رییس‌کل دادگستری گلستان در نشست خبری که به‌مناسبت هفته قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شد گفت :۱۰۸شعب شهری در استان ۳۷ شعبه روستایی و ۲۲ شعبه احکام در استان فعال است.
×
×

پایان کار مفسدین اقتصادی در گلستان

  • کد نوشته: 32748
  • ۱۴۰۰-۰۳-۳۱
  • ۰
  • رییس‌کل دادگستری گلستان در نشست خبری که به‌مناسبت هفته قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شد گفت :۱۰۸شعب شهری در استان ۳۷ شعبه روستایی و ۲۲ شعبه احکام در استان فعال است.
    پایان کار مفسدین اقتصادی در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس‌کل دادگستری گلستان در نشست خبری که به‌مناسبت هفته قوه قضاییهپایان کار مفسدین اقتصادی در گلستان با اصحاب رسانه برگزار شد گفت :۱۰۸شعب شهری در استان ۳۷ شعبه روستایی و ۲۲ شعبه احکام در استان فعال است.


    هادی هاشمیان افزود: ۴۶ شعبه شورای حل اختلاف و دادسراهای استان مستقر هستند، این شعب رای صادر نمی‌کنند وبه‌صورت ویژه بر سازش پرونده‌ها تمرکز دارند. وی گفت: تعداد پرونده‌های واردشده به شعب شورای اختلاف در سال ۹۹، ۱۲۷هزار و۸۴۵ موردبوده‌است، تعداد ۹۱هزارو۷۴۹ پرونده منجر به سازش و ۱۲۸ هزارو۱۱۶ پرونده هم مختومه شده‌است.


    هاشمیان افزود :میانگین مصالحه گلستانی‌ها در شعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشور است و این آمار در کشور ۳۲ درصد اما در گلستان ۴۰ درصد است. هاشمیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۸ هزاروششصد وبیست وچهار هزار پرونده به شعب ارجاع شده که با پادرمیانی اعضا و گذشت بزرگوارانه شکات، بیش‌از ۲۹ هزار پرونده معادل ۵۶ درصد با صلح و آشتی ختم بخیر شد .

    هاشمیان گفت: تمام پرونده‌های ورودی به استان رسیدگی شده و ۵ هزار از پرونده‌های قدیمی هم بررسی شده‌است.
    وی افزود: کاهش ۷ درصدی زندانیان و کاهش ۱۲ درصدی میزان ورودی زندانیان در سال گذشته و بسیاری از محاکم ما به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و جز برای موارد خاص زندانیان را به محل دادگاه منتقل می‌کنیم.

    وی بیان کرد، ۲۶ فقره پرونده قتل که فرصت زندگی دوباره و جبران مافات را برای ۲۶ جوان فراهم آورد و در دوماهه امسال شاهد ۶ مورد بخشش قصاص پای چوبه‌دار بودیم.رییس‌کل دادگستری استان در پایان افزود: در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۹ هزار و ۶۰۵ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده است و از این تعداد ۵ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده معادل ۳۸ درصد با پادرمیانی اعضا شورا سازش شده‌است .

    هاشمیان با بیان این‌که کاهش جرایم اقتصادی در گلستان را شاهد هستیم ، اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کرد .
    فرهاد کمی فرزند خلیل، با جرم خرید ۹ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم مرغ ارائه پنج فقره چک مسروقه به سه سال حبس و ۲۰۲ میلیون تومان جریمه نقدی و رد مال محکوم شد. محمد راشکی فرزند عباس، به دلیل کلاهبرداری از طریق ثبت صوری گندم به مبلغ ۲۵۲ میلیون تومان به ۱۸ ماه حبس و ۲۵۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد که رای آن هم قطعی شده‌ است.


    دلاور لکزایی و علی‌اصغر صدوقی به جرم مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش آثار عتیقه به دو سال حبس، جزای نقدی معادل ۲۴ هزار دلار، ۳۱۰ سکه و۱۰۰ میلیارد ریال رد مال محکوم شدند. و همچنین کلاهبرداری رایانه‌ای امیر اسماعیلی به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال قطعی‌شده که وی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد

    نویسنده: نرگس حسین زاده
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *