×
×

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی
برخورداری۴۶۰هنرمندصنایع‌دستی خراسان شمالی ازبیمه اجتماعی

  • کد نوشته: 24260
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۸
  • ۰
  • به‌گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط‌عمومی این اداره‌کل، محمدرضا قهرمانیان اظهار داشت: افراد یاد شده پس از احراز هویت از سوی سازمان ثبت‌احوال کشور می‌توانند از مزیت و خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند شوند.
    برخورداری۴۶۰هنرمندصنایع‌دستی خراسان شمالی ازبیمه اجتماعی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: امسال ۴۶۰ نفر از سرپرستان خانوار که در حوزه صنایع‌دستی فعال هستند برای برخورداری از خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به این صندوق معرفی شدند.

    برخورداری۴۶۰هنرمندصنایع‌دستی خراسان شمالی ازبیمه اجتماعی

    به‌گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط‌عمومی این اداره‌کل، محمدرضا قهرمانیان اظهار داشت: افراد یاد شده پس از احراز هویت از سوی سازمان ثبت‌احوال کشور می‌توانند از مزیت و خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند شوند.

    وی با بیان اینکه درصد بالایی از شاغلان صنایع‌دستی استان، روستاییان و عشایر هستند، عنوان کرد: در این شرایط که شاهد شیوع بیماری کرونا و آسیب‌هایی در حوزه مشاغل مرتبط با صنایع‌دستی هستیم باید حمایت‌های لازم از هنرمندان این حوزه انجام شود که بیمه یکی از این مطالبات به‌حق است.

    معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، هنرمندان این حوزه برای عبور از مشکل فروش تولیدات خود، فعالیت در بازارهای آنلاین و مجازی را در پیش گرفتند که شاهد رشد فروش در این حوزه بودیم.

    وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵هزار صنعتگر و هنرمند درزمینه تولید این صنایع فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۹ رشته در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده، چهار  اثر دارای مهر اصالت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد  «یونسکو» است و ۶۴ اثر نیز مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

    ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و حدود یک سوم جمعیت شهرهای این استان هم در حاشیه زندگی می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *