مسؤولین جهادکشاورزی وعده دادند با تخصیص ارز و نهاده های دولتی به مرغداری‌های ثبت شده در سامانه طی هفته آتی با کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح جامعه همراه خواهیم بود!
×
×

مسؤولین جهادکشاورزی
ارزانی مرغ و تخم مرغ در هفته آتی

  • کد نوشته: 9902
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۸
  • ۰
  • مسؤولین جهادکشاورزی وعده دادند با تخصیص ارز و نهاده های دولتی به مرغداری‌های ثبت شده در سامانه طی هفته آتی با کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح جامعه همراه خواهیم بود!
    ارزانی مرغ و تخم مرغ در هفته آتی
  • تبلیغ هدفمند

    مسؤولین جهادکشاورزی وعده دادند با تخصیص ارز و نهاده های دولتی به مرغداری‌های ثبت شده در سامانه طی هفته آتی با کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح جامعه همراه خواهیم بود!

    ارزانی مرغ و تخم مرغ در هفته آتی
    ارزانی مرغ و تخم مرغ در هفته آتی

    عدم تعادل قیمت در این روزهای بازار معیشت مردم را دچار چالش های زیادی کرده است، بعد از گذراندن بحران در بازار ملک، زمین، ارز، طلا، بورس، اقلام دیگر این بار نوبت به مرغ و تخم مرغ رسیده است.

    از طرفی با قیمت‌هایی که خط قرمزی ندارند و با سرعت اسب بخار در حال رشد هستند مواجه هستیم و از طرف دیگر با مردمی برای گذراندن معیشت خود به مشکل خورده اند، حال تخم مرغ شانه ای ۳۸ هزار تومان و مرغ کیلویی ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان قز بالای قوز شده است.

    البته که دلیل برای افزایش قیمت‌ها بسیار است مواردی همچون تحریم‌های ظالمانه، شیوع کرونا ویروس و هزاران اما و اگر دیگر مطرح است که تأثیرات آن در سفره مردم نمایان شده است.

    کوروش مرادی، سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: طبق اعلام ستاد تنظیم بازار، قیمت مصوب مرغ کیلویی ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان و تخم مرغ کیلیویی ۱۲ هزار تومان اعلام شده است.

    وی با بیان اینکه همچنین مقرر شده است نهاده‌های با قیمت مناسب توسط دولت به مزغداری‌ها تحویل داده شود، ادامه داد: این اقدام به صورت صد در صدی در استان البرز اجرا نشده است و در صورت اجرای آن شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

    این مقام مسؤول با بیان اینکه ما موظف هستیم در حوزه نظارت بر اقلام و قیمت‌ها در بازار فعال باشیم، بیان کرد: نظارت دقیق در سطح جامعه انجام شده است و با متخلفین برخورد جدی و قانونی انجام خواهد شد.

    مرادی یادآور شد: تا کنون دو هزار و ۶۷ مورد بازدید از فروشگاه‌های سطح استان البرز انجام شده است که در این میان ۱۴۵ مورد تخلف به ارزش ۳ میلیارد و ۱۵۰ تومان ثبت و تشکیل پرونده شد، این پرونده‌‌ها به سازمان تعزیرات معرفی و در همان مجموعه اعمال قانون خواهد شد.

    به گفته وی تاکنون ۲ کشتارگاه، ۵ مرغداری، ۴ دلال کشتارگاه شناسایی و مشمول برخورد قانونی شده اند.

    مرادی با اشاره به اینکه ملاک برخورد با صنوف قیمت مصوب است، اظهار کرد: طبق نظات های انجام شده قیمت این دو قلم در البرز در قیاس با میانگین کشوری پائین تر است. البته اگر شهروندی در بحث عرضه کالا اعتراض دارد می تواند با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و گزارش تخلف کنند.

     در ادامه مجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان البرز، به خبرنگار فارس در کرج، گفت: افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در اثر کمبود نهاده های در ۶ ماه ابتدای سال ۹۹ بوده است.

    معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: تحریم علت اصلی عدم تأمین مقدار مورد نیاز نهاده های دامی بوده است، از این رو سعی کردیم با اقلام جایگزین نیاز واحدهای مرغداری را تأمین کنیم.

    تقی زاده با بیان اینکه مسائل اقتصادی استان البرز تحت تأثیر مسائل کشوری است، ادامه داد: مقرر شد طی هفته حاری تمام واحدهای مرغداری سطح کشور که در سامانه ثبت نام کرده اند از نهاده های دولتی بهره مند شوند و این اقدام آغاز شده است. با این تفاسیر در هفته آتی قیمت مرغ و تخم مرغ به تعادل خواهد رسید.

    با این تفاسیر هفته آتی شاهد کنترل و کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح استان البرز خواهیم بود!

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *