×
×

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان
خسارت سرمابه بیش از۲۰هزارهکتارازمحصولات کشاورزی

  • کد نوشته: 28425
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین آمنه جمشیدی رودباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این سطح محصولات کشاورزی بین ۱۲ تا ۱۵ هزار هکتار کشت‌زارهای کلزا بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد آسیب دید که بخش عمده این زمین ها در مناطق شرق استان قرار دارد.
    خسارت سرمابه بیش از۲۰هزارهکتارازمحصولات کشاورزی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که در سال زراعی گذشته به دلیل ماندگاری برف روی شکوفه‌ها و تداوم سرما، بیش از ۲۰ هزار هکتار محصول کشاورزی این استان دچار سرمازدگی شد.

    خسارت سرمابه بیش از۲۰هزارهکتارازمحصولات کشاورزی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین آمنه جمشیدی رودباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این سطح محصولات کشاورزی  بین ۱۲ تا ۱۵ هزار هکتار کشت‌زارهای کلزا بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد آسیب دید که بخش عمده این زمین ها در مناطق شرق استان قرار دارد.

    وی اضافه کرد: بقیه آسیب سرمازدگی محصولات کشاورزی گلستان به هفت هزار هکتار باغات سیاه ریشه وارد شد که در نتیجه آن درختان میوه در غرب گلستان و شهرستان رامیان بین پنج تا ۸۰ تا درصد خسارت دید.

    جمشیدی رودباری ادامه داد: طبق گزارش کارشناسان باغبانی در صورت مساعد بودن شرایط جوی و رعایت توصیه ها از جمله محلول پاشی و تغذیه، بیشتر درختان آسیب دیده قابل احیا است.

    وی با بیان این که استقبال بهره برداران از پوشش بیمه محصولات کشاورزی در استان کمرنگ است، از مسوولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست از راهکار مناسب تری برای ترغیب بهره برداران به بیمه محصولات استفاده کنند.

    مطابق گزارش معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان، در سال زراعی جاری کشاورزان گلستان، ۳۸۰ هزار هکتار گندم، ۸۵ هزار هکتار جو و حدود ۶۰ هزار هکتار دانه روغنی کلزا کشت کرده اند.

    همچنین طبق گزارش معاونت باغبانی سازمان جهادکشاورزی بیش از ۳۳ هزار هکتار از زمین های مستعد گلستان تبدیل به باغ مثمر شده و سالانه نیز بیش از ۲۸۰ هزار تن انواع محصول از این باغات برداشت می شود.

    استان گلستان افزون بر ۲۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد که حدود ۱۵۰ هزار آنها در حوزه زراعی و باغی فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد آنها خرده مالک با مدیریت حداکثر چهار هکتار زمین هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *