×
×

جهانی‌شدن استانداردهای روابط‌عمومی۱۴۰۰

  • کد نوشته: 33422
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۳
  • ۰
  • روابط‌عمومی راهبردی در مسیر جهانی قرار دارد و استانداردهای جهانی بر روابط‌عمومی کلیشه‌ای و بومی غلبه می‌کند. تعاملی‌شدن، برخط بودن، کنشگری و همه‌گیری ارتباطات، تسهیلگری روابط مردم و سازمان را سرعت می‌بخشد و معیارهای جهانی روابط‌عمومی در سازمان‌ها به یک «پاندمی روابط‌عمومی یکپارچۀ» جهانی تبدیل می‌شود. روابط‌عمومی ۱۴۰۰ به معیارها و استانداردهای جهانی نزدیک‌تر می‌شود.
    جهانی‌شدن استانداردهای روابط‌عمومی۱۴۰۰
  • تبلیغ هدفمند

    روابط‌عمومی راهبردی در مسیر جهانی قرار دارد و استانداردهای جهانی بر روابط‌عمومی کلیشه‌ای و بومی غلبه می‌کند. تعاملی‌شدن، برخط بودن، کنشگری و همه‌گیری ارتباطات، تسهیلگری روابط مردم و سازمان را سرعت می‌بخشد و معیارهای جهانی روابط‌عمومی در سازمان‌ها به یک «پاندمی روابط‌عمومی یکپارچۀ» جهانی تبدیل می‌شود. روابط‌عمومی ۱۴۰۰ به معیارها و استانداردهای جهانی نزدیک‌تر می‌شود.

    1. اعتلای جایگاه روابط‌عمومی، فراهم‌ کردن زمینه‌های هوشمندسازی برای ایجاد روابط‌عمومی راهبردی، تقویت نظام و باورهای شایسته‌سالاری در روابط‌عمومی‌های کشور و آشنایی هرچه بیشتر فعالان این حوزه نیازمند بهره‌گیری از مدل‌های جهانی روابط‌عمومی و ایجاد زبان مشترک با استانداردهای بین‌المللی است.
      ایجاد زبان مشترک جهانی، تخصص‌گرایی و استاندارد‌سازی نظام ارتباطات و روابط‌عمومی از محورهای اصلی و مهم در ساختارسازی جدید روابط‌عمومی‌اند.
      ابزارهای هوشمند کارساز نیستند، روابط‌عمومی هوشمند مدیر ارتباطی هوشمند می‌طلبد. روابط‌عمومی تخصصی به مدیران متخصص و روابط‌عمومی غریزی به مدیران سنتی نیازمند است. خلاقیت در تولید محتوا، ابتکار در به‌کارگیری کانال‌های ارتباطی، قدرت متقاعدسازی مخاطب و انگیزش در کارکنان برای موفقیت سازمانی، مشخصۀ یک روابط‌عمومی پویا با استانداردهای جهانی روابط‌عمومی است. قدرت گفت‌وگو و چانه‌زنی با طیف‌های مختلف مخاطب و ذی‌نفع برای حل مشکلات ارتباطی و متقاعدسازی و اقناع آن‌ها در شرایط خاص و حساس جامعه بخشی اساسی از یک روابط‌عمومی کارآمد است.
      خلاقیت در روابط‌عمومی یعنی خوب شناساندن کارهای خوب به مخاطبان کلیدی! اگر روزانه صدها خبر تهیه شود ولی مخاطب کلیدی شما از کارهای خوب شما بی‌خبر یا سردرگم باشد یعنی کاری از پیش نبرده‌اید. روابط‌عمومی راهبردی، مدیریت هوشمندانۀ ارتباطات انسانی است.
    2. شاخص‌های اولیۀ فعالیت در این حوزه هنوز تعیین نشده‌اند و این جامعۀ بزرگ از یک ناهمگونی رنج می‌برد و وقت آن رسیده که استاندارد و هماهنگ شویم.
      اگر بتوانیم نظام آموزشی‌مان را کارآمد کنیم، قواعدی جدید وضع کنیم و نظام شایسته‌سالاری را به‌شکل واقعی اجرا کنیم، می‌توان نهاد و جایگاه حرفه‌ای روابط‌عمومی را تقویت کرد. روابط‌عمومی مدیر نظام ارتباطات یکپارچۀ سازمان است، لذا باید در روابط‌عمومی‌ها تمام معیارهای شایستگی مهارتی، دانشی و عملکردی را مدون کنیم و از طریق مبادی قانونی، منشور ملی روابط‌عمومی، نظام صنفی روابط‌عمومی و معیارهای تخصصی مدیریت روابط‌عمومی استاندارد را با مدل‌های جهانی پیاده‌سازی کنیم.
      روابط‌عمومی‌های ما به‌واسطۀ نداشتن جایگاه شایسته بیمارند و راه‌حل رفع این بیماری داشتن نقشۀ راه، نظام حرفه‌ای، اعتبار و بودجۀ مستقل و نظام صنفی است.
      استفاده از الگوهای موفق بین‌المللی می‌تواند به رفع مشکلات روابط‌عمومی‌ها در آینده‌ای نزدیک کمک کند.
      نقش روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان مدیر برنامه‌های ارتباطی سازمان‌هاست.
      روابط‌عمومی، مدیریت هوشمندانۀ نظام ارتباطات سازمان است و نه اطلاع‌رسان صرف. سازمان‌ها برای رسیدن به این مدیریت هوشمند باید بومی‌سازی مدل‌های جهانی و موفق روابط‌عمومی‌ را در دستورکار قرار دهند و روابط‌عمومی بومی و بهینۀ ایرانی را ایجاد کنند.
      ادامه دارد …
    نویسنده: دکتر حمیدشکری خانقاه
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *