×
×

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات
اجرا۱۲۰سایت نسل سوم و چهارم دراستان هرمزگان

  • کد نوشته: 8624
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۸
  • ۰
  • قشم - وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: با هدف برقراری زیرساخت های عدالت آموزشی، اجرای ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم و ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در استان هرمزگان مصوب شده و در دستور کار قرار گرفته است.
    اجرا۱۲۰سایت نسل سوم و چهارم دراستان هرمزگان
  • تبلیغ هدفمند

    قشم – وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: با هدف برقراری زیرساخت های عدالت آموزشی، اجرای ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم و ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در استان هرمزگان مصوب شده و در دستور کار قرار گرفته است.

    محمد جواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح طرح فیبرنوری دریایی جزیره‌های خلیج فارس در قشم افزود: اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

    وی ادامه داد:  شیوع ویروس کرونا اهمیت زیرساخت های اینترنت و فضای مجازی را روشن کرد

    وزیر ارتباطات با اشاره به قطعی فیبر در جزیره‌های کیش و قشم در سال گذشته تصریح کرد: پایداری شبکه مطالبه مردم در این مناطق بود که با تکیه بر توان داخلی این امر محقق شد.

    وی افزود: برخی گمان می‌کردند که این کار به سرانجام نخواهد رسید اما امروز شاهد هستیم که این اتفاق بزرگ با حمایت‌های وزیر دفاع و شرکت صنایع الکترونیک به ثمر نشست.

    آذری جهرمی ادامه داد:  در اجرای این طرح، به دستاوردهای خودکفایی در فیبر با یک سوم هزینه رسیدیم.

    اجرا۱۲۰سایت نسل سوم و چهارم دراستان هرمزگان
    اجرا۱۲۰سایت نسل سوم و چهارم دراستان هرمزگان

    وی اظهار کرد: توسعه ارتباطات تلفنی در استان هرمزگان ۸۰ درصد مردم این استان را پوشش داده بود که هم اکنون این رقم به ۹۸.۶ درصد رسیده است.

    وزیر ارتباطات افزود: استفاده از پهنای باند اینترنت در این استان ۲۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده هم اکنون به ۸۶ درصد رسیده است.

    طرح رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک روز چهارشنبه طی آیینی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استان در این جزیره به بهره‌برداری رسید.

    در مرحله اول اجرایاین طرح  مسیر دوم فیبر نوری دریایی برای جزایر کیش، قشم و خارک به طول ۱۸۹ کیلومتر و با هزینه‌ای افزون‌ بر ۳۷۶ میلیارد ریال اجرا شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *