×
×

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر
آغاز برداشت انگور ملایر

  • کد نوشته: 7570
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۵
  • ۰
  • سیدمهدی میرباقری مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: همزمان با نیمه دوم شهریور برداشت انگور از سطح حدود ۱۱ هزار هکتار تاکستان‌های این شهرستان آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.
    آغاز برداشت انگور ملایر
  • تبلیغ هدفمند

    ملایر – سیدمهدی میرباقری مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: همزمان با نیمه دوم شهریور برداشت انگور از سطح حدود ۱۱ هزار هکتار تاکستان‌های این شهرستان آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.

    سیدمهدی میرباقری افزود: میزان تولید انگور در ملایر به طور میانگین ۲۳ تن در هکتار است که سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن انگور از سطح باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

    وی بیان کرد: امسال به دلیل ریزش تگرگ و سرمازدگی بهاره، باغ‌های انگور ملایر دچار خسارت شد و شاهد کاهش حدود ۳۰ درصدی تولید انگور هستیم.

    مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش‌بینی کرد: امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن انگور از سطح تاکستان‌های ملایر برداشت شود.

    میرباقری گفت: روستاهای انگورخیز ملایر در بخش مرکزی و زند همچون پیهان، مصلحان، مرویل، میشن و ۱۲ روستای دره جوزان به دلیل بارندگی بهاره دچار خسارت شدند.

    وی افزود: با وجود بارندگی‌های فصل بهار، انگور ملایر از کیفیت بالایی برخوردار است که از ۲۴۰ هزار تن انگور، حدود ۷۵ درصد آن به انواع کشمش تبدیل می‌شود.

    آغاز برداشت انگور ملایر
    آغاز برداشت انگور ملایر

    میرباقری با بیان اینکه از هر چهار کیلو انگور، یک کیلو کشمش به‌دست می‌آید گفت: سالانه بیش از ۳۵ هزار تن کشمش از این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، کشورهای اروپایی و اقیانوسیه صادر می‌شود که کشمش ملایر دارای برند جهانی است.

    مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر خاطرنشان کرد: این میزان کشمش توسط ۶۱ کارخانه فرآوری کشمش با ظرفیت اسمی ۸۱ هزار تن تولید می‌شود که در فصل فعالیت زمینه اشتغال برای بیش از یک‌هزار نفر را فراهم می‌کند.

    میرباقری ادامه داد: ۸۵ درصد انگور ملایر رقم بی‌دانه سفید است که به‌تازگی چند رقم تجاری جدید که دارای بازارپسندی و ارزآوری خوبی هستند و برای تازه‌خوری مصرف می‌شود، در احداث باغ‌های جدید وارد شده است.

    وی گفت: از میزان انگور تولیدی ملایر ۲۵ درصد به مشتقات دیگر همچون شیره، باسلق، آبغوره، سرکه، رب انگور، شیرشیره و شربت انگور تبدیل می‌شود که در این راستا در صدد حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی انگور هستیم.

    میرباقری همچنین به برگزاری جشنواره خوشه برتر انگور در باغ نمونه داربستی غفاری در بیستم شهریور اشاره کرد.

    دهم آذرماه سال ۹۷ نظام تولید انگور دره جوزان ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) ثبت شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *