×
×

صدور ۴میلیون یورو محصولات مجتمع فولاد اسفراین به خارج

  • کد نوشته: 33149
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۴
  • ۰
  • مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت : در بهار سال جاری چهار میلیون و ۲۱۸ هزار یورو از محصولات فولادی این واحد صنعتی به خارج از کشور صادر شد.
    صدور ۴میلیون یورو محصولات مجتمع فولاد اسفراین به خارج
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت : در بهار سال جاری چهار میلیون و ۲۱۸ هزار یورو از محصولات فولادی این واحد صنعتی به خارج از کشور صادر شد.

    علی ملک اظهار داشت: در مجموع در این مدت در این واحد صنعتی افزون بر ۲۶ هزار و ۷۰۰ تن فولاد آلیاژی در این واحد صنعتی تولید شد که جدود ۱۸ هزار و ۳۳۷ تن از این تولید به مشتریان داخلی و  هفت هزار و ۱۹ تن نیز به خارج از کشور صادر شد.
    وی اضافه کرد :  میزان صادرات محصولات آلیاژی صادراتی این مجتمع به خارج از کشور در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حدود ۱۰ درصد و  وزنی نیز حدود ۲۰ درصد بیشتر شد.
    به گفته وی در این مدت فروش داخلی محصولات آلیاژی فولاد اسفراین در نیز در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد و از لحاظ ارزشی حدود چهار برابر افزایش نشان می دهد.
    رشد ۳۸ درصدی تولید فولاد آلیاژی 
    مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت : تولید محصولات و مقاطع فولاد آلیاژی مجتمع صنفعتی فولاد اسفراین در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.
    ملک اظهارداشت : در بهار امسال ۲۶ هزار ۷۰۰ تن محصولات فولاد آلیاژی در این مجتمع صنعتی تولید شد که این‌میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۸۶ تن بوده است.

    وی از رشد ۶۰ درصدی فروش محصولات تولیدی این مجتمع صنعتی در بازارهای داخل و خارج کشور در سه ماهه نخست امسال خبر داد وافزود: در همین مدت میزان فروش داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد و میزان صادرات محصولات فولادی این مجتمع صنعتی ۲۰ درصد افزایش یافته است.
    مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
    ظرفیت اسمی تولید در این مجتمع صنعتی تا قبل از افتتاح طرح توسعه در فروردین ماه سال جاری ۸۰ هزار تن است که با افتتاح طرح توسعه این مجتمع صنعتی در ۱۲فروردین ۱۴۰۰با دستور ویدئو کنفرانس رییس جمهوری ظرفیت اسمی تولید در این واحد صنعتی به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافت.
    برای اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد اسفراین در استان خراسان شمالی در مجموع در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۹۴ میلیون یورو و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
    شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از  ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *