×
×

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان
در روستاهای گلستان۲۶جشنواره نوروزی برگزارمی‌شود

  • کد نوشته: 27730
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، علی نصیبی روز شنبه اظهارداشت: متولی برگزاری جشنواره‌ها دهیار، اعضای شورا و فعالان اجتماعی روستا هستند که با نظارت بخشداری‌ و هماهنگی این اداره کل در چارچوب برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان آنها را اجرا می‌کنند.
    در روستاهای گلستان۲۶جشنواره نوروزی برگزارمی‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت که نوروز امسال ۲۶ جشنواره برای نمایش آداب و رسوم، بازی‌های بومی و محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی و نیز توانمندی‌ فرهنگی و اقتصادی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در مناطق روستایی استان برگزار می‌شود.

    در روستاهای گلستان۲۶جشنواره نوروزی برگزارمی‌شود

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، علی نصیبی روز شنبه اظهارداشت: متولی برگزاری جشنواره‌ها دهیار، اعضای شورا و فعالان اجتماعی روستا هستند که با نظارت بخشداری‌ و هماهنگی این اداره کل در چارچوب برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان آنها را اجرا می‌کنند.

    وی با بیان اینکه در هر بخش یک روستا میزبان برگزاری جشنواره است، افزود: این جشنواره‌ها از سوم تا دوازدهم فروردین در ۲۶ نقطه استان برگزار می‌شود و حداکثر زمان برگزاری آن در هر روستا ۲.۵ ساعت است.

    مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، روستاییان را مخاطب اصلی جشنواره‌های امسال دانست و گفت: این جشنواره‌ها با مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در فضای باز و با رعایت تمام موارد بهداشتی از جمله ضدعفونی محل و چینش صندلی‌ها و تایید بر الزام استفاده از ماسک برای افراد برگزار می‌شود.

    نصیبی اظهارداشت: شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان‌ها بر روند برگزاری جشنواره‌ها و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی نظارت لازم را خواهند داشت.

    براساس آخرین سرشماری، جمعیت ساکن روستاهای گلستان ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر است که در هزار و ۵۲ روستا و نقطه جمعیتی شامل ۹۳۵ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۱۱۷ روستا زیر ۲۰ خانوار زندگی می کنند.

    گلستان ۴۵۲ واحد گردشگری شامل ۲۳ هتل، ۶ هتل آپارتمان، پنج مُتل، ۱۰۱ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲۰۱ خانه مسافر، ۱۴ مهمانپذیر، پنج پانسیون، ۴۴ واحد پذیرایی، ۲۲ سفره خانه سنتی، ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی، یک مجتمع تفریحی گردشگری، یک مزرعه گردشگری و چهار موسسه آموزش گردشگر دارد.

    مجموع تخت‌های واحدهای گردشگری استان گلستان هفت هزار و ۳۱۴ تخت در هزار و ۹۲۴ اتاق با ظرفیت پذیرش ۲۴ هزار و ۵۹۵ نفر روز و اشتغال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر است.

    گلستان با مناطق گردشگری، تفریحی، میراث فرهنگی و صنایع دستی گوناگون دارای افزون بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۲ اثر شامل برج آجری گنبدکاووس و بخشی از جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار جهانی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *