×
×

انهدام‌شبکه‌مجازی سوءاستفاده از هویت‌شهروندان در بازار ارز

  • کد نوشته: 34038
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: کارشناسان این پلیس طی رصد و پایش اطلاعاتی فضای مجازی متوجه شدند افرادی در قالب یک شبکه سازماندهی شده اقدام به سوءاستفاده از هویت شهروندان در بازار ارز می‌کنند .
    انهدام‌شبکه‌مجازی سوءاستفاده از هویت‌شهروندان در بازار ارز
  • تبلیغ هدفمند

    پلیس فتا از شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های سوءاستفاده از هویت شهروندان در بازار ارز در فضای مجازی خبر داد و گفت: این افراد با ایجاد یک شبکه مجرمانه نقش مخربی در ایجاد التهاب و نوسانات کاذب در بازار ارز ایجاد کرده بودند.

    انهدام‌شبکه‌مجازی سوءاستفاده از هویت‌شهروندان در بازار ارز

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: کارشناسان این پلیس طی رصد و پایش اطلاعاتی فضای مجازی متوجه شدند افرادی در قالب یک شبکه سازماندهی شده اقدام به سوءاستفاده از هویت شهروندان در بازار ارز می‌کنند .

    وی در ادامه افزود: پس از اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس فتا پایتخت مشخص شد این باند مجرمانه تحت عناوین مختلفی همچون «استخدام کارگر یک روزه صرافی ها» یا «کسب درآمد بدون سرمایه در صرافی» اقدام به درج آگهی در سایت های آگهی محور و شبکه‌های اجتماعی نموده و با سوءاستفاده از عدم آگاهی اشخاص و در قبال پرداخت مبالغ ناچیزی از اطلاعات هویتی و مشخصاً کارت ملی،ارز دولتی خریداری کرده و در کانال و گروه تلگرامی که ایجاد کرده بودند به قیمت آزاد به فروش می رساندند.
    وی افزود: در تحقیقات تکمیلی این پرونده مشخص شد این تیم ۴ نفره با تبلیغات دروغین و وعده های واهی کارت ملی افراد را در اختیار گرفته و تحت عناوین مختلفی از این مدارک هویتی سوءاستفاده می کردند.
    سرهنگ گودرزی بیان داشت: باتوجه به گسترده بودن فعالیت این باند چهار نفره طی تلاش های شبانه روزی و اقدامات فنی کارشناسان سایبری این پلیس تمامی اعضای اصلی این شبکه مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی در یک عملیات پلیسی به پلیس فتا منتقل شدند.
    این مقام مسئول با اشاره به اینکه پلیس فتا مقتدرانه با مخلین نظم و امنیت در فضای مجازی برخورد می کند خاطرنشان کرد: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به فعالیت مجرمانه خود معترف شدند و پرده از نحوه اعمال مجرمانه خود برداشتند.
    وی با بیان اینکه افراد فرصت طلب در کمین افراد ساده لوح هستند توصیه کرد: از اجاره کارت ملی و دیگر مدارک هویتی به افراد سودجو جداً خودداری کنند چرا که عواقب ناشی از آن برعهده دارنده مدارک هویتی است،همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *