×
×

رییس پارک علم و فناوری گلستان
رتبه دوم استارت آپ های گلستان دراَپ بازار

  • کد نوشته: 7084
  • ۱۳۹۹-۰۵-۳۰
  • ۰
  • رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت :گلستان در توسعه و پیشرفت مسائل دانش بنیان بویژه بخش کیفی شرکت های دانش بنیان و ساخت اپلیکیشن (نرم افزار یا کارافزار) پیشرفت قابل قبولی را در چند سال اخیر داشته ایم.
    رتبه دوم استارت آپ های گلستان دراَپ بازار
  • تبلیغ هدفمند

    رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت:گلستان در توسعه و پیشرفت مسائل دانش بنیان بویژه بخش کیفی شرکت های دانش بنیان و ساخت اپلیکیشن (نرم افزار یا کارافزار) پیشرفت قابل قبولی را در چند سال اخیر داشته ایم.

    دکتر مهدی غفاری در نشست خبری روز چهارشنبه اظهار داشت: بسیاری از استارت آپ ها در حوزه آی تی فعال هستند که به همین خاطر از جهت تولید و ساخت اپ و نرم افزارهای کاربردی و ارایه آن در اپ کافه بازار موفق به کسب رتبه دوم و از نظر فروش جایگاه هشتم تا نهم کشور را دارد که این امر موجب تعجب و حیرت همگان گردیده که باعث خرسندی و دلگرمی جوانان استان در جهت پیشبرد و بروز رسانی تولیدات خود شده است.

    وی گفت: گلستان جز پارک های درجه ۳ کشور است که امیدواریم در سال آینده یک سطح به سطح های استان افزوده شود از لحاظ شرکت‌های دانش بنیان در کشور رتبه بیست ام را دارا هستیم  امادر همین راستا و درجهت پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در رده ۶ پارک برتر کشور هستیم.

    وی افزود: با شیوع کرونا پارک و واحدهای فناور و مراکز رشد زیرمجموعه پارک علم و فن آوری گلستان در کنار سایر رزمندگان مقابله با این ویروس جهانی در زمینه تولید تجهیزات و لوازم ضدعفونی کننده، نرم افزار غربالگری بیماران، تولید داروجهت تقویت سیستم ایمنی مردم فعال شد ضمن اینکه در این مدت یک واحد تولیدی در استان برای نخستین بار در شمال کشور موفق به تولید ماسک N۹۵ و N۹۹ شد.

    رتبه دوم استارت آپ های گلستان دراَپ بازار
    رتبه دوم استارت آپ های گلستان دراَپ بازار

    غفاری گفت در حال حاضر این واحد تولیدی محصولات تولیدی خود را به عراق با قرارداد اولیه معادل ۷۰ میلیارد ریال صادر می‌کند، اظهار داشت: هشت واحد تولیدی مستقر در پارک علم و فن آوری گلستان در تولید ماسک، تجهیزات الکترونیکی، محصولات آرایشی بهداشتی و شیمیایی مبارزه با کرونا فعال هستند.که برخی از این محصولات تقاضای صادرات به سایر کشور ها را دارد.

    ریاست پارک علم و فن آوری گلستان گفت: طی سال‌های ۹۲ الی۹۷ تعداد ۸۶ نفر در مجموعه های آموزشی این پارک مشغول به فعالیت شدند که این تعداد در سال گذشته به ۱۲۶ نفر و در سال جاری تا کنون به ۱۸۲ نفر افزایش یافته است.

    دکتر مهدی غفاری یادآور شد که در حال حاضر مشکل کمبود فضا برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های گلستان را داریم که افزایش این فضا لازمه وجود تامین منابع مالی است، گفت: با تلاش و کوشش های انجام گرفته ۱۰ هزار متر مربع فضا آماده واگذاری به واحدهای تولیدی استان گردیده است. بر هیمن اساس جدیدا به دلیل کمبود فضاهای آموزشی در بخش ورودی سختگیریها بیشتر شده است. و به همین لحاظ با ارزیابی های سختگیرانه شرکت های که موفق به انجام تعهد در طی مدت اولیه نشدند از مدار خارج و جا را برای افرادی که در انتظار هستند خالی می کنیم که تا کنون ۳۳ شرکت خارج شده اند و این ارزیابی ها به خاطر کمبود فضا هر روز به روزرسانی و سختگیرانه تر می شود.

    وی در ارتباط با محصولات تولیدی توسط شرکت های دانش بیان گفت: در تلاش ایم که محصولات تولیدی را به مراکز اقتصادی و صنعتی کشور معرفی کنیم خواه اینکه در حال حاضر برخی از این شرکت های دانش بنیان مامور تولید قطعات و تجهیزات بسیاری از کارخانه ها و شرکت های صنعتی کشور را بر عهده دارند.

    رئیس پارک فناوری گلستان در ادامه افزود : در بخش ارائه تسهیلات در قبل از سال ۹۸ چهارصد میلیون تومان و در سال ۹۸این میزان ۷۳۴ میلیون تومان و در سال جاری مبلغ ۸۳۴ میلیون تومان تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان مصوب و پیش بینی شده است.

    وی در پایان افزود برای حضورو استفاده از فضاهای پارک نگاه ما به هیچ وجه مدرک تحصیلی و سن ملاک نیست و هر شخصی با هر مدرک تحصیلی و سنی می تواند از فضاهای پارک استفاده کند و ملاک برای استفاده دانش و خروجی طرح های ارائه شده توسط افراد می باشد هم اکنون ۱۴۶ واحد فناوری در استان گلستان فعال هستند که تلاش در افزایش آن هستیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *