×
×

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان
وکیل بیکارهمچون پارکینگی مملو از خودرو است

  • کد نوشته: 33606
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۳
  • ۰
  • غلامرضا اتحادیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: متاسفانه در ارتباط با استقلال کانون‌های وکلا دستگاه قضا به مفاد قانون توجهی ندارد، این در صورتی که قوه تنها می‌تواند تغییرات و تصمیمات گرفته شده را از سوی کانون تایید یا رد نماید.
    وکیل بیکارهمچون پارکینگی مملو از خودرو است
  • تبلیغ هدفمند

    رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان ضمن اشاره به تصویب آیین‌نامه قانون وکالت در سال ۱۳۳۴ و لایحه استقلال کانون وکلا گفت: طبق ماده ۲ این قانون تصریح شده هرگونه نیاز به تغییر و تصویب در این قانون باید توسط کانون‌های وکلا تهیه و به تایید وزیر دادگستری برسد.

    وکیل بیکارهمچون پارکینگی مملو از خودرو است


    غلامرضا اتحادیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: متاسفانه در ارتباط با استقلال کانون‌های وکلا دستگاه قضا به مفاد قانون توجهی ندارد، این در صورتی که قوه تنها می‌تواند تغییرات و تصمیمات گرفته شده را از سوی کانون تایید یا رد نماید.


    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار ،رئیس کانون وکلای گلستان اظهار داشت: اینکه کانون‌های وکلا مجموعه‌ای مستقل از دولت و قوه قضاییه بوده و طبق اصل ۳۵ قاون اساسی به منظور احقاق حق مظلومان در مراجعات قضایی و حمایت از ستمدیدگان، مالباختگان و مظلومان که هیچ پناهی جز وکیل در مقابل قاضی ندارند، تشکیل شده است.
    وی گفت: وکلا اگر مستفل نباشند نخواهند توانست از ترس از دست دادن شغل و مشکلات بعدی، در مقابل قاضی که نماینده دولت و مجری قانون است از موکل خود دفاع جانانه کند.
    اتحادیه گفت: اداره کانون‌های وکلا تنها از طریق حق عضویت‌های پرداختی وکلا از قبیل مالیات، بیمه، حق عضویت و غیره می‌باشد، و در این بین با همین مبالغ بدون حتی یک ریال بار مالی برای دولت اقدام به پرورش وکلای جوان، تازه نفس، خبره، کارآزموده، مجرب و متعهد می‌کنند.
    وی با بیان این که آیین‌نامه قانون نیستند، خاطرنشان کرد: در ایران کار مجلس شورای اسلامی چیزی جز تصویب قانون نیست، اما ابتدای تابستان سال جاری ریاست وقت قوه قضاییه آیین‌نامه بدون تایید کانون وکلا مبنی بر صدور پروانه وکالت به صورت شناور امضا، تایید و ابلاغ کرد.
    وی افزود: نمایندگان خانه ملت در کش و قوس کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه کلیات طرح صدور برخی مجوزهای کسب و کار را مصوب نموده که طبق آن به وکالت به عنوان اصل ۳۵ قانون اساسی است در منظر اصل ۴۴ قانون اساسی و به عنوان ایجاد اشتغال و در زمره مسائل اقتصادی نگریسته، در صورتی که برخی خدمات کانون وکلا مانند وکیل معاضدتی یا تسخیری رایگان است.
    وی گفت: این طرح دارای ماهیت حقوقی بوده در صورتیکه مسایل وکلا باید در کمیسیون قضایی مورد بررسی قرار گیرد.
    رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان در ادامه افزود: آیین‌نامه ابلاغی رییس وقت قوه قضاییه باعث تعدد و تکثر وکلایی خواهد شد که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های قارچ‌گونه‌اند، و بدون هیچگونه دانش و بار علمی.
    اتحادیه گفت: تنها جنبه اقتصادی وکالت مورد توجه نمایندگان گرفته است، اما این در صورتی که امر وکالت با جان، مال، امنیت و ناموس مردم سر و کار دارد، و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
    وی اظهار داشت: بحث وکالت در قانون اساسی ذیل حقوق ملت قرار داده شده و تغییر آن از اصل ۳۵ به اصل ۴۴ تنها یک نگاه عامیانه و وارد شدن ضرر، زیان و خسارت به مردم می‌باشد.
    رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: کانون وکلا در کنار مردم و برای دفاع از حقوقشان است در صورتیکه تعدادی از وکلای همین کانون مورد بی‌مهری و حتی بازداشت از سوی مراجع قضایی قرار گرفتند.
    اتحادیه افزود: این مورد تاسف وکلا است که امروز باید پذیرای بی‌سوادی برخی دانشجویان حقوق می‌باشد و متاسفانه هر روز شاهد افزایش تعداد آنها ‌هستیم.
    وی در ادامه گفت: تعدد و تکثر وکلا موجب شده تا بسیاری از وکلا از پس هزینه‌هایی خود مانند اجاره دفتر، حق‌بیمه و منشی برنیایند و برخی اقدام به تودیع پروانه وکالت‌شان نمایند.
    وی با تاکید بر اینکه تصویب این طرح در مجلس و ابلاغ آن آیین نامه باعث می‌شود تا هر روز به تعداد وکلای بی‌سواد اضافه شود گفت: در صورت تحقق این موضوع وکالت بیشتر به پارکینگی شباهت دارد که این پارکینگ در یک اصطلاح رایج بین وکلا به علت بیکاری ناشی از افزایش وکلا است، افزوده شود.
    اتحادیه گفت: در صورتیکه نمایندگان خانه ملت در استان‌ها در جریان اصل ماجرا قرار گیرند، بدون شک این طرح مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت که این اطلاع‌رسانی به نمایندگان بخشی برعهده رسانه‌ها و بخشی بر عهده کانونها است که با وکلای مردم در خانه ملت جلسات حضوری داشته باشند.
    گفتنی است این استان دارای ۶۲۸ وکیل پایه یک است که ۲ نفر در حالت تعلیق و ۳ وکیل پایه ۲ در استان فعال است. لازم به ذکر است این استان ۷۱ کارآموز وکالت دارد که ۹ نفر از آنان در گلستان مهمان هستند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *