×
×

صدور۴۶هزاربرگ هدایت تحصیلی در آذربایجان‌غربی

  • کد نوشته: 32999
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۳
  • ۰
  • رییس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از هفته آینده ۴۶ هزار برگ هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم در راستای انجام انتخاب رشته تحصیلی در استان صادر می شود.
    صدور۴۶هزاربرگ هدایت تحصیلی در آذربایجان‌غربی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از هفته آینده ۴۶ هزار برگ هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم در راستای انجام انتخاب رشته تحصیلی در استان صادر می شود.

    صدور۴۶هزاربرگ هدایت تحصیلی در آذربایجان‌غربی

    غلامرضا فدوی افزود: ۷۰ درصد از مدارس استان نمرات پایه نهم را تایید کرده اند و به تدریج بستر برای انتخاب رشته پایه های نهم فراهم می شود.

    وی ادامه داد: شاهیندژ، میاندواب و کشاورز جزو شهرهای پیشتاز در این زمینه هستند، برخی مناطق هم زیر ۵۰ درصد نمرات تایید شده دارند که لازم است تا به سرعت نمرات را تایید و ثبت کنند.

    وی بیان کرد: سعی می شود از اوایل هفته بعد برگه های هدایت تحصیلی چاپ و ارائه شود و  چاپ این برگه ها منطقه ای بوده و تا عدم تایید منطقه چاپ نخواهد شد.

    رییس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مراکز و هسته های مشاوره در این ایام آماده خدمات دهی راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و خانواده ها در زمینه انتخاب رشته تحصیلی  هستند.

    وی یادآور شد: کانال‌های ویژه‌ای هم در شبکه شاد در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان اطلاعات کافی و لازم را برای انجام فرآیند هدایت تحصیلی، آشنایی با مشاغل  و انتخاب رشته مطلوب داشته باشند.

    فدوی بیان کرد: هدایت تحصیلی نقطه بهینه‌ای است که میان چهار عامل علاقه، استعداد، امکان اجرا و نیاز جامعه تعادل ایجاد می‌کند تا دانش‌آموزان آگاهانه دست به انتخاب رشته بزنند.

    وی ادامه داد: فرآیند هدایت تحصیلی به استناد اسناد بالادستی به گونه‌ای است که با انجام آن باید دانش‌آموزان را در مراحل و دوره‌های تحصیلی به منظور پاسخگویی به نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه آماده کرد.

    آذربایجان غربی دارای ۶۲۵ هزار دانش آموز است که در مناطق ۲۴ گانه تحصیل می کنند.

    «هدایت تحصیلی»، فرایند ارایه‌ خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموزان‌ است؛ این فرایند به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با استعدادها، علایق، ‌توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خویش، شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند و براساس آن به صورت آگاهانه و آزادانه شاخه و رشته‌ تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *