میلیون جوجه‌ریزی در تربت‌جام

  • کد نوشته: 6550
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۶
  • ۰
  • معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان را از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیون و ۹۱۰۰ قطعه ذکر کرد و گفت: به رغم شیوع بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان با مدیریت مناسب پرورش دهندگان جوجه این میزان جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.
    هفت میلیون جوجه‌ریزی در تربت‌جام
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان را از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیون و ۹۱۰۰ قطعه ذکر کرد و گفت: به رغم شیوع بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان با مدیریت مناسب پرورش دهندگان جوجه این میزان جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.

    باقر خدادادی با اشاره به وجود ۱۰۷ مرغداری در این شهرستان افزود: از این تعداد در حال حاضر ۱۰۵ واحد فعال است که ظرفیت هر دوره جوجه ریزی در آنها یک میلیون و ۸۹۴ هزار قطعه است.

    وی ادامه داد: سالانه به طور متوسط چهار دوره جوجه‌ریزی در مرغداری‌های تربت جام انجام می‌شود و به طور میانگین در هر سال افزون بر ۱۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ در این منطقه تولید می‌شود.

    معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: طی چند سال گذشته این شهرستان یکی از قطبهای تولید گوشت مرغ در استان خراسان رضوی بوده است.

    خدادادی افزود: هر دوره جوجه ریزی ۴۵ تا ۵۰ روز طول می‌کشد که در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین دو دوره، مجوز جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعد صادر می‌شود و با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور، تمام فرایند مراحل پرورش شامل جوجه ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در این سامانه ثبت می‌شود.

    هفت میلیون جوجه‌ریزی در تربت‌جام
    هفت میلیون جوجه‌ریزی در تربت‌جام

    وی ادامه داد: با توجه به نبود کشتارگاه طیور در این شهرستان مرغ های پرورش یافته برای کشتار به سایر کشتارگاه‌های استان ارسال و بخشی از آنها وارد چرخه مصرف در شهرستان تربت جام می‌شود.

    معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: این تعداد مرغداری زمینه اشتغال افزون بر ۳۰۰ نفر را به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم کرده است.

    خدادادی افزود: نبود بیماری‌های حاد و واگیردار طیور و بهبود مدیریت بهداشتی از مهمترین دلایل افزایش جوجه ریزی در شهرستان تربت جام است.

    وی ادامه داد: اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری شهرستان، صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی، نظارت بر فاصله زمان جوجه ریزی، نظارت بر واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری از جمله اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های طیور در تربت جام است.

    شهرستان تربت جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *