×
×

نشریه آمریکایی:
خوشحالی ونزوئلا از رسیدن نفتکش‌های ایرانی

  • کد نوشته: 3284
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۶
  • ۰
  • تارنمای خبری «نیویورک تایمز» در ارتباط با رسیدن نفتکش‌های حامل سوخت ایران به سواحل و بنادر ونزوئلا گزارش داد: ونزوئلا رسیدن نفتکش‌های ایرانی را جشن گرفت.
    خوشحالی ونزوئلا از رسیدن نفتکش‌های ایرانی
  • تبلیغ هدفمند

     تارنمای خبری «نیویورک تایمز» در ارتباط با رسیدن نفتکش‌های حامل سوخت ایران به سواحل و بنادر ونزوئلا گزارش داد: ونزوئلا رسیدن نفتکش‌های ایرانی را جشن گرفت.  

    نیویورک تایمز روز سه شنبه در ادامه نوشت: ارسال این محموله نشانگر تعمیق روابط بین دو کشور ایران و ونزوئلا است که هردو از سوی آمریکا موردتحریم قرار گرفته‌اند.  

    این نشریه آمریکایی افزود: با پهلو گرفتن نفتکش «فورچین» در ونزوئلا که از ایران عازم شده بود، مقامات دولت ونزوئلا آن را یک پیروزی برای دوطرف خواندند؛ نشانه‌ای از تحکیم تعامل بین دوکشور محسوب می‌شود.  

    قدردانی مادورو از ایران

    نیویورک تایمز تاکید کرد: نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در این ارتباط در توئیتی از ایران تشکر کرد و نوشت: «ایران متشکریم، تنها برادری ملت‌های آزاد است که ما را نجات خواهد داد». 

    انتقاد وزارت خارجه آمریکا 

    تارنمای خبری نیویورک تایمز در ادامه نوشت:   «مورگان اورتگاس» (Morgan Ortagus) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به این موضوع دست به انتقاد زد و کاراکاس را متهم به استفاده نامشروع از فروش طلا برای خرید نفت از ایران کرد، اما وی به اقدام واشنگتن علیه نفتکش‌های اعزامی ایران به ونزوئلا  و یا اینکه ممکن است آمریکا اقدام به تحمیل تحریم‌های بیشتر کند، اشاره ای نکرد.

    خوشحالی ونزوئلا از رسیدن نفتکش‌های ایرانی
    خوشحالی ونزوئلا از رسیدن نفتکش‌های ایرانی

    تحریم‌های آمریکا نتوانست مانعی بین دو کشور شود

    بنابراین گزارش، «ریزا گریز تارگو»  (Risa Grais-Targow)  تحلیلگر امور ونزوئلا از «گروه یوروآسیا»  (Eurasia Group) در این باره گفت: ارسال محموله سوختی ایران به ونزوئلا علی‌رغم ایجاد موانع آمریکا، نشان دهنده افزایش اهداف اقتصادی و سیاسی بین دو کشور است.  

    ورود به حیات خلوت آمریکا

    تارگو افزود: چنین روندی نشان می دهد که ایرانی‌ها اطمینان کافی دارند که دولت ترامپ نمی‌تواند مانعی بر سر راه آن‌ها شود و به همین دلیل خطر بیشتری می‌کنند تا به منطقه آمریکای لاتین که حیات خلوت آمریکا محسوب می‌شود، ورود کنند.  

    نیویورک تایمز در ادامه این گزارش نوشت: نفتکش فورچون را دیگر نفتکش ایرانی «فارست» دنبال می‌کند، که سه نفتکش دیگر نیز در راه هستند، بنابر برآورد کارشناسان حوزه نفتی در دانشگاه «رایس» (Rice University)  واقع در هوستون آمریکا،  درمجموع بنزینی که این پنج نفکتش با خود حمل می‌کنند حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه سوخت تخمین زده می‌شود که این میزان می‌تواند نیاز سه هفته تا یکماه سوخت ونزوئلا را برطرف کند.  

    تارنمای این نشریه آمریکایی نوشت: ایران و ونزوئلا نزدیک به یک دهه روابط با یکدیگر دارند که به دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز، معمار دولت سوسیالیست بولیواری ونزوئلا  باز می‌گردد.  

    نخستین نفتکش از پنج فروند نفتکش ایرانی که قرار است فرآورده‌های نفتی را به ونزوئلا برساند، پس از ۷۲ روز سفر دریایی به سواحل این کشور رسید.  

    نفتکش فورچون به عنوان نخستین نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیده، سفر خود را از بیست و سوم اسفند سال گذشته و از بندر شهید رجایی آغاز کرده بود.  

    علاوه بر نفتکش فورچون، چهار نفتکش دیگر نیز در روزهای آینده سوخت ایرانی را به ونزوئلا می‌رسانند.  

    نفتکش دوم که «فارست» نام دارد روز شنبه وارد آبهای دریای کارائیب شده و سه نفتکش دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند.  

    نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (دوشنبه) ضمن تشکر دوباره از حمایت‌های ایران تأکید کرد که دو کشور خواهان صلح بوده و حق دارند آزادانه تجارت کنند.  

    مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی گفته بود: ونزوئلا و ایران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.  

    وی ایران و ونزوئلا را «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.» 

    منبع: نشریه آمریکایی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *