×
×

علی اکبر بصیرنیا- فعال گردشگری
گرگان، پرتال گردشگری

  • کد نوشته: 32653
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۳
  • ۰
  • اما پرتال چیست؟ کارشناسان در تعریف پرتال آورده‌اند: پرتال‌ها، سایت‌های پویای جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می‌کنند. به عبارت دیگر، مجموع چند سایت پویا که برای رسیدن به هدفی خاص در کنار هم قرار گرفته را می‌توان پرتال نامید.
    گرگان، پرتال گردشگری
  • تبلیغ هدفمند

    دنیای امروز که به به یمن اینترنت، اقصی نقاط دنیا به هم متصل شده‌اند و اطلاعات مناطق و جوامع مختلف در کسری از ثانیه در معرض دید و اطلاع کاربران جهان قرارمی‌گیرند. بنابراین اگر هر سازمان و نهادی بتواند اطلاعات و دیتای بیشتری را در معرفی و بیان ظرفیت‌های خود و جامعه‌ی هدف خود را منتشر نماید، طبیعتا مخاطبان و مشتریان بیشتری خواهد داشت. از این منظر، پیش‌نیاز توسعه و اعتلای گردشگری در شهر مهمی چون گرگان، پیش‌بینی و راه‌اندازی «پرتال گردشگری گرگان» است. این امکان، می‌تواند پلت‌فرم حضور فعالیت‌های مجازی در حوزه گردشگری این شهر باشد.

    گرگان، پرتال گردشگری

    اما پرتال چیست؟ کارشناسان در تعریف پرتال آورده‌اند: پرتال‌ها، سایت‌های پویای جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می‌کنند. به عبارت دیگر، مجموع چند سایت پویا که برای رسیدن به هدفی خاص در کنار هم قرار گرفته را می‌توان پرتال نامید.

    برای نمونه، یک پرتال گردشگری می‌تواند از چند سایت داینامیک تشکیل شده باشد که هریک امکانات ویژه‌ای چون عضوگیری، معرفی جادبه‌های منطقه، انتشار تصاویر، نظرسنجی و… را در اختیار مدیران آن قرار دهد. تمام ویژگی‌های یک سایت پویا می‌تواند در یک پرتال نیز صدق کند.

    پرتال گردشگری گرگان در عین حال که یک اقدام سهل خواهد بود به همان اندازه ممتنع است؛ چرا که اگر مدیریت شهری به عنوان متولی این پرتال، شناخت و در نتیجه برنامه و پلان تعریف‌شده‌ای داشته باشد استفاده و کار با آن سهل است؛ اما اگر مانند برخی اقدامات دولتی در ایران برای پر کردن لیست عملکرد باشد، مسلم است که ره به جایی نخواهیم برد. این پرتال بایستی حداقل به چهار زبان باشد: فارسی- انگلیسی- عربی- و روسی. فارسی که معلوم است. انگلیسی به این جهت که زبان گردشگری، انگلیسی است.

    گردشگران عرب نیز از جمعیت بسیاری برخوردارند و می‌توان از طریق این پرتال، گرداشگران عربی را به گرگان جلب و جذب نمود. و روسی هم به این جهت که به علت همسایگی با کشورهای روس زبان در شمال ایران، می‌توان آن‌ها را نیز به این شهر و استان جلب نمود.

    از دیگر سو، شوربختانه هنوز اطلاعات گردشگری گرگان و حتی استان گلستان برای استفاده‌ی گردشگران داخلی و خارجی تعریف و پیش‌بینی نشده است. یعنی، گردشگران و مردم ایران تنها و یا پررنگ‌ترین تصویری که از گرگان دارند، ناهارخوران است. در حالی‌که طی یک دهه‌ی اخیر می‌توانستیم جاذبه‌های دیگر گرگان را نیز معرفی کنیم.

    همچنین و به طور همزمان، بایستی تاسیسات گردشگری و تفریحی را در نقاظ مختلف شهر گرگان در سطوح مختلف اقتصادی تعریف کرد تا همه‌ی اقشار اقتصادی بتوانند از خدمات چنین تاسیساتی بهره ببرند.

    نویسنده: علی اکبر بصیرنیا- فعال گردشگری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *