×
×

رییس دانشگاه معین خراسان شمالی
تحصیل بیش از۲۸هزاردانشجو دردانشگاه های خراسان شمالی

  • کد نوشته: 23983
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر احمد محقر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سرانه جمعیت دانشجویی در کشور حدود نیم درصد است اظهار داشت: این سرانه در استان کمتر از این میزان است.
    تحصیل بیش از۲۸هزاردانشجو دردانشگاه های خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه معین خراسان شمالی گفت: شمار دانشجویان دانشگاه‌های استان ۲۸ هزار و ۴۷۶ نفر است که این تعداد دانشجو در ۳۴ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

    تحصیل بیش از۲۸هزاردانشجو دردانشگاه های خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر احمد محقر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سرانه جمعیت دانشجویی در کشور حدود نیم درصد است اظهار داشت: این سرانه در استان کمتر از این میزان است.

    وی افزود: در برخی از استان ها از جمله سمنان شمار دانشجویان نسبت به جمعیت استان به یک درصد نیز می رسد.

    وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در جذب دانشجویان در استان نداریم اظهار داشت: ۳۴ مرکز آموزش عالی شامل دانشگاه های دولتی،  فنی و حرفه ای،  پیام نور، مراکز علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم قرآنی، تک جنسیتی کوثر و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از مهم‌ترین مراکز آموزش عالی استان هستند.

    وی اظهار داشت: این در حالی است که شمار دانشجو و تعداد مراکز آموزش عالی در چند سال گذشته به ترتیب حدود ۳۴ هزار نفر و ۲۹ مرکز بود.

    رییس دانشگاه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز جایگاه آموزش عالی در منطقه از رتبه های بسیار خوبی برخوردار است افزود: هم اینک دانشگاه های علاوه بر آموزش و پژوهش، مسوولیت های اجتماعی و فرهنگی در حوزه های مختلف در جامعه را نیز بر عهده دارند و همچنین ارتباط با صنعت و جامعه را نیز سرلوحه کار خود قرار داده اند.

    محقر افزود: در  این خطه در چهل سال گذشته تنها نماد آموزش عالی انیسیتو تکنولوژی صنعتی و یک مرکز دانش سرا بود که اما امروز در تمامی زیر نظام های آموزشی نماینده های فعال در استان وجود دارد.

    وی با بیان اینکه توسعه آموزش عالی نقش موثری در توسعه استان دارد افزود: هم اینک بیش از  ۵۴۱  استاد و عضو هیات علمی در دانشگاه های این استان در گروه غیر پزشکی فعالیت علمی دارند که این توان علمی قابل توجهی است که حدود ۲۰۰ عضو هیات علمی نیز زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت دارند.

    محقر گفت: حدود ۲ هزار استاد حق التدریسی و ۸۱۰ نفر نیز کارکنان دانشگاه های استان هستند.

    رییس دانشگاه بجنورد اظهار داشت: در سال تحصیلی امسال هشت هزار و ۱۰۲ دانشجو در زیر نظام های آموزشی در این استان جذب شدند، این دانشجویان در ۲۸ مرکز آموزش عالی دولتی و ۶  مرکز غیر دولتی تحصیل می کنند.

    محقر در خصوص کاهش جمعیت دانشجویی در سال های اخیر نیز اظهار داشت: در چند سال اخیر بیشتر دانش آموخته های مدارس به دانشگاه ها وارد می شدند  اما امروز برخی از دانش آموزان به جای وارد شدن به مراکز آموزش عالی وارد بازار کار شده اند و بعضا برخی از آنان گواهی نامه های مهارتی را دریافت کرده اند.

    وی افزود: همچنین یکی از علت های کاهش تعداد دانشجو در سال های اخیر کاهش جمعیت است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *