×
×

آمادگی مدارس اردبیل برای فعالیت در شرایط مختلف کرونایی

  • کد نوشته: 7163
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۲
  • ۰
  • مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای شروع تحصیلی و برقراری آموزش در شرایط مختلف کرونایی در مدارس این استان خبر داد.
    آمادگی مدارس اردبیل برای فعالیت در شرایط مختلف کرونایی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای شروع تحصیلی و برقراری آموزش در شرایط مختلف کرونایی در مدارس این استان خبر داد.

    احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: برنامه‌های مختلف آموزشی برای ارائه دروس و آموزش‌های حضوری و نیز در فضای مجازی مهیا شده که متناسب با وضعیت و شرایط موجود از نظر بیماری کرونا از سوی مسوولان و دبیران در  مدارس اجرایی خواهد شد.

    وی  اظهارداشت: سال تحصیلی جدید از ۱۵شهریورماه شروع می‌شود و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم توسط کارگروه‌های مختلف انجام شده است.

    او افزود: در حالت اول اگر وضعیت سفید باشد فعالیت مدارس طبق روال سال‌های گذشته بصورت عادی انجام خواهد شد، اما در صورتی‌که وضعیت مرکز استان و سایر شهرستان‌ها زرد باشد نحوه فعالیت مدارس تغییر خواهد یافت طوری‌که روز پنجشنبه به روزهای فعال هفته اضافه شده و دانش‌آموزان مدارس نیز به ۲ گروه تقسیم خواهند شد.

    آمادگی مدارس اردبیل برای فعالیت در شرایط مختلف کرونایی
    آمادگی مدارس اردبیل برای فعالیت در شرایط مختلف کرونایی

    وی گفت: با هدف کاهش تراکم دانش‌آموزی در کلاس و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گروه اول دانش‌آموزان سه روز در هفته و گروه دوم نیز سه روز بعدی هفته را در کلاس درس حاضر خواهند شد.

    او افزود: در همین وضعیت زرد در مناطق روستایی و عشایری نیز که تراکم دانش‌آموزان کمتر است ، معلمان ،مدیران و راهبران آموزشی در مدارس حضور یافته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت آموزشی خواهند پرداخت.

    وی گفت: در صورتی‌که وضعیت استان و سایر شهرستان‌ها قرمز اعلام شود از تجربه فاصله سوم اسفند سال گذشته تا پایان خرداد ۹۹ استفاده شده و با تعطیلی مدارس از سیستم آموزشی شبکه شاد و ظرفیت صدا و سیما استفاده خواهد شد.

    ناصری تشریح کرد: در هر سه حالت شبکه شاد جزو اصلی‌ترین سامانه کمک آموزشی دانش‌آموزان خواهد بود.

    وی  با اشاره به حذف بخاری‌های نفتی از مدارس در کل استان بیان کرد: سامانه گرمایشی ۵۱۹ مدرسه با هزار و ۳۶۹ کلاس درس با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از بخاری نفتی به گازی تغییر یافته است.

    او اضافه کرد: همچنین در راستای تامین زیرساخت‌ها و فضای آموزشی ایمن، مدارس خشتی در استان برچیده شده و ساختمان‌های مدارس استاندارد شده است.

    بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت و برگزاری کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری انجام شود.

    وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری در اولویت بوده و به لحاظ کیفیت آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

    ندایی با بیان اینکه روند نزولی کرونا در استان آغاز شده، اظهار امیدواری کرد که تا زمان شروع سال تحصیلی جدید وضعیت استان سفید شود.

    وی گفت: در وضعیت سفید نیز لازم است اقدامات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری  رعایت شود.

    ندایی  با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص الکترونیکی کردن خرید کتاب و آموزش مجازی ،این برنامه‌ها را در وضعیت کنونی قابل تقدیر دانست.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *