×
×

با ایده های نو آینده بهتر بسازیم
برون رفت از رکود با تمرکز برکسب وکارهای خانگی و خانوادگی

  • کد نوشته: 3143
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۱
  • ۰
  • شاید باید خوش بین بود که پس از پایان کرونا می‌توان منتظر اتفاقات جدیدی در عرصه‌های مختلف کسب وکارها بود چراکه همیشه می‌توان تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد .
    برون رفت از رکود با تمرکز برکسب وکارهای خانگی و خانوادگی
  • تبلیغ هدفمند

    شاید باید خوش بین بود که پس از پایان کرونا می‌توان منتظر اتفاقات جدیدی در عرصه‌های مختلف کسب وکارها بود چراکه همیشه می‌توان تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد .

    تغییراتی که در حوزه کسب و کارها در شرف وقوع است نشان دهنده لزوم تغییر در نگرش به سبک کسب و کارهای سنتی است .

    مسلما مشاغلی که می توانند در مکان دلخواه مشتری خدمات خود را ارائه ‌دهند  (  آرایشگر، تعمیرکار ، کارواش و.. ) ویا تردد خدمت گیرندگان را به حداقل ممکن برسانند ( کسب‌وکارهای مجازی) با استقبال بیشتری روبرو خواهند شد.

    باتوجه به بالا رفتن نرخ بیکاری و از بین رفتن برخی مشاغل ،  اندیشه شروع یک کسب و کار جدید دغدغه قشر عظیمی از مردم خواهد بود .جستجو برای پیدا کردن راهی برای برای بست موجود ما را به کسب و کارهای خانوادگی می رساند .

    پیشینه تحقیقات بازاریابی نشان می هد در زمان رکود اقتصادی و بحران مالی شرکتها ، میزان درآمد کسب و کارهای خانوادگی بیشتر شده است.  

    یک کسب وکار خانوادگی کسب و کاری است که متعلق به افراد یک خانواده می باشد و توسط افراد فامیل و غیرفامیل اداره می شود.

    ساختار  آن ساده‌تر از ساختارهای سازمانی دیگر کسب و کارها است. به همین دلیل، مدیریت کسب و کار فامیلی هم ساده‌تر و بهتر انجام می‌شود.

     رابطه خویشاوندی و خانوادگی، مانع از این می‌شود که در لحظات سخت و بحران‌های مالی، پشتِ یکدیگر را خالی کنند و از تیم جدا شوندافراد یک خانواده، اعتقادات و طرز فکرشان شبیه به هم است و به همین دلیل، درباره نحوه اداره کارها و انجام وظایفشان، مثل هم عمل می‌کنند.

    در بسیاری از موارد، اعضای خانواده برای رسیدن به اهدافشان، از سود و منفعت خود چشم‌پوشی می‌کنند. در نتیجه با کاهش هزینه‌ها، کسب و کارشان می‌تواند به سود برسد و در بلندمدت، رشد قابل توجهی داشته باشد.

    برون رفت از رکود با تمرکز برکسب وکار های خانگی و خانوادگی
    برون رفت از رکود با تمرکز برکسب وکارهای خانگی و خانوادگی

    نمونه یک کسب وکارخانوادگی قدرتمند  در ایران وب سایت دیجی کالا است که توسط برادران محمدی پایه‌گذاری شد و از زمان تاسیسش تابه حال،رشدوجهش بسیارچشمگیری داشته است.

    اگرشغل خود را از دست داده اید و  بدنبال کسب درآمد هستید  برای شروع می توانید به یک کسب و کار خانگی فکر کنید .مزایای کسب و کارهای خانگی  که زمینه های توسعه آن را فراهم آورده است عبارتند از :

    آزادی و استقلال عمل بیشتر، ساعات کاری انعطاف‌پذیر، ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین کار و زندگی پایین بودن هزینه راه اندازی ، امکان کار کردن پاره وقت ، راحت تر بودن تربیت بچه ها ( خصوصا برای زنان سرپرست خانوار )  ، پایین بودن میزان ریسک،داشتن فرصت و زمان بیشتر، تناسب با ویژگی‌های جسمی افراد معلول و کم توان ، عدم نیاز به مجوز واحتمال موفقیت بیشتر است .

    از داشتن کسب و کار خانگی واهمه و خجالتی نداشته باشید، بلکه به آن افتخار کنیدو سعی کنید ارتباطات خود را با دیگران بیشتر کنید .جعبه های سه بعدی که چند سالی جای کاغذ کادو را گرفته و بیشتر هدایا را در دل خود جای می دهد از آن دسته مشاغل خانگی است که بیش از هر چیز به یک ذوق هنری نیاز دارد.

    برای رشد و بقای  یک کسب و کار خانوادگی بایستی یک برنامه ریزی دقیق و اصولی برای کسب وکار از سوی مالکان آن انجام گیرد. علاوه براین به دلیل اهمیت روزافزون این نوع کسب و کار هم برای جوامع و اقتصاد ملت ها حمایت هایی نیز بایست از سوی دولت ها خصوصا در زمینه آموزش مهارت های کسب و کار صورت پذیرد.

    اگر شما ایده ای دارید و دوست دارید محصولی تولید کنید حتما ایده خود را در قالب کسب و کار های خانگی و با مقیاس کوچک آغاز کنید و پس از تست محصول و موفقیت اقدام به جلب حمایت اعضای خانواده در جهت همکاری و سرمایه گذاری نمائید .

    نویسنده: احسان ملاحت
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *