×
×

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس
۱۱۰ملک روستایی در گنبد منتظر سند مالکیت

  • کد نوشته: 6748
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۱
  • ۰
  • مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: ۳۷ هزار و ۳۰ خانوار ساکن در ۱۱۰ روستا و نیز شهر مرزی "اینچه‌برون" این شهرستان که املاک مسکونی، تجاری و زراعی آنها در مالکیت بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان است، در انتظار صدور سند مالکیت از سوی این نهاد هستند.
    ۱۱۰ملک روستایی در گنبد منتظر سند مالکیت
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: ۳۷ هزار و ۳۰ خانوار ساکن در ۱۱۰ روستا و نیز شهر مرزی “اینچه‌برون” این شهرستان که املاک مسکونی، تجاری و زراعی آنها در مالکیت بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان است، در انتظار صدور سند مالکیت از سوی این نهاد هستند.

    مرتضی احمدی اظهار داشت: برای تسریع در صدور سند مالکیت املاک اهالی این روستاها و شهروندان اینچه‌برون، پیگیری‌های زیادی توسط بنیاد مسکن گلستان با مسوولان بنیاد علوی و ثبت اسناد گلستان انجام شده که نتیجه آن، امضای تفاهم نامه برای تسریع در صدور سند مالکیت بین مسوولان این سه نهاد بود.

    وی یادآور شد: تا قبل از این تفاهم نامه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس اقدام به نقشه برداری ۱۱ هزار قطعه از املاک برخی از ۱۱۰ روستا و شهر اینچه برون کرده بود.

    درهمین پیوند چندی قبل نیز سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اعلام کرد: اسناد مالکیت خانه‌های ساخته شده در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان که متعلق به بنیاد علوی است تا ۲ سال آینده برای اشخاص و متقاضیان واجد شرایط صادر می شود و هماهنگی لازم بین اداره کل با بنیاد مستضعفان و ثبت اسناد و املاک برای شتاب بخشیدن در صدور سندهای مالکیت خانه به متقاضیان انجام شده است.

    ۱۱۰ملک روستایی در گنبد منتظر سند مالکیت
    ۱۱۰ملک روستایی در گنبد منتظر سند مالکیت

    مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: علاوه بر پیگیری صدور سند مالکیت املاک برای ساکنان این روستاها تاکنون افزون بر ۱۸ هزار جلد سند مالکیت مسکن روستایی برای اهالی ۵۱ روستای دیگر گنبدکاووس در قالب اصلاحات ارضی با همکاری اداره ثبت اسناد سند صادر شد.

    وی همچنین افزود: مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ روستاهای گنبدکاووس ۴۷ هزار و ۶۵۸ واحد مسکونی دارد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۹۲ واحد آن معادل ۴۳ درصد مقام و بقیه بی‌دوام و کم دوام هستند که صاحبان آنها می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات ویژه ۴۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله استفاده کنند.

    گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *