مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: تنها راه جلوگیری از خاموشی برق در استان کاهش ۱۰ درصدی مصرف است و باید به پنج درصد برنامه‌ریزی شده برسد.
×
×

مدیرعامل توزیع برق آذربایجان غربی:
کاهش ۱۰ درصدی مصرف، تنها راه جلوگیری از خاموشی برق

  • کد نوشته: 32717
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۱
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: تنها راه جلوگیری از خاموشی برق در استان کاهش ۱۰ درصدی مصرف است و باید به پنج درصد برنامه‌ریزی شده برسد.
    کاهش ۱۰ درصدی مصرف، تنها راه جلوگیری از خاموشی برق
  • تبلیغ هدفمند
    تنها راه جلوگیری از خاموشی برق کاهش ۱۰ درصدی مصرف است
    کاهش ۱۰ درصدی مصرف، تنها راه جلوگیری از خاموشی برق

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: تنها راه جلوگیری از خاموشی برق در استان کاهش ۱۰ درصدی مصرف است و باید به پنج درصد برنامه‌ریزی شده برسد.

    اکبر حسن بگلو با بیان اینکه در غیر این‌صورت شاهد اعمال خاموشی‌ها در آذربایجان غربی خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال دمای هوا نسبت به سال قبل پنج درجه سانتی گراد بالا رفته و همچنین میزان بارش‌ها هم کاهش یافته، مصرف برق در آذربایجان غربی طی ۲ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه حالت طبیعی افزایش مصرف برق پنج درصد است، افزود: این ۱۵ درصد همچنان روند صعودی دارد و نشان می‌دهد که مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک، جدی گرفته نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه ۱۴ درصد برق تولیدی کشور توسط نیروگاه‌های برق آبی تامین می‌شود ولی امسال به علت کاهش بارندگی از مدار تولید خارج شده‌اند، گفت: این عامل هم موجب شده تا محدودیت‌هایی در تولید برق در کشور ایجاد شود و به تبع آن و براساس میزان سهمیه پیک هر استان، محدودیت‌های خاموشی در نظر گرفته شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر مصرف برق از میزان سهمیه پیک فراتر رود، قطعی برق اعمال می شود، اظهار داشت: در شهرهایی که مصرف برق در آنها در ساعات پیک از سهمیه تعیین شده پایین باشد، مشمول خاموشی نمی‌شوند.

    حسن بگلو با اشاره به اینکه برای مدیریت مصرف برق مشوق‌هایی برای مشترکان در نظر گرفته شده، بیان کرد: خانوارهایی که در فصل تابستان میزان مصرف برق آنان کمتر از ۱۰۰ کیلووات در ماه باشد، مشمول برق امید (معاف از پرداخت بهای برق) هستند و کشاورزانی که روزانه در ساعات اوج مصرف چهار ساعت استفاده نکنند، ۲۰ ساعت بعدی از پرداخت بهای برق معاف هستند.

    وی اضافه کرد: در بخش صنعت هم چهار طرح تشویقی اجرا می‌شود که یکی از آنها تغییر فعالیت از روزهای عادی به روزهای تعطیل به‌ویژه جمعه است و یکی هم کاهش مصرف برق در ساعات پیک مصرف است که در این صورت خاموشی برای واحدهای صنعتی اعمال نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه یکی از طرح‌ها هم مدیریت مصرف برق در ساعات درخواستی وزارت نیرو است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها وزارت نیرو پاداش‌هایی در نظر گرفته که با مشترکان تفاهم‌نامه منعقد شده و به تناسب رعایت از سوی مشترکان این پاداش‌ها پرداخت می‌شود.

    وی بیان کرد: واحدهای تولیدی اگر مصرف برق را از ساعت ۱۲ ظهر تا ۹ شب به میزان ۶۰ درصد کاهش دهند شاهد خاموشی در شهرک‌های صنعتی نخواهیم بود.

    وی با بیان اینکه در میاندوآب هم باید واحدهای صنعتی این مهم را رعایت کنند، اظهار داشت: این در حالیست که خاموشی در شهرک صنعتی میاندوآب ۲ ساعت (۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰) است و کمتر از این هم امکانپذیر نیست و باید همکاری کنند.

    وی گفت: هم‌اکنون مصرف برق در استان از رکورد مصرف سال گذشته تجاوز کرده به طوری که ۳۱ تیر ماه پارسال بیشترین مصرف برق در استان ثبت شد ولی امسال در یک خرداد بیشتر از آن بود و به مراتب در روزهای گرم تابستان مصرف بیشتر از این نیز خواهد شد و باید مردم همکاری کنند چرا که امسال تاکنون هزار مگاوات از سال قبل بیشتر مصرف کرده‌ایم.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *