×
×

کارشناس دفتر فنی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری
بخش‌هایی‌از۲بنای‌تاریخی در چهارمحال‌وبختیاری مرمت‌شد

  • کد نوشته: 32140
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی مولوی با اشاره به اجرای عملیات پشت‌بام‌سازی، عایق‌بندی و استحکام‌بخشی در قلعه تاریخی صمصام‌السلطنه شلمزار افزود: این بنای تاریخی با ۲ هزار مترمربع وسعت و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در ۴۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد که برای اجرای اقدامات مرمتی انجام شده در آن ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.
    بخش‌هایی‌از۲بنای‌تاریخی در چهارمحال‌وبختیاری مرمت‌شد
  • تبلیغ هدفمند

    کارشناس دفتر فنی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی و مرمت بخش‌هایی از حمام تاریخی شهر فرادنبه و قلعه بازمانده از دوره قاجاریه در شهر شلمزار به پایان رسید.

    بخش‌هایی‌از۲بنای‌تاریخی در چهارمحال‌وبختیاری مرمت‌شد

    بخش‌هایی‌از۲بنای‌تاریخی در چهارمحال‌وبختیاری مرمت‌شد
    بخش‌هایی‌از۲بنای‌تاریخی در چهارمحال‌وبختیاری مرمت‌شد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی مولوی با اشاره به اجرای عملیات پشت‌بام‌سازی، عایق‌بندی و استحکام‌بخشی در قلعه تاریخی صمصام‌السلطنه شلمزار افزود: این بنای تاریخی با ۲ هزار مترمربع وسعت و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در ۴۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد که برای اجرای اقدامات مرمتی انجام شده در آن ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

    وی به اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح مرمتی حمام تاریخی شهر فردانبه یکی دیگر از آثار دوره قاجاریه در شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: در این مرحله از مرمت این بنا، عملیات پشت‌بام ‌سازی و نماسازی به پایان رسید.

    مولوی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا بهره‌برداری حمام تاریخی شهر فرادنبه را که سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار کند.

    کارشناس دفتر فنی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در مدت اجرای عملیات مرمت در این ۲ بنای تاریخی زمینه اشتغال مستقیم برای ۶ نفر فراهم شد.

    به گزارش ایرنا،شهرستان بروجن در ۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *