×
×

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري
برخورداری۸۹.۹درصد روستاها از گاز

  • کد نوشته: 24375
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۹
  • ۰
  • مجيد نظري سه شنبه شب در برنامه چشم‌انداز شبکه جهانبين، اتصال استان به شبکه ريلي را از مهمترين فعاليت هاي عمراني استان برشمرد و گفت: اين طرح که از سال ۹۰ آغاز شده پيش بيني مي شود در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداري برسد.
    برخورداری۸۹.۹درصد روستاها از گاز
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌رسانی در استان گفت: اجرای طرح های عمرانی در دولت تدبیر و امید شدت بیشتری به خود گرفت.

    برخورداری۸۹.۹درصد روستاها از گاز

    مجید نظری سه شنبه شب در برنامه چشم‌انداز شبکه جهانبین، اتصال استان به شبکه ریلی را از مهمترین فعالیت های عمرانی استان برشمرد و گفت: این طرح که از سال ۹۰ آغاز شده پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

    وی ادامه داد: طرح راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد در چهار قطعه و به طول ۹۲ کیلومتر در حال اجرا بوده و دارای ۲ ایستگاه می باشد که ایستگاه اول در سفیددشت واقع شده که از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و ایستگاه دوم که در کمربندی شمالی شهرکرد جانمایی شده در حال اخذ مجوزات لازم است و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: این طرح دارای ۱۱ پل و ۱۵ دستگاه تونل می باشد.

    نظری در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی طرح آبرسانی بن به بروجن خبر داد و گفت: این طرح جزو ۳۱ طرح اولویت دار کشور است که آب موردنیاز ۴۵۶ هزار نفر از جمعیت استان را تامین می‌کند.

    وی افزود: خط اصلی انتقال آب این طرح دارای ۱۱۶ کیلومتر است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد و سپس خط فرعی آن با ۱۳۷ کیلومتر وارد مرحله اجرایی می شود.

    نظری ادامه داد: این طرح دارای سه ایستگاه پمپاژ آب است که ایستگاه شماره ۲ دارای ۴۲ درصد پیشرفت و ایستگاه شماره ۳ دارای ۶۳ درصد پیشرفت می باشد و ایستگاه پمپاژ شماره یک که در استان اصفهان واقع شده در حال تامین تجهیزات است.

    وی از توسعه خدمات رسانی به روستاها و شهرهای استان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه دولت های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: طول شبکه گاز رسانی از ۴۵۳۲ کیلومتر در سال ۹۲ به ۵ هزار و ۹۶۲ کیلومتر در سال جاری رسیده و تعداد انشعابات از ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ هزار در قبل از دولت یازدهم به ۱۹۱ هزار مورد در سال جاری رسیده است.

    نظری خاطر نشان کرد: در حال حاضر درصد روستاهای برخوردار از گاز به ۸۹.۹ درصد رسیده است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه برق نیز در حال حاضر کل جمعیت شهری دارای برق می باشند و ۹۹.۵ درصد خانوارهای روستایی بالای ۱۰ خانوار برق دار هستند.

    نظری تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه انتقال برق ۱۶ طرح با یک هزار میلیارد تومان اعتبار و برای طرح های توزیع برق ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

    وی به فعالیت‌های حوزه آبرسانی نیز اشاره کرد و گفت: مشترکان آب آشامیدنی تا سال ۹۲ حدود ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ مشترک بوده که در حال حاضر به ۳۳۲ هزار مشترک می‌رسد.

    نظری اظهار داشت: شاخص بهره‌مندی روستاها از آب آشامیدنی تا سال ۹۲ حدود ۶۲ درصد بوده که در سال جاری به ۷۹ درصد افزایش یافته است.

    وی افزود: روستاهای بهره مند از شبکه آب آشامیدنی سالم تا سال ۹۲، ۴۸۰ روستا بوده که در سال جاری به ۵۴۳ روستا افزایش یافته است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی به توسعه راه های استان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: طول راه‌های استان از ۶۶۲ کیلومتر از سال ۵۷ به سه هزار و ۷۴ کیلومتر در سال جاری رسیده است.

    نظری با اشاره به شناسایی ۶۹ نقطه حادثه خیز در استان تاکید کرد: از این تعداد رفع ۴۹ نقطه به استان ابلاغ شده که تاکنون این عملیات در ۱۰ نقطه اجرا و مابقی نقاط آشکار سازی شده است.

    وی توسعه خدمات بهداشتی، افزایش فضاهای آموزشی و فرهنگی، افزایش تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان و افزایش تعداد فضاهای ورزشی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این اقدامات در دولت یازدهم و دوازدهم از شدت بیشتری برخوردار شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *