×
×

اصلی ترین اولویت، سلامت مزارع پرورش میگو است

  • کد نوشته: 33572
  • ۱۴۰۰-۰۶-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس سيد جواد قدس علوي در جلسه كارگروه فني تكثير و پرورش ميگو استان گفت: فصل پرورش 1400 داراي مشخصه هاي بسيار خوبي بوده است كه مي تواند جهت تجربه آيندگان مورد بهره برداري قرار گيرد.
    اصلی ترین اولویت، سلامت مزارع پرورش میگو است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل شیلات گلستان گفت: طی دو سال اخیر بعد از گذشتن از بیماری لکه سفید، هدف اول ما ، پاک نگه داشتن مزارع پرورش میگو بوده که تاکنون توانستیم به این امر مهم دست یابیم و بعد از دو سال مجتمع پرورش میگوی گمیشان را پاک اعلام نمائیم.

    اصلی ترین اولویت، سلامت مزارع پرورش میگو است

    مدیر کل شیلات گلستان گفت: طی دو سال اخیر بعد از گذشتن از بیماری لکه سفید، هدف اول ما ، پاک نگه داشتن مزارع پرورش میگو بوده که تاکنون توانستیم به این امر مهم دست یابیم و بعد از دو سال مجتمع پرورش میگوی گمیشان را پاک اعلام نمائیم.

    وی افزود : طی دو سال اخیر بعد از گذشتن از بیماری لکه سفید، هدف اول ما ، پاک نگه داشتن مزارع پرورش میگو بوده که تاکنون توانستیم به این امر مهم دست یابیم و بعد از دو سال مجتمع پرورش میگوی گمیشان را پاک اعلام نمائیم.

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان گفت: فصل پرورش ۱۴۰۰ دارای مشخصه های بسیار خوبی بوده است که می تواند جهت تجربه آیندگان مورد بهره برداری قرار گیرد.

    وی با اشاره به ورود یک مرکز تکثیر بچه میگو به چرخه تولید استان افزود: امسال برای نخستین بار بچه میگوهای تولید شده در استان توسط این مرکز تکثیر مورد استفاده پرورش دهندگان در مجتمع گمیشان قرار گرفت که می توان گفت تکثیر ۱۵ میلیون قطعه بچه میگو در این مرکز موفقیت بزرگی برای فصل پرورش امسال بوده است.

    مدیر کل شیلات گلستان یکی دیگر از موفقیت های فصل پرورش ۱۴۰۰ را راه اندازی مرکز نرسری در مزارع پرورش میگو استان دانست و بیان داشت: برای نخستین بار امسال مرکز نرسری به صورت پایلوت از سوی شرکت کاسپین کیان پاد در مجتمع راه اندازی شد که نتیجه آن وزن گیری بالای ۲۲ گرم میگوهای تولیدی در این شرکت می باشد.

    مهندس قدس علوی با اعلام افزایش تعداد مزارع پرورش میگو استان پس از دومین سال رفع بیماری لکه سفید، تصریح کرد: رشد تعداد مزارع زیر کشت میگو استان از ۲۵ مزرعه سال گذشته به ۸۰ مزرعه در فصل پرورش امسال یک موفقیت بزرگ بوده است که این امر با رعایت پروتکل ها توسط پرورش دهندگان و نظارت مستمر اداره کل شیلات و دامپزشکی و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی گرگان و سایر دستگاههای مرتبط محقق شده است.

    وی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش قابل توجه تولید میگو در سال آینده اذعان داشت: پیش بینی می گردد سال آینده با افزایش ۵۰ درصدی سطح زیرکشت در مجتمع پرورش میگو گمیشان به تولیدی بالغ بر ۴۵۰۰ تن برسیم.

    مدیر کل شیلات گلستان در پایان با اشاره به آغاز فصل برداشت میگو در استان گفت: پرورش دهندگان نسبت‌ برداشت میگوهای با وزن استاندارد ۱۵ گرم به بالا، اقدام نمایند تا از خسارات احتمالی آتی پیشگیری گردد.

    همچنین در این جلسه مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: برای پیشگیری از بیماری فقط کنترل تراکم کافی نیست، بلکه مدیریت بهینه تولید و مدیریت برداشت میگو در زمان های تعیین شده با رعایت پروتکل ها می تواند تا حد زیادی در کنترل و پیشگیری از بیماری نقش داشته باشد.

    مهندس وحید معدنی افزود: کنترل کیفی غذاهای مصرفی میگوها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید پرورش دهندگان این موضوع را با حساسیت های ویژه دنبال نمایند.

    وی با تاکید بر آماده سازی مزارع و رعایت پروتکل های فنی و بهداشتی تصریح کرد: آماده سازی مزارع برای فصل پرورش سال بعد در واقع باید از آخرین روز برداشت آغاز گردد و تدابیر لازم جهت فصل پرورش موفق اندیشیده شود.

    مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران در خصوص رفع مشکلات صادرات میگو استان اظهار کرد: پیگیر دریافت کد ir جهت صادرات محصول میگو گلستان برای آن دسته از پرورش دهندگان که در این امر فعالیت دارند هستیم و امیدوارم بتوانیم با استفاده از پتاسیل های موجود این معضل را مرتفع نماییم.

    مهندس معدنی در پایان با اشاره به سطح زیر کشت میگو در کشور عنوان کرد: امسال ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار در کشور به زیر کشت محصول میگو رفته است که تاکنون بیش از ۴۰۰۰ تن محصول از چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برداشت شده است.

    گفتنی است کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان، همزمان با آغاز فصل برداشت میگو در گلستان، با حضور مهندس معدنی مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، مهندس قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان، مدیران مرتبط و جمعی از پرورش دهندگان میگو در محل سالن جلسات شیلات گلستان برگزار شد که در این جلسه مدیران دستگاهها و پرورش دهندگان گزارشی از اقدامات خود را ارائه نمودند

    نویسنده: نرگس حسینزاده
    منبع: روابط عمومی اداره کل شیلات

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *