×
×

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس
دریافت واکسن‌کرونا توسط۲هزارو۷۰۰سالمند گنبدکاووس

  • کد نوشته: 31465
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالرحیم پالیده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تاکنون ۴۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال گنبدکاووس واکسن کرونا دریافت کردند و طی چند روز آینده، واکسن به افراد باقی مانده نیز تزریق می‌شود.
    دریافت واکسن‌کرونا توسط۲هزارو۷۰۰سالمند گنبدکاووس
  • تبلیغ هدفمند

    رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال ساکن مناطق شهری و روستایی این شهرستان که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر آنان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، در فهرست دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

    دریافت واکسن‌کرونا توسط۲هزارو۷۰۰سالمند گنبدکاووس

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالرحیم پالیده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تاکنون ۴۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال گنبدکاووس واکسن کرونا دریافت کردند و طی چند روز آینده، واکسن به افراد باقی مانده نیز تزریق می‌شود.

    وی بابیان اینکه حدود ۶۰۰ نفر از سالمندان گنبدکاووس پرونده الکترونیک سلامت ندارند، افزود: برای این عده با اطلاع رسانی عمومی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، پرونده سلامت تشکیل و آنها نیز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

    رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس اضافه کرد: تاکنون هیچ یک از سالمندان دریافت کننده واکسن به جز عوارض جزیی مانند تب و بی‌حالی که در بحث تزریق واکسن طبیعی است، مشکل حادی نداشتند.

    پالیده ادامه داد: از هفته آینده جمعیت بالای ۷۵ سال گنبدکاووس و بعد از آن به ترتیب با روند پنج سال کاهش، جمعیت بالای ۷۰ و ۶۵ سال در شهرستان واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

    وی گفت: تاکنون به چهار هزار نفر از جمعیت گنبدکاووس شامل کادر درمان، بیماران خاص (پیوند کلیه، دیالیزی، سرطانی، ام اس، تالاسمی و هموفیلی)، جانبازان بالای ۷۰ و ۵۰ درصد و شیمیایی، کارکنان مطب پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی و بخشی از جمعیت بالای ۸۰ سال واکسن کرونا تزریق شده است.

    رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز بیمارستانی این شهرستان را ۱۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۵۰ درصد از این افراد ساکن گنبد و بقیه از شهرستان‌های اطراف هستند.

    پالیده بیان داشت: با توجه به نارنجی بودن وضعیت فعلی گنبدکاووس از لحاظ شیوع کرونا، لازم است مردم شهرستان همچنان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی مانند استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنند.

    مطابق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اکنون شهرهای گرگان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز، بندرگز، کردکوی، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و کلاله در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه، آق‌قلا، گمیشان، رامیان و بندرترکمن در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

    شهرستان گنبدکاووس ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *