×
×

استاندار اردبیل
تجهیزدهیاری‌ها به عنوان خانه هلال امدادی

  • کد نوشته: 8597
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۸
  • ۰
  • استاندار اردبیل گفت: دهیاری‌ها به عنوان خانه هلال تجهیز شده و در حین ارائه خدمات مقدماتی امدادی، بعنوان مراکز ارائه آموزش‌های بهداشتی نیز فعالیت خواهند کرد.
    تجهیزدهیاری‌ها به عنوان خانه هلال امدادی
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار اردبیل گفت: دهیاری‌ها به عنوان خانه هلال تجهیز شده و در حین ارائه خدمات مقدماتی امدادی، بعنوان مراکز ارائه آموزش‌های بهداشتی نیز فعالیت خواهند کرد.

    اکبر بهنامجو روز جمعه در نشست با دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: برای این منظور لازم است تمامی ابزارهای اولیه امدادی در این مراکز نگهداری شده و از آنجایی که برخی روستاها در نزدیکی جاده ها هستند، این مراکز در مواقع بروز حادثه  می توانند بعنوان نخستین اقدام امدادی اقدام کنند.

    وی بیان کرد: برخی دهیاران به صورت مشترک دهیار چند روستا هستند و می توانند با استفاده از این فرصت آموزش‌های بهداشتی ، پزشکی را همزمان با آموزش‌های امدادی ارائه دهند.

    استاندار اردبیل در ادامه به ارائه خدمات امدادی در حوادث جاده ای و طبیعی توسط هلال احمر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با تلاش هلال احمر در بسیاری از جاده های پرتردد استان مراکز امدادی وجود دارد.

    بهنامجو  همچنین احداث آشیانه بالگرد امدادی برای حضور دائم بالگرد امدادی را در استان ضروری دانست و گفت: برای تکمیل این آشیانه که در نزدیکی ایستگاهراه آهن اردبیل احداث می‌شود،     مساعدت‌های لازم انجام می شود.

    دبیرکل جمعیت هلال  احمر  نیز در این دیدار گفت: ۴۸۱ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین‌شهری  و هزار و ۴۰۰ خانه هلال در کشور ایجاد شده که ۳۷ هزار خانه هلال دیگر در دهیاری های سطح کشور ایجاد می‌شود.

    محمدحسن قوسیان مقدم اظهار کرد: با توافقی که انجام گرفته دهیاران در خط مقدم بوده و آموزش‌های امدادی را  به روستاهای زیر مجموعه ارائه می‌کنند.

    وی با اشاره به بهره برداری از مرکز امداد جاده ای در گردنه الماس در شهرستان خلخال از صرف هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه خبر داد.

    قوسیان مقدم همچنین به در حال اجرا بودن آشیانه بالگرد امدادی در استان اشاره کرد و خواستار مساعدت مسوولان استانی در تکمیل آن شد.

    مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۳۸ خانه هلال در استان وجود دارد و ۳۱ خانه هلال دیگر در استان راه اندازی می‌شود.

    رامین معبودی افزود: ۱۳ خانه دیگر در شهرستان پارس‌آباد علاوه بر خانه‌های هلال ذکر شده ، در حال راه اندازی است که با این تعداد، خانه‌های هلال استان به بیش از ۸۰ مورد می‌رسد.

    وی به افتتاح مرکز امداد جاده ای الماس در روز پنجشنبه اشاره کرد و گفت: امروز همچنین علاوه بر این پروژه،  مرکز آموزشی شهدای امدادگر نیر، مرکز امدادی اداری گرمی نیز افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *