×
×

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
هدف، حفظ اشتغال روستایی،عشایری است

  • کد نوشته: 7422
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۲
  • ۰
  • با توجه به اینکه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری یکی از اولویت های مهمی است که می بایست بیشتر از هر چیز دیگر در جهت جلوگیری از مهاجرت مردم این مناطق به شهرها مورد توجه ادوار مختلف دولتمردان و مسئولان کشوری قرار گیردعیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ارتباط گفت: هدف، حفظ اشتغال روستایی و عشایری است که به همین لحاظ 29درصد اشتغالزایی صورت گرفته مرتبط با مناطق روستایی و عشایری است که این امر با وجود تسهیلات ارائه به این مناطق موجب رشد و توسعه اشتغال گردیده است.
    هدف، حفظ اشتغال روستایی،عشایری است
  • تبلیغ هدفمند

    با توجه به اینکه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری یکی از اولویت های مهمی است که می بایست بیشتر از هر چیز دیگر در جهت جلوگیری از مهاجرت مردم این مناطق به شهرها مورد توجه ادوار مختلف دولتمردان و مسئولان کشوری قرار گیردعیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ارتباط گفت: هدف، حفظ اشتغال روستایی و عشایری است که به همین لحاظ ۲۹درصد اشتغالزایی صورت گرفته مرتبط با مناطق روستایی و عشایری است که این امر با وجود تسهیلات ارائه به این مناطق موجب رشد و توسعه اشتغال گردیده است.

    منصوری در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی اظهار داشت:پیش از این فقط ۳ درصد اشتغال های جدید در روستاها اتفاق می افتاد اما با ارائه تسهیلات به طرح های اشتغال زایی در زمینه پایدار نمودن اشتغال در این مناطق رقم آن هم اکنون به ۲۹ درصد افزایش یافته است.

    وی با اشاره به اینکه باید اقدامات و تلاش های صورت گرفته در این حوزه گفت: منتظر بازگو نمودن نتایج اقدامات صورت گرفته توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی که بعنوان دبیر کارگروه در بخش ارائه تسهیلات پرداخت شده در مناطق ذکر شده می باشد هستیم که ببینم تسهیلات ارائه شده تا چه اندازه سبب ایجاد اشتغال در این مناطق گردیده است.

    وی در ادامه با تکید بر اینکه پرداخت اینگونه تسهیلات نیز باید در کنار اطلاعات نتایج آن باید بازگو شود.

    مهمترین بخش، تامین امنیت شغلی جامعه است 

    منصوری با اشاره به اینکه مهمترین الویت تامین امنیت شغلی جامعه است گفت:این رویکرد با صیانت از اشتغال موجود در بخش ایجاد توسعه جامعه با ارائه و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تضمین می شود.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه اقتصاد جامعه باید با برنامه حرکت کرد گفت: اشتغالی محقق نخواهد شد مگر اینکه بازاری وجود داشته باشد و برای آن بازاریابی صورت گرفته باشد که اگر غیر این باشد بازاری نیست و بهمین لحاظ نباید متصور این باشیم که جهت توسعه و ایجاد اشتغال زایی صرفا با ارائه تسهیلات محقق خواهد شد.

    وی با وجود تولید فرش بومی در استان تصریح کرد و افزود : به طور مثال پتانسیل مثبت استان در زمینه تولید فرش دستباف بومی مستعد است اما باید در مرحله نخست بازار آن را جستجو کرد سپس برای ایجاد دار قالی مورد نیاز به متقاضیان وام داد.

    هدف، حفظ اشتغال روستایی،عشایری است
    هدف، حفظ اشتغال روستایی،عشایری است

    وی درپاسخ نماینده مردم در خانه ملت گفت: نرخ بیکاری سرانه خانوار عشایریی و روستایی از شاخص های مهم با توجه به جمعیت موجود از عمده ترین عواملی است که در جهت پرداخت اینگونه تسهیلات اشتغال زایی در نظر گرفته شده است.

    وی با شاره به عدم توجیه برخی طرح های ارائه شده اشتغال روستایی افزود: به لحاظ وجود شمار زیاد طرح های ارائه شده اما برخی از آن ها در طی سال های اخیر غیر قابل توجیه بوده می بایست مورد پالایش مجدد قرار گیرند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از طرح ها زمان بهره برداریشان است افزود :باز پرداخت برخی از طرح ها فرا رسیده که از محل این بازگشت ها به بانک منبعی است بعنوان ارائه تسهیلات جدید اشتغالزایی مورد استفاده واقع می شود.

    تاکید جهت استفاده از تسهیلات شرایط اقتصادی موجود با اطلاع رسانی داریم

    منصوری با اشاره به خسارت وارده به کسب و کارهای آسیب دیده گفت:تاکنون از تسهیلات در نظر گرفته شده برای آسیب دیدگان از کرونا فقط ۱۰هزار میلیارد ریال از ۱۳۰ هزار میلیاردریال تسهیلات معرفی شده متقاضیان به بانک ها پرداخت شده است.

    وی عدم ارائه اطلاعات مناسب نسبت به پرداخت تسهیلات کرونا از دلایل ناکافی در جذب منابع عنوان داشت و گفت: انتظار داریم که سازمانهای اجرایی و بانک ها با اطلاع رسانی مناسب و ارسال پیام به متقاضیان و استفاده از رسانه های مجوزدار به متقاضیان مشمول دریافت تسهیلات تلاش و کوشش لازم را کنند.

    منصوری با اشاره به اینکه در حال حاضر چه مشاغل و بنگاه های که داری پرسنل و نیروی بیمه شده هستند و چه آنانی که فاقد بیمه می باشند می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده ویژه کسب و کارهای اسیب دیده برخوردار شوند.

    وی در پایان با تاکید بر ظرفیت های موجود در استان در بخش های کشاورزی و صنایع تبدیل گفت: در بخش توسعه اشتغال این آمادگی را داریم تا با راه اندازای مرکز آموزشی اصلاح نژاد جهت پرورش و تولید دام از متقاضیان توسعه اشتغال در این بخش حمایت کنیم.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین :

    با ارئه تسهیلات ارزان و قابل دسترس می توان انقلابی در جهت توسعه اشتغال و استقلال کشور و جامعه و بی نیاز شدن از اتکا به نفت قدم برداشت. البته این اشتغال زمانی میسر و امکان پذیر خواهد بود که موانع موجود سد راه این تسهیلات تسهیل شود و با بها دادن به دانش و توان نیروی جوان و مستعد چالش های موجود سد راه را کوتاه و برطرف کرد.

    در حال حاضر بیشتر از اینکه بانک تسهیلات کرونایی دهند اقدام به دریافت وجوه غیر متعارف از متقاضیان این نوع تسهیلات می کنند که متاسفانه دلیلش برای متقاضیان مشخص نبوده است که گاهاً این مبالغ دریافتی بانک ها بر مبنای تسهیلات درخواست متفاوت می باشد.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *