×
×

استخدامی به شرط ژن خوب و پارتی بازی

  • کد نوشته: 32853
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۶
  • ۰
  • متا سفانه چند سالی است که پارتی‌بازی استخدامی در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی وارد بورس شده است و در طول این سال‌های اخیر استخدام‌های بی ضابطه، ذهن جویندگان کار را به خود مشغول کرده و باعث نگرانی مردم شده است.
    استخدامی به شرط ژن خوب و پارتی بازی
  • تبلیغ هدفمند

    متا سفانه چند سالی است که پارتی‌بازی استخدامی در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی وارد بورس شده است و در طول این سال‌های اخیر استخدام‌های بی ضابطه، ذهن جویندگان کار را به خود مشغول کرده و باعث نگرانی مردم شده است.

    متا سفانه چند سالی است که پارتی‌بازی استخدامی در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی وارد بورس شده است و در طول این سال‌های اخیر استخدام‌های بی ضابطه، ذهن جویندگان کار را به خود مشغول کرده و باعث نگرانی مردم شده است.
    استخدامی به شرط ژن خوب و پارتی بازی

    اگر به صورت خیلی ساده ودر قاب یک صدا به روزهای اخیر و وضعیت بحرانی اشتغال جوانان جویای کار با مدرک تحصیلی که دارند نگاهی بیندازیم متوجه استخدام‌ها و پست های سفارشی و خارج از ضابطه در سیستم‌های دولتی دقیقا مثل دانه ی تازه کاشت شده وروبه رشد خواهیم بود از اینرو واحدهاو شرکت های خصوصی هم به تاسی از دستگاههای دولتی ضابطه ای و سفارشی بدون گزینش نیرو استخدام می کنند چرا که هیچ تعهدقانونی برای استخدام دربخش خصوصی وجود نداردو بدتر از همه این نکته نمود عینی دارد که بیشتر شرکت های خصوصی به دنبال خانم یا جوانی آراسته ,مجرد و متعهد به همرا آموزش رایگان هستند.
    و خیلی بدتر از این استخدام دربعضی از دستگاه‌های دولتی با اینکه قانون الزام کرده که استخدام باید طبق یک ضابطه و قانونی خاص باشد و افراد واجد شرایط با شرکت در یک رقابت سالم به جهت گزینش از فرصت استخدام به شکل مساوی و یکسان استفاده کنند. امابرعکس این قانون اتفاق می افتد و استخدام بدون برگزاری آزمون و مصاحبه انجام می شود و باعث تنش و استرس متقاضیان کار و فارغ التحصیلان جامعه شده است.
    آیا در این باره وزارت تعاون و رفاه اجتماعی به وظایف خود عمل نمی کند و بانی این همه تبعات منفی ,استرس‌های اجتماعی، ایجاد فشار روانی به افراد جامعه و همچنین به وجود آمدن بی اعتمادی در بین جویندگان و متقاضیان کار شده است؟
    لازم به ذکر است که حتی در بعضی از دستگاههای دولتی قانون فرزند جایگزین پدر بعد از بازنشستگی پدر اجرا می شود و اصلا ملاک براین نیست که آیا فرزند جایگزین شده تخصص جایگاه پدر را دارد و یا حتی مدرک آن ؟ در واقع باید گفت گلی رفت و گلی آمد….
    واقعا جای بسی تاسف است که ترکیب نیروی انسانی جذب شده در بعضی ازدستگاههای دولتی و شرکت های خصوصی شامل بی‌سواد، با تحصیلات ابتدایی، با تحصیلات دوره راهنمایی و دیپلم و غیر مرتبط به استخدام درآمده‌اند و در حین کار مشغول به تحصیل می شوند خیلی جالب است یعنی هم از آخور می خورند و هم از توبره…..
    حمزه دارای مدرک تحصیلی فو ق لیسانس ادبیات با بهترین رتبه کشوری , متآهل پدردو فرزند باغبان یک ارگان …..ست چندین بار در آزمون استخدامی معلمی شرکت کرده و هر بار که به مصاحبه رسیده بنا به دلایلی رد شده است من جمله : حمزه را در صف اول نماز جمعه ندیدند ,مسجد و محراب کم می رود و صد تا بهانه های جور واجور دیگر .
    شایسته دختری که بدون داشتن پدر در سختی و مرارت زیاد و تلاش بی وقفه مادر و دوری از خانواده در سالیان متوالی با مدرک تحصیلی دکترا از دانشگاه دولتی مشهد بیکار و در نهایت خانه دار شده است شایسته هم از جمله کسانی است که با وجود قابلیت ها و توانمندیهای زیاد و با اخلاق نیکو و پسندیده طی چند دوره در مصاحبه استخدامی رد شده است و در حال حاضر هم به بهانه داشتن سن بالاتر از حد استخدام در خانه نشسته و با افسوس و نفرین به بانیان مسئله بوجود آمده به مدارک خود نگاه می اندازد و….
    وارد بانک می شوم از بابت یک سوال بانکی به باجه شماره ۳مراجعه کرده و سوال خود را از مسئول باجه می پرسم در کمال شگفتی به عینه توپ فوتبال شدم از این باجه به آن باجه و در نهایت معاونت محترم جواب گوی سوال بنده می شود.
    خلاصه که این استخدامی ها ی بلا عوض و در قاب صدا بد جوری دارند حال امثال من تو او ما شما ایشان و حتی آنها را می گیرند .
    متاسفانه به بهانه وجود شرکت‌های نیروی انسانی، جذب نیرو با رانت و پارتی انجام می‌شود وبیکاری گریبان گیر خیل عظیمی از تحصیل کردگان و افراد شایسته شده است و این درحالیست که در برخی موارد خواه استخدام یک مدیر، کارمند ساده، یک آبدارچی یا یک حسابدار چه به صورت شرکتی و چه به طور پیمانی عده ای بر پشت میزهای کارمندی و حتی ریاستی تکیه زده اند که نه تنها سواد کافی ندارند بلکه از نظر شخصیتی نیز جایگاهی در چنین پست و مقام هایی ندارند.
    جمله ی نگران نباش مسئولش آشناست , از انجایی که ما فقط یک نفر را می خواهیم آن هم از نوع گزینشی ,مدارک شما در حال بررسیه و ……در نهایت شما شرایطشو نداشتید ؛همه و همه خبر از جناب پارتی خان می دهد که بر منسب قضاوت نشسته و دودمان افراد مبتکر و دارای قابلیتها و ارزشمندی را که در کشور داریم به باد داده و باعث شده تا کسی برای آنها تره هم خورد نکند و چون ,چون بنا بدلیل خاص که از جنس خون قرمزتر و رئیس زاده نیستند و هیچ رانت , حامی و پشتیبانی ندارند عقب گرد می زنند و به صورت سکون ,سکوت برای همیشه به آرامش ابدی برای استخدام فرو می روند .
    تا کی باید موقعیت شغلی خوب و عالی مختص آقازاده ها و سفارشی ها باشد راستی قضیه ژن باید خوب باشد تا زندگی و کار خوب و عالی نصیبت شود چیست /؟ این ژن را از کجا می توان به صورت مرغوب و ناب تهیه کرد ؟

    وجود صف های بیکارو نداشتن مدرک و تجربه افرادی که با بند پ در پست ها و مشاغلی که اساسأ توان انجام آن را ندارند و ریپ می زنند استخدام شده اند باعث افت نرخ مشارکت اقتصادی شده است و هزاران شغل غیر رسمی و دلالی ایجاد کرده است.
    خدا کند به زودی طرحی در مجلس تصویب ‌شود که استخدام افراد در مشاغل اداری و سازمانی به شکل شرکتی ممنوع شود تا مناسب‌ترین و شایسته‌ترین افراد جذب دستگاه‌های دولتی شوند و مباحث شایسته‌سالاری، تخصص و تقوا در استخدام افراد مدنظر قرار بگیرد.

    از دنبال کار گشتن خسته نشوید بلاخره , یکروزی می رسد که خون شما هم قرمزتر می شود و نسبت های نسبی و سببی عمرشان به پایان می رسد و استخدام به شرط پارتی دود می شود و به هوا می رودتا زمان موعد و خستگی سفارشی ها و دچار عذاب الهی شدن آنها از طریق درج آگهی استخدامی در روزنامه ها ,مجلات و در نهایت تماس با کار فرما خود را مشغول سازید تا این بلای جان , بلای جان خودشان شود.

    نکته قابل تآمل بازار کسب و کار آنلاین:

    آیا اسخدام ضابطه ای با ژن خوب پیگرد قانونی دارد ؟ وآیا اشکال شرعی ندارد/کسی که با پارتی بتزی صاحب شغل می شود آیا درامد آن حلال است/

    نویسنده: سهیلا علاءالدین
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *