×
×

مردم گرگان ناراضی از خدمات شرکت‌های برق و مخابرات

  • کد نوشته: 33816
  • ۱۴۰۰-۰۸-۰۶
  • ۰
  • مردم گرگان ناراضی از خدمات شرکت‌های برق و مخابرات هزینه های گزاف دریافت می شود اما خدمت دهی ضعیف است

    مردم گرگان ناراضی از خدمات شرکت‌های برق و مخابرات
  • تبلیغ هدفمند

    مردم گرگان ناراضی از خدمات شرکت‌های برق و مخابرات هزینه های گزاف دریافت می شود اما خدمت دهی ضعیف است.


    در شرایطی که شهروندان به دنبال آرامش هستند اما گویی برخی از دستگاه‌های خدماتی در یک اقدام نابخردانه هزینه‌های بی‌تدبیری خود را از مردم دریافت می‌کنند.
    طبق گزارشات ارسالی از سوی شهروندان سه شرکت خدمات رسان برق و مخابرات و اپراتورهای همراه به لحاظ عدم پرداخت به موقعه مطالبات پرسنل و نیروهای شرکتی و پیمانکاری، این افراد جهت گذران زندگی و اعلام اعتراض اقدام به سرقت که گاها ایجاد خسارت به شرکت‌های مذبور بوده که از جانب این اقدام اعمال خسارت به اموال مردم نیز شده می‌کنند و شرکت‌های مذکور نیز به جهت جبران اینگونه خسارات هزینه های آن را با اعمال کردن بر روی قبوض خود از مشرکین دریافت می‌کنند.
    تا جایی که در تابستان سالجاری مردم معتقدند به لحاظ قطعی های مکرر برق مخصوصا در ساعات اوج مصرف و اعمال خسارت بر اموال‌شان انتظار همراهی از سوی شرکت توزیع برق را داشتند اما به یکباره با قبوض نجومی مواجه شده که در یک اقدام تمسخرآمیز مدیریت عامل شرکت مذکورمدیریت عامل شرکت مذکور مردم می‌توانند جهت پرداخت قبوض خود مراجعه و آن را به صورت اقساط پرداخت کنند که سوال مردم اینجاست که با وجود اعمال خسارت و سیر مراحل اداری طولانی مدت برای دریافت خسارت چرا باید قبوض برق را تصاعدی و اینگونه پرداخت کنیم و چرا باید هزینه‌های غیر متعارف که نا مرتبط با آنهاست و مربوط به سهل انگاری های مدیران را آنها پرداخت کنند .
    و یا اینکه مردم نسبت به خدمات شرکت مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی نیز معترض‌اند و بنا به گزارشات واصله بابت این موضوع شهروندان از این موضوع که چرا باید هزینه سهل‌انگاری و پرداخت مطالبات پرسنل این شرکت که منجر به اعمال خسارت به خطوط مخابراتی برای ابراز اعتراض دارند را پرداخت کنند.
    قطعی مکرر خطوط مخابراتی در برخی مناطق گرگان
    تا جایی که برخی از شهروندان اینگونه می‌گویند که با وجود اینکه خطوط مخابراتی ما بیش از چند ماه قطع میباشد و علی الرغم گزارشات مکرر به سامانه اعلام خرابی ۲۰۱۱۷ اما فقط برای چند روز ارتباط برقرار است و بعد از آن مجدد روز از نو روزی از نو و در پایان ماه قبض‌های رنگارنگ که جدیدا به صورت پیامک هم ارسال می‌شود به دست‌مان می‌رسد تاجایی که این قبوض بدون اینکه استفاده‌ای از شبکه مخابراتی حتی به اندازه ثانیه‌ای استفاده شود صادر می‌شود
    علی قاسمی یکی از شهروندان ساکن در محدوده میدان ترمینال می‌گوید چندماهی‌ایست که خطوط ارتباطی ما با مشکل مواجه شده و علی‌الرغم گزارشات مکرر به سامانه ۲۰۱۱۷ اما فقط برای چند روز مشکل ما رفع میشد و بعد از آن مجدد ارتباط نداریم تا جایی که دیگر خجالت میکشیم و یا با بی توجهی به اعلام گزارش خرابی مواجه هستیم.
    موحدی دیگر شهروندی است که در ایام تابستان و با قعطی مکرر برق و ایجاد نوسان در خطوط ارتباط موجب خسارت به گوشی تلفن و مودم‌می‌شد که با توجه به اعلام موضوع به شرکت مخابرات، مسؤلین این شرکت به خاطر عدم توجه به مسولیت داشته منکر این خسارت شده و آنرا مرتبط با سیم‌کشی ساختمان دانسته که احیانا با جریان برق خانگی ارتباط دارد حال اینکه سیم تلفن به صورت روکار و از مسیری که در دید است به محل مورد استفاده انتقال داده شده و منجر به سوختن چندین دستگاه گوشی تلفن و ایجاد نوسان در سیستم اینترنتی ( مودم ) گردیده است.
    خطوط ارتباطی تلفن در شرق گرگان مربوط به ۴۰ سال گذشته است

    شرکت های مخابرات و برق شرکت های خدمات رسانی هستند که این روزها بیش از آنکه به فکر خدمت هستند بفکر سود بیشتر می باشند و بدون هیچ پاسخگوی به مردم هزینه ها را بالا می برند و در این میان هیچ کس نیست تا بداد مردم برسد.
    نمایندگان مجلس تا حدودی برای رفع این مشکل در حوزه قبض های نجومی شرکت برق همراه مردم شدند اما متاسفانه تاکنون با همه تلاش های که انجام داده اند اما راه به جایی نبرده اند.
    تجدیدنظر بر قبوض صادر شده برق ضروری است
    عضو کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت تجدیدنظر بر قبوض صادر شده برق تاکید کرد و گفت: کمیسیون انرژی نیز این موضوع را تا احقاق حق مردم و استرداد وجوه پرداختی آن‌ها پیگیری خواهد کرد.
    رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعتراض‌های اخیر مردم به افزایش نجومی قبوض برق، گفت: اگرچه به دنبال افزایش شدید گرما در استان گلستان به طور طبیعی استفاده مردم از دستگاه‌های سرمایشی افزایش یافت اما قبض برق یک خانواده که استفاده غیرمتعارفی از برق نداشتند و نهایت یک کولر یا اسپلیت روشن کرده‌اند، حتی چند برابر سال قبل شده ضمن آنکه روزانه چندین ساعت هم برق نداشتند

    نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تجدیدنظر بر قبوض صادر شده برق تاکید کرد و افزود: بسیاری از افرادی که با قبوض نجومی رو به رو شده‌اند توان پرداخت آن را ندارند به همین دلیل مراجعات بسیاری به ادارات برق استان‌ها می‌شود لذا از آقای محرابیان و مجموعه وزارت نیرو درخواست تجدیدنظر داریم البته کمیسیون انرژی نیز این موضوع را تا احقاق حق مردم و استرداد وجوه پرداختی آن‌ها پیگیری خواهد کرد.
    وی افزود: استان‌های گرمسیر تعرفه گرمسیری دارند یعنی به دلیل گرمای بالا و ضرورت استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی باید بهای کمتری برای مصرف برق پرداخت کنند، اما استانی مانند گلستان با وجود آنکه دمای آن تا ۵۵ درجه افزایش یافت چنین تعرفه‌ای ندارد و با توجه به اعمال تعرفه عادی، قبوض برق مردم افزایش نجومی پیدا کرده است.
    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: اگرچه وزارت نیرو معتقد است افزایش قیمت قبوض برق صرفا شامل حال پرمصرف‌ها شده است اما اعتقاد برخی از مشترکین هم بر این است که در جدول پرمصرف‌ها نمی‌گنجند به همین دلیل کمیسیون برای پیگیری درخواست مردم و شنیدن اظهارات وزارت نیرو و تطبیق آن با قانون در اسرع وقت جلسه تشکیل خواهد داد.

    نویسنده: فریبا مسکنی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *