×
×

«مجموعه تلویزیونی گاندو ، جلوه ای از توان اطلاعاتی _ امنیتی جمهوری اسلامی ایران »

  • کد نوشته: 33428
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۵
  • ۰
  • زندگی آرام، اشتغال و معیشت جامعه وابسته به مولفه های متعددی است که امنیت در راس آنها قرار دارد و به بیان بهتر جامعه بدون امنیت رابدون هرج و مرج و فروپاشی نمی توان تصور کرد.
    «مجموعه تلویزیونی گاندو ، جلوه ای از توان اطلاعاتی _ امنیتی جمهوری اسلامی ایران »
  • تبلیغ هدفمند
    محمد دیلم کتولی

    زندگی آرام، اشتغال و معیشت جامعه وابسته به مولفه های متعددی است که امنیت در راس آنها قرار دارد و به بیان بهتر جامعه بدون امنیت رابدون هرج و مرج و فروپاشی نمی توان تصور کرد.

    پخش مجموعه تلویزیونی« گاندو »بهانه ای شد تا مردم ایران قدری از« توان اطلاعاتی_امنیتی جمهوری اسلامی ایران»آگاهی پیدا کرده و از آنچه تحت عنوان « سیستم اطلاعاتی پیچیده غرب و بویژه انگلیس » شناخت پیدا کنند .

    دل گرمی و دلخوشی شهروندان ایرانی این است که نهادهای امنیتی و سازمان‌های اطلاعاتی در سطوح و لایه‌های مختلف، قدرت و توانی ستودنی دارند و دارای اشراف و احاطه کامل به همه امور هستندو هر زمان از مشکلات ، محدودیت ها ، ناکامی ها و گرفتاری ها سخنی به میان می آمد، معمولاً با تاکید بر امنیت عمومی توجیه می پذیرفت و این جواب تکرار می شد که« امنیت داریم».
    حفظ انقلاب اسلامی و شکست‌های پی در پی دشمنان این نظام، مرهون مجاهدت‌ های سربازان گمنام امام زمان (عج) و مدافعان حریم امنیت کشور است که با تعهد و عملکرد شایسته خود اقتدار و عزت را به مهین و ملت تقدیم کرده‌ و موجب عزت، اقتدار، امنیت و افتخار نظام و مردم شده‌ و تنها بخشی از این زحمات در « مجموعه تلویزیونی گاندو » به نمایش درآمد.

    زندگی آرام، اشتغال و معیشت جامعه وابسته به مولفه های متعددی است که امنیت در راس آنها قرار دارد و به بیان بهتر جامعه بدون امنیت رابدون هرج و مرج و فروپاشی نمی توان تصور کرد.
    «مجموعه تلویزیونی گاندو ، جلوه ای از توان اطلاعاتی _ امنیتی جمهوری اسلامی ایران »

    اما سوال اصلی این است که :« مهم‌ترین چالش‌هایی که سازمان‌های اطلاعاتی- امنیتی در مدیریت انقلابی با آن روبه‌رو هستند، کدام‌اند؟
    بی تردید از مهمترین عرصه‌های مقابله با توطئه‌های دشمنان در شرایط کنونی کشور، مقابله با مفاسد اقتصادی و شناسایی توطئه گران در اقتصاد و معیشت مردم بوده است که سربازان گمنام امام زمان (عج) با دستگیری گسترده و شناسایی این عوامل به خوبی درخشیده‌اند و عمل کردند .شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های و توطئه گران خودفروخته و نفوذی های به دستگاه‌های اجرایی ( از صدر تا ذیل ) و کشاندن آنها به محکمه عدالت قضایی در این زمینه با اجرای عملیات‌های متحیرانه که حتی زبده ترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان را یارای مقابله با آن نیست گواه توانایی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی است.
    🔴 شاید لازم باشد در این مجال به سه ضربه کاری سازمان اطلاعات سپاه به MI6 با شکار افسران ارشد اطلاعاتی ۱- اجی شارما در پوشش کاردار ۲- جین ماریوت در پوشش معاون سفیر ۳- شارلوت لوپز وارونه والر (لوتی) در پوشش دبیر دوم سفارت که در این مجموعه تلویزیونی به زیبایی و ظرافت به نمایش گذاشته شده نگاهی بیندازیم:

    « اجی شارما» که در مقعطی در سفارت انگلیس مسئولیت بالایی هم داشته، وظیفه ایجاد یک شبکه دانشجویی با هدف جاسوسی از مراکز خاص و همچنین دستیابی به اطلاعات هسته‌ای کشور راداشت که در تور سپاه گرفتار و ناکام ماندوسپاه، تمام تیم جاسوسی او را زیر ضربه برد.‌
    بعد از شارما، افسر عالی رتیه‌ای به نام « جین ماریوت» با ماموریت ویژه به ایران اعزام شد اما سازمان اطلاعات سپاه با شناسایی اهداف و انهدام تیم‌اش، بلایی به سرش آورد که به قول انگلیسی‌ها، یکی از بزرگترین شکستهای اطلاعاتی MI6 در ایران توسط ماریوت رقم خورد.
    آنچه این روزها در«مجموعه گاندو» نام«جین»مرتبا از زبان شارلوت افسر سازمان جاسوسی انگلیس در تهران، زیاد شنیدیم همان«جین ماریوت» افسر ارشد MI6 است که درسال‌های ۹۰ و ۹۱ در پوشش معاون سفیر انگلیس در تهران حضور داشت و مورد سوم، افسر ارشد سازمان جاسوسی انگلیس در ایران که برای جبران گندی که«جین ماریوت »زده بود به ایران اعزام شد و چنان گندی بالا آورد که در تاریخ ماندگار شد، لوتی یا همان شارلوت را سپاه جذب کرد و مدتی افسر سپاه شد و چقدر شارلوت، افسر منظم و خوبی بود ! .
    نیروها و افرادی که امنیت سازان و حافظان امین جامعه لقب گرفتند، در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط به کشف و خنثی سازی انواع و اقسام جرائم و تهدیدهای امنیتی مشغول هستند، هر چند که برخی ملاحظات موجب شده تا این فداکاری ها پوشیده بماند.
    البته بیش از مردم ما ، دشمنان انقلاب اسلامی و سازمان های اطلاعاتی متخاصم به خوبی از توان اطلاعاتی_ امنیتی ایران آگاهی دارند تا جاییکه وزارت دفاع آمریکا، با انتشار یک گزارش ۶۴ صفحه‌ای دربارۀ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نوشته :
    « سرویس‌های اطلاعاتی این کشور دارای ٣٠ هزار عضو است و در انواع فعالیت‌ های مخفیانه از جاسوسی و سرقت فنون گرفته تا تدارک و انجام سوءقصدهای تروریستی دست دارند.»
    وزارت دفاع آمریکا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را از فعال‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی منطقه توصیف کرده و می نویسد « وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران انواع کمک‌های مالی، نظامی و تجهیزاتی را در اختیار سازمان‌های حماس، حزب الله لبنان، شبکۀ القاعده در عراق و افغانستان و همچنین سایر گروه‌های تروریستی ( گروه های مقاومت) قرار می‌دهد.»
    همین منبع، اضافه می کند :«سرویس های اطلاعاتی ایران در تمام زمینه ها و در کشورهایی که جمهوری اسلامی دارای منافع است فعالیت دارند. برخی از این کشورها عبارتند از: عراق، افغانستان، آذربایجان، کویت، لبنان، آسیای مرکزی، آفریقا، کروآسی، اتریش، فرانسه، گرجستان، آلمان، ترکیه، بریتانیا، کشورهای آمریکای جنوبی و ایالات متحد آمریکا.»
    بنابر گزارش وزارت دفاع آمریکا، فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایران در اکوادور، ونزوئلا، برزیل و آرژانتین را نگران کننده خوانده و گفته است: هدف از تشدید فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایران در آمریکای جنوبی، گسترش شبکه‌های اطلاعاتی و عملیاتی در حیاط خلوت آمریکا بشمار می رود. برای این منظور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از سپاه قدس که نیروهای برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران است وهمچنین ازحزب الله لبنان استفاده می کند.
    امروز سازمان اطلاعاتی و امنیتی ایران اسلامی باوجود همه توطئه‌ها و بداندیشی های دشمنان این نظام مقدس، یکی از قدرتمندترین و زبده ترین سازمان‌ های اطلاعاتی در جهان است که با بهره گیری از توانایی‌ها و استعدادها و با نیروی ایمان توانسته مصونیت نظام اسلامی را در همه زمینه‌ها تأمین و تحرکات سازمان های اطلاعاتی متخاصم را به خوبی رصد کرده و به موقع با آن برخورد نماید و « مجموعه تلویزیونی گاندو »تنها گوشه‌ای از این ایمان ، ولایت مداری ، غیر قابل نفوذ بودن ، پاکدستی، اخلاص ، شهادت طلبی ، به روز بودن و عالِم بودن نسبت به علوم و فناوری های روز اطلاعاتی دنیا و…. را به نمایش گذاشت .

    نویسنده: محمددیلم کتولی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *