×
×

معاونت گردشگری درشهرداری گرگان ایجاد می‌شود

  • کد نوشته: 33483
  • ۱۴۰۰-۰۶-۲۴
  • ۰
  • حوزه گردشگری در دوره های گذشته در شهر گرگان مغفول مانده است. یکی از مباحثی که همواره در استان گلستان و مخصوصا شهر گرگان بعنوان مرکز شهر مطرح بوده است ولی متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده حوزه گردشگری است.
    معاونت گردشگری  درشهرداری گرگان ایجاد می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    شهر گرگان با وجود اینکه در خطه سرسبز شمال قرار گرفته و از موهبت های الهی بسیاری بهره‌مند است اما همچنان نتواسته از این ظرفیت ها در حوزه صنعت گردشگری بهره ببرد.

    معاونت گردشگری درشهرداری گرگان ایجاد می‌شود

    حوزه گردشگری در دوره های گذشته در شهر گرگان مغفول مانده است. یکی از مباحثی که همواره در استان گلستان و مخصوصا شهر گرگان بعنوان مرکز شهر مطرح بوده است ولی متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده حوزه گردشگری است.


    شهر گرگان با وجود اینکه در خطه سرسبز شمال قرار گرفته و از موهبت های الهی بسیاری بهره‌مند است اما همچنان نتواسته از این ظرفیت ها در حوزه صنعت گردشگری بهره ببرد.
    در سال‌های اخیر به حوزه گردشگری در این شهر بهای زیادی داده شده است و احداث پروژه تله کابین ناهارخواران گرگان با ساخت سه ایستگاه و به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال،ساخت شهربازی مدرن گرگان به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ساخت بازار سنتی هفت موزه شهرهای ایران با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال از جمله پروژه های ترسیم شده شورای پنجم برای گرگان بود که در آن دوران به نتیجه‌ای نرسید و امروز پیگیری این طرح‌ها در دستور کار شورای ششم قرار دارد.
    رییس کمسیون گردشگری شورای شهر گرگان در خصوص نگاه شورای ششم به حوزه گردشگری گفت: ما در زمانی‌که وارد شورای دوره ششم شدیم اسناد و مدارک کمیسیون گردشگری را که بررسی کردیم و متوجه خلأ شده‌ایم که این خلا باعث این شده بود که حوزه گردشگری در شورای شهر و شهرداری مغفول بماند.
    علی اکبر بصیرنیا با بیان اینکه در حوزه شهرداری یک واحد گردشگری و یک واحد سرمایه‌گذاری داشته‌ایم ، خاطرنشان کرد: این دو واحد با هم ارتباط نداشتند و صرفاً یک اسم بود اما در حوزه کاربردی هیچ عملکردی نداشتند .
    وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم ساختمان خوبی داشته‌باشیم اول باید پی یا زیربنای خوبی داشته باشیم با توجه به همین مسئله پیشنهاد کردیم که در شهرداری گرگان با توجه به رتبه‌ای که دارد می‌توانیم هم سازمان مستقل و معاونت جدید ایجاد کنیم .
    بصیرنیا ادامه داد: با پیگیری‌هایی که داشتیم خوشبختانه موفق شدیم اساسنامه سازمان سرمایه‌گذاری گردشگری و مشارکت‌های مردمی را بگیریم و در حال حاضر در کمیسیون گردشگری کمیسیون اداره مالی و کمیسیون‌های دیگر به‌صورت مشترک در حال بررسی است و اصلاحات آن انجام شده و برای تایید به وزارت کشور ارسال شود.
    وی گفت: در خصوص ایجاد سازمان گردشگری برخی معتقد بودند که سازمان مالیاتی زیادی داشته باشد و در این زمینه متضرر شویم که پیشنهاد شد اگر سازمان نشد در قالب معاونت سرمایه‌گذاری گردشگری و مشارکت‌های مردمی این مسئله بصورت خیلی جدی را در شورای شهر دنبال کنیم.
    وی ادامه داد: برای رفع مشکلات و انسجام در این حوزه نیازمند این هستیم که تعرفه‌ای از اطلس جامع گردشگری داشته باشیم، ما اگر بخواهیم ببینیم که نگاه و رویکرد ما در حوزه گردشگری کجاست و وقتی‌ که این سازمان تشکیل شود به‌صورت تخصصی می‌توانیم به این حوزه بپردازیم
    بصیرنیا خاطرنشان کرد: با ایجاد این معاونت حوزه گردشگری هویت پیدا می کند و سازمان ما مستقل می‌شود و قطعا می‌توانیم به‌صورت زیربنای کارهای بزرگی انجام بدهیم و سرمایه‌گذاران هم وقتی احساس کنند که در شهرداری معاونت تخصصی وجود دارد قطعا استقبال بیشتری نشان می‌دهند.
    عضو شورای شهر گرگان گفت: شاید ایجاد این معاونت سبب شود که خیلی از سرمایه‌گذاران احساس کنند که در این دوره رویکرد و نگاه شورای ششم نگاه گردشگری است و برای سرمایه‌گذاری در شهربازی و دیگر پروژه‌های گردشگری تقاضاهای زیادی به وجود بیاید.
    با توجه به اینکه پروژه شهر بازی مدرن یک دهکده گردشگری است پیشنهاد داده‌ایم که بتوانیم اسم شهربازی مدرن را هم تغییر بدهیم چون ما در آن‌ جا هتل لینک و مجموعه اقامتی و پذیرایی و تفریحی و مجتمع‌های فرهنگی را داریم.برای همین از این طرح گردشگری نمی‌توان بعنوان شهربازی یاد کرد.
    وی ادامه داد: با انتخاب شهردار به دنبال این هستیم با رویکرد مثبت بتوانیم پروژه بزرگی که ریل‌گذاری شده مانند شهربازی مدرن، بازار موزه هفت شهر و تله‌کابین گرگان که خوشبختانه در شورای‌عالی شهرسازی مصوب شده است را به سرانجام برسانیم
    وی گفت: از هفته آینده به دنبال این خواهیم بود که با وزارت‌خانه راه و شهرسازی ان‌شاءالله ملاقات‌ها و دیدارهایی داشته یاشیم تا بتوانیم ابلاغ تله‌کابین گرگان را برای اولین‌بار بگیریم و در قالب این معاونت تخصص کار بزرگ انجام دهیم.
    بصیرنیا در ادامه به ایجاد کاروان خدمت مدیریت شهری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این دوره شورای اسلامی شهر گرگان با شعار شورای مردمی و توزیع خدمات به صورت عادلانه در محلات بویژه حاشیه شهر گرگان، وارد پارلمان شهری شدیم و همچنین درخواست مکرر معتمدین، بزرگان و جوانان محلات مختلف گرگان جهت رسیدگی به مشکلات مدیریت شهری در محلات بویژه محلات حاشیه شهر، به همین جهت بنده حقیر پیشنهاد و برنامه ریزی کردم، برای اولین بار در سطح کشور، طرح کاروان خدمت مدیریت شهری اجرایی شود.
    وی ادامه داد: این طرح به منظور رسیدگی فوری و هدفمند به مشکلات حوزه شهری است و اولین جلسه را با تعدادی از معتمدین، بزرگان و جوانان محلات (الغدیر، کوی اسلام آباد، عرفان، شریعتی و ایرانمهر ) برنامه‌ریزی کردیم که در این جلسه مشکلات این محلات با حضور مسوولان شهری مورد بررسی قرار گرفت.

    نویسنده: هنگامه خاندوزی
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *