×
×

همزمان با اجرای محدودیت‌های کرونایی؛
بازرسی از ۶۵ هزار صنف سیستان و بلوچستان

  • کد نوشته: 33290
  • ۱۴۰۰-۰۵-۳۰
  • ۰
  • رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی طی چهار ماه اخیر ۶۵ هزار واحد صنفی بازرسی شد که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۷۴۳ پرونده تخلف به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان شده است.
    بازرسی  از ۶۵ هزار صنف سیستان و بلوچستان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی طی چهار ماه اخیر ۶۵ هزار واحد صنفی بازرسی شد که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۷۴۳ پرونده تخلف به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان شده است.

    داوود شهرکی اظهارداشت: تمامی پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی ارسال شده است.

    وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌ قاچاق کالا طی مدت اعلام شده در سیستان و بلوچستان ۱۴ هزار و ۴۱ بازرسی در قالب ۶۹۹ گشت مشترک نظارتی با حضور دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶۳۵ پرونده تخلف به ارزش ۵۰ میلیارد ۳۱۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۸۶ تومان  در حوزه قاچاق کالا در این استان تشکیل شده است.
    وی ادامه داد: در بخش مشارکت مردمی نیز در این مدت ۷۷۸ مورد گزارش مردمی در سیستان و بلوچستان از طریق مراجعه حضوری به ادارات صنعت، معدن، تجارت سیستان و بلوچستان، تماس با سامانه تلفنی ۱۲۴ و درگاه وب سایت www.۱۲۴.ir دریافت شده است.
    شهرکی افزود: از کل گزارشات مردمی دریافتی در این مدت و پس از بررسی بازرسان تعداد ۲۰۰ مورد متخلف، تعداد ۳۳۳ مورد غیر متخلف و ۴۴ گزارش نیز منجر به رضایت شاکی شده است.
    وی ادامه داد: تمامی گزارشات مردمی دریافتی در چهار ماهه امسال مربوط به گرانی بوده در خصوص کمبود کالا هیچ گزارشی اخذ  نشده است. 
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بازه  زمانی اعلام شده در حوزه آرد و نان در کل استان سه هزار و ۸۹۵ بازرسی انجام که منجر به تشکیل ۱۸۹ پرونده به ارزش افزون‌بر ۳۴۹ میلیون تومان شده است.
    وی بیان کرد: مردم شریف سیستان و بلوچستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از جمله گران‌فروشی، احتکار، کم فروشی، فروش کالا بدون درج قیمت، فروش کالا تاریخ گذشته، مشاهده انبارهای بی نام و نشان کالا، عدم تعهد در ارائه خدمات، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برخورد نامناسب فروشنده با مشتری مراتب را از روش‌های تماس تلفنی با سامانه۱۲۴، ثبت گزارش از طریق ورود به وب سایت www.۱۲۴.ir و یا مراجعه حضوری به ادارات صمت و تکمیل فرم گزارش، اطلاع تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی بازرسان سازمان گزارشات بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی می‌شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *