رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با تولید ۵۹ درصدی زیتون کشور در شهرستان طارم، تولید روغن این محصول به پنج هزار تن در سال رسید.
×
×

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان
تولیدپنج هزار تن روغن زیتون درطارم

  • کد نوشته: 8445
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۶
  • ۰
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با تولید ۵۹ درصدی زیتون کشور در شهرستان طارم، تولید روغن این محصول به پنج هزار تن در سال رسید.
    تولیدپنج هزار تن روغن زیتون درطارم
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با تولید ۵۹ درصدی زیتون کشور در شهرستان طارم، تولید روغن این محصول به پنج هزار تن در سال رسید.

    جواد تاراسی افزود: زیتون مهمترین محصول باغی شهرستان طارم است که بالاترین سطح زیر کشت را در بین محصولات باغی و زراعی دارد. 

    تولیدپنج هزار تن روغن زیتون درطارم
    تولیدپنج هزار تن روغن زیتون درطارم

    وی اظهار داشت: شهرستان طارم بیشترین تولید زیتون در کشور را به خود اختصاص داده و در سال های اخیر با توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد بازارهای مختلف فروش زیتون، این محصول به یک عامل مهم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار در شهرستان و استان زنجان تبدیل شده است.
    رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طارم به دلیل برخورداری از شریان حیاتی رودخانه قزل اوزن و خاک حاصلخیز به بزرگترین قطب کشاورزی استان و منطقه تبدیل شده و کیفیت محصولات باغی و زراعی بویژه محصول زیتون آن شهرت جهانی دارد.
    تاراسی یادآوری کرد: بر همین اساس این شهرستان برای چندمین بار رکورد جهانی برداشت زیتون را به خود اختصاص داده و بالاتر از کشورهایی چون اسپانیا، ایتالیا، مراکش و ترکیه قرار گرفته است.
    به گفته وی، برداشت زیتون کنسروی شهرستان طارم از نیمه دوم شهریور ماه شروع شده و تا اواخر مهر ادامه می یابد.
    رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، ارقام زیتون داخلی مورد کشت در شهرستان طارم را شامل، زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون عنوان کرد و افزود: رقم زرد زیتون با ۹۰ درصد سطح زیر کشت بیشترین سطح را در بین ارقام زیتون به خود اختصاص داده است.
    تاراسی خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر کشت ارقام خارجی چون کنسروالیا، مانزانیلا، کرونائیکی و آربکین به علت سازگاری با منطقه، عملکرد بالا و خواص خوب، توسط باغداران شهرستان با استقبال فراوانی روبرو شده و در حال گسترش است.
    وی مساحت کل باغات زیتون‌کاری استان زنجان ۲۱  هزار هکتار دانست و افزود: سالانه از این باغات در شهرستان طارم ۴۵ هزار تن زیتون برداشت می شود.
    رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با این میزان تولید در سطح شهرستان، سالانه ۵۹ درصد از زیتون کشور در طارم تولید و روانه بازار می شود.
    تاراسی ادامه داد: استان زنجان بیش از یک درصد مساحت کشور را دارد و زمین های کشاورزی استان  مستعد برای کشت زیتون و سیر و گندم است.
    وی با تاکید بر اینکه مساحت زمین های کشاورزی در استان زنجان ۸۸۳ هزار هکتار معادل ۴,۷۷ درصد زمین های کشاورزی کشور است، افزود: ۵۰ درصد زمین های کشاورزی استان قابلیت استفاده از سامانه های نوین آبیاری را دارد.
    رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه پنج هزار تن روغن زیتون در طارم تولید می‌شود و با طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار طی سال جاری این میزان افزایش می یابد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *