×
×

مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
نیازمندی‌تهران به یک‌هزارکیلومتر مسیردوچرخه‌سواری

  • کد نوشته: 31246
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، یعقوب آزاده دل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ هدف ما توسعه این مسیرها به ۵۵۰ کیلومتر است.
    نیازمندی‌تهران به یک‌هزارکیلومتر مسیردوچرخه‌سواری
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پایتخت به یک‌هزار کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری نیاز دارد در حالی که هم اینک طول این مسیرها به ۲۶۰ کیلومتر می‌رسد.

    نیازمندی‌تهران به یک‌هزارکیلومتر مسیردوچرخه‌سواری
    نیازمندی‌تهران به یک‌هزارکیلومتر مسیردوچرخه‌سواری
    نیازمندی‌تهران به یک‌هزارکیلومتر مسیردوچرخه‌سواری

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، یعقوب آزاده دل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ هدف ما توسعه این مسیرها به ۵۵۰ کیلومتر است.

    وی یادآوری کرد: هم اینک تعداد دوچرخه های بیدود در پایتخت یک هزار و ۲۰۰ مورد می رسد.

    وی افزود: دوچرخه اشتراکی در همه شهرها، نیازمند حمایت است و تا زمانی که حمایت نباشد، همه مدل‌های حمل و نقلی به صورت عمومی و اشتراکی، نیازمند حمایت یا گرفتن یارانه است تا شهروندان نخواهند قیمت تمام شده سفر را بدهند.

    آزاده دل یادآورشد: نه فقط در تهران، بلکه در دیگر شهرها نیز به طور معمول اتوبوس، تاکسی و مترو یارلنه می گیرند اما در برابر پرداخت یارانه به دوچرخه مقاومت وجود دارد و این در تهران هم جریان داشته است.

    وی اظهارداشت: موضوع دیگری که مطرح است، به روز رسانی، تعمیر با تعویض دوچرخه های اشتراکی شرکت های مختلف است که از سویی رغبت مردم برای استفاده از آنها را کاهش می دهد و از سوی دیگر، تمایل شهرداری برای همکاری با آن شرکت از بین می رود.

    مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به چالش پیش روی اینگونه شرکت های اشتراکی اشاره کرد و گفت: در ابتدا این شرکت ها به علت نداشتن اطلاعات و شناخت کافی از شهر می اندیشند که به سرعت به سود کلان دست می یابند اما پس از مدتی با مشکلات و چالش های جدیدی مواجه می شوند.

    وی به آغاز فعالیت شرکت بیدود در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: این شرکت استارت آپی، خواهان حمایت مدیریت شهری نبود و فقط تقاضای مجوز داشت که با گذشت زمان و مواجه شدن با مشکلات اقتصادی و به صرفه نبودن فعالیت، حمایت محدود شهرداری را پذیرفت ولی این وضعیت اقتصادی با شیوع کرونا بار دیگر رو به وخامت گذاشت.

    آزاده دل ادامه داد: با شیوع کرونا، شهروندان رغبت نمی کردند که از خانه خارج شوند و از دوچرخه استفاده کنند و بار دیگر مشکلات اقتصادی برای این شرکت ایجاد شد.

    مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری در این شرایط با خرید کارت اشتراکی و توزیع رایگان آن میان گروه های هدف برنامه توسعه دوچرخه سواری، به کمک آن شرکت رفت.

    وی اعلام کرد: در این مدت بارها فراخوان برگزاری مناقصه به منظور واگذاری دوچرخه های اشتراکی در تهران منتشر شد اما فقط شرکت بیدود در آن ثبت نام کرد.

    آزاده دل تاکید کرد: هدف شهرداری در حمایت از شرکت بیدود به عنوان یک شرکت استارت آپی ارائه کننده نخستین دوچرخه اشتراکی نسل چهل ایرانی، حمایت از نوع استارت آپ ها در بازار برای فعال ماندن آنها است.

    به گفته وی شهرداری قصد دارد که این شرکت ایرانی فعال بماند چون با خارج شدن این شرکت از بازار، فعالیت دوچرخه اشتراکی نیز خدشه دار می شد.

    آزاده دل افزود: این سیستم نیازمند حمایت است و این حمایت باید از سوی شهرداری و دولت انجام گیرد و اگر اتفاق نیفتد این سیستم ها نمی توانند پای کار باشند.

    مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در پایتخت اشاره کرد و گفت: طی قرن های گذشته و با ورود خودرو، نگاه مدیران به شهرها، ایجاد فضایی برای تردد خودروها بود و این فرهنگ خودرو محوری در ذهن مسئولان و مردم نهادینه شده است.

    وی یادآورشد: اصلاح این نگرش و هدایت ذهنیت مدیران به سمت استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل نیازمند زمان است.

    آزاده دل اظهارداشت: افزایش گرایش شهروندان به دوچرخه سواری نیز به عنوان یک رویکرد استفاده از دوچرخه که می تواند آلودگی صوتی و هوا را کاهش دهد، باید مد نظر قرار گیرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *