×
×

طرز تهیه کیک خیس؛خوشمزه وخواستنی

  • کد نوشته: 32893
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۵
  • ۰
  • کیک خیس خانگی دستورالعمل پیچیده ای ندارد اما در عین سادگی بسیار خوشمزه و دلچسپ است.
    طرز تهیه کیک خیس؛خوشمزه وخواستنی
  • تبلیغ هدفمند

    کیک خیس خانگی دستورالعمل پیچیده ای ندارد اما در عین سادگی بسیار خوشمزه و دلچسپ است.
    طرز تهیه کیک خیس؛خوشمزه وخواستنی

    کیک خیس خانگی دستورالعمل پیچیده ای ندارد اما در عین سادگی بسیار خوشمزه و دلچسپ است.
    طرز تهیه کیک خیس؛خوشمزه وخواستنی

    مواد لازم برای کیک خیس شکلاتی :
    تخم مرغ۳ عدد
    روغن مایع۱/۵ لیوان
    شکر۱/۵ لیوان
    پودر کاکائو۴ قاشق غذاخوری پر
    شیر به دمای محیط رسیده۱/۵ لیوان
    آرد سفید قنادی۲ لیوان
    وانیل شکری۱ قاشق چایخوری
    بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
    طرز تهیه و دستور پخت کیک خیس شکلاتی:

    ۱. ابتدا یک قالب مناسب برای تهیه کیک خیس انتخاب می کنیم و برای اینکه کیک به ظرف نچسبد به اندازه چند قطره روغن درون ظرف ریخته و تمام ظرف را چرب می کنیم و سپس مقداری آرد(خیلی کم) به قسمت های چرب شده می ریزیم.

    ۲. سپس شکر و پودر کاکائو را درون ظرف دیگر اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو باز شود.

    ۳. سپس شیر را به ظرف اضافه می کنیم و ابتدا با قاشق هم می زنیم چون اگر خشک باشد نمی توان از هم زن استفاده کرد و بعد از اینکه مقداری با قاشق هم زدیم با هم زن برقی به طوری که شکر و پودر کاکائو در شیر حل بشود هم می زنیم.

    ۴. بعد از اینکه حدود سه دقیقه با هم زن مواد را هم زدیم، روغن مایع را به آرامی به مواد اضافه می کنیم و حدود پنج دقیقه به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد غلظت پیدا کند و بعد از اینکه مواد به غلظت مورد نظر رسید یک لیوان از مواد شکلات را کنار می گذاریم تا بعد از پختن برای روی کیک و تزیین استفاده کنیم.

    ۵. در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک ظرف جداگانه میشکنیم تا از سالم بودن آن مطمئن شویم و تخم مرغ ها را دونه دونه به مواد اضافه می کنیم و با هم زن مخلوط می کنیم

    ۶. آرد، بکینگ پودر و وانیل را مخلوط می کنیم و چند بار الک می کنیم و سپس آن را به آرامی و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم.

    ۷. مواد را درون قالبی که آغشته به روغن و آرد کرده بودیم می ریزیم و برای اینکه کیک پف کند ته قاشق را آغشته به روغن مایع می کنیم و سوراخ هایی را درون مایه ایجاد می کنیم. این کار به نظر ساده باعث می شود کیک پف زیادی کند.

    ۸. قالب را حدود ۳۰الی ۳۵ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم و بعد از آن قالب را از فر خارج می کنیم و برای اینکه مطمئن شویم کیک پخته شده چاقو را در کیک فرو میکنیم و اگر موادی به کیک نچسبید یعنی کیک پخته شده است.

    ۹. سپس به صورت دلخواه کیک را برش می زنیم و همانطور که داغ هست یک لیوان مواد شکلات که کنار گذاشته بودیم را روی آن می ریزیم و چند دقیقه صبر میکنیم تا شکلات به خورد کیک برود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *