×
×

چگونه یک کارآفرین باشیم
در خانه پول‌دار شوید

  • کد نوشته: 34412
  • ۱۴۰۰-۱۰-۰۶
  • ۱۶ دیدگاه
  •  معصومه توکلی یکی از افرادی است که در شرایط کرونا با ایجاد یک خلاقیت ساده توانسته از موقعیت به وجود آمده استفاده کند و کرونا را که موجب شده تا بسیاری از مشاغل طی 2 سال اخیر منجر به تعطیلی و یا نیمه تعطیل شدن پیش برود را برای خود تبدیل به یک فرصت کند فرصتی که در کنار آن توانسته با کمی ذوق و خلاقیت تولید کننده محصولاتی باشد که تا دیروز خود مصرف کننده آن بود اما امروز تولید کننده آن است به همین خاطر با وی همراه می شویم تا راز موفقیت‌اش را از او جویا شویم تا شاید کسی دیگر از هموطنان عزیز بتواند با ایده وی برای خود کسب و کاری را فراهم کند
  • تبلیغ هدفمند

    چطور می‌شود با کمی وقت گذاشتن و سرمایه کم، یک شغل خانگی و پر لذت ایجاد کرد؟ زیورآلات دست‌سازیکی از این کارهاست که البته هنرو سلیقه سازنده نیز هست. تاکنون  فکر کرده‌اید که به جای اینکه فقط مصرف‌کننده زیورآلات باشید، خودتان زیورآلات درست کنید؟ همه ما کم و بیش تجربه ساختن کاردستی داشته‌ایم. با ابزار ساده چیزهایی ساخته‌ایم و آنقدر تجربه ساختش لذت‌بخش بوده که هنوز هم یکی ازبه یاد ماندنی ترین خاطره‌هایمان است . اما می‌شود علاوه بر این تجربه‌های لذت‌بخش، به فکر درآمدزایی هم بود. یعنی ایجاد یک شغل خانگی در دسترس با زیورآلات دست‌ساز!

    در خانه پول‌دار شوید

     معصومه توکلی یکی از افرادی است که در شرایط کرونا با ایجاد یک خلاقیت ساده توانسته از موقعیت به وجود آمده استفاده کند و کرونا را که موجب شده تا بسیاری از مشاغل طی ۲ سال اخیر منجر به تعطیلی و یا نیمه تعطیل شدن پیش برود را برای خود تبدیل به یک فرصت کند فرصتی که در کنار آن توانسته با کمی ذوق و خلاقیت تولید کننده محصولاتی باشد که تا دیروز خود مصرف کننده آن بود اما امروز تولید کننده آن است به همین خاطر با وی همراه می شویم تا راز موفقیت‌اش را از او جویا شویم تا شاید کسی دیگر از هموطنان عزیز بتواند با ایده وی برای خود کسب و کاری را فراهم کند

    پس با ما همراه باشید تا بنشینیم پای صحبت‌ها و تجربه‌های شیرینی که این تولید کننده خوش ذوق صنایع دستی داشته است

    لطفاًخودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید و بگوئید چند سال دارید؟

    معصومه توکلی هستم متولد هزار و سیصد و هفتاد و پنج ساکن گرگان .

    بفرمائید که چه مدت است با این حرفه آشنا شده‌اید و شروع فعالیت‌تان از کی بوده است؟

    مدت دو سال هست که به‌صورت جدی مشغول به فعالیت هستم سه یا چهار سال قبل به کمک کلیپ‌های آموزشی فضای مجازی این حرفه را یاد گرفتم و فقط با دو تا انبر کارم را شروع کردم .در ابتدای کار برای دوستان و آشنایان بند عینک و پابندو… درست می‌کردم بعدها به کارم تنوع داده‌ام و چرم را هم به مجموعه کارها اضافه کردم .فقط دو نمونه کیف چرم آموزش دیدم. همه مدل کیف را به کمک یکی از دوستانم برش لیزری می‌زنم و طراحی کامپیوتری انجام می‌دهم چون برش لیزری خیلی تمیز تر و بهتراز برش با قیچی دستی میباشد.از درآمدم صددرصد راضی نیستم چون درآمد ثابتی نیست و بستگی به بازار کار دارد گاهی فروشم خیلی‌خوب است و گاهی خیلی کم که در کنارش کارهای دیگه هم انجام می‌دهم .

    چگونه محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه می‌کنید؟

    درحال‌حاضر فقط سفارش قبول می‌کنم و کارها را می‌سازم . ازمغازه‌های داخل شهر هم سفارش می‌گرفتم البته به اقوام و همسایه‌ها هم حضوری می‌فروشم .زمانی‌که سفارش می‌گیرم بیعانه هم بابت تهیه مواد اولیه می‌گیرم.

    از چه زمانی تصمیم جدی برای این کار گرفتی؟

    در ابتدای کار دو نفر بودیم که این کار را شروع کردیم و در فضای مجازی دست ساخته‌های خودمون را می‌فروختیم تا بعد از شش هفت ماه که کسب و کارمان را جدا کردیم .

    در تهیه مواد اولیه مشکلی ندارید؟

    مواد اولیه را از تهران با قیمت مناسب تهیه می‌کنیم در منزل کار می‌کنم.

    آیا توانایی آموزش به علاقمندان به این هنر را دارید؟

    بنده در حال حاضر می‌توانم به دیگران هم آموزش بدهم و البته تاکنون هم به خیلی‌ها آموزش داده‌ام تا در منزل بتوانند کسب درآمد کنند.

     سخن پایانی:

    این‌که حتما آنچه را که علاقه‌مند هستید دنبال کنید تا به خواسته و هدف خودتان برسید چرا که فقط یک بار قرار است زندگی کنیم پس نگذارید حسرت چیزی‌های بر دلتان بماند که فردا قطعاً  جزء پشیمانی سودی دیگر نخواهد داشت.

    لذا همانگونه که دیدید قرار نیست برای کسب درآمد حتما در اداره‌ای دولتی یا شرکت و یا کارخانه‌ای مشغول باشید این را بدانید که با کمی تلاش و علاقه و خلاقیت می توانید در ابتدای کار کارخانه کوچکتان را در منزل خود راه‌اندازی کنید و محصولات خود را حتی کم و با کمترین هزینه روانه بازار نمائید و از این نترسید که رقبایتان شرکت‌های قدری هستند که سالهاست در بازار فعالیت می کنند و سرمایه‌شان به مراتب بیش از سرمایه شماست به دنبال این باشید که ببینید آن چیزی که رقیب تان به آن فکر نمی کند را دنبال کنید و در پی توسعه آن باشید قطعا روزی را خواهید دید که همین رقبای بزرگ مشتریان پروپاقرص شما خواهند شد.

    پس کارآفرین باشید تا یک فرد همیشه یکنواخت.

    بخشی از تولیدات این هنرمند خلاق را در ادامه خواهید دید

    نویسنده: فریبا مسکنی
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    16 پاسخ به “در خانه پول‌دار شوید”

    1. محمد گفت:

      سلام میشه آیدی اگر در اینستا گرام دارن بزارید

    2. ریحانه گفت:

      کاراشون چقدر قشنگه چه جوری میشه خرید

    3. roya گفت:

      کاراشون قشنگه چه جوری میشه خرید

    4. نرگس گفت:

      وای چقدر خوشکلن از کجا می تونم کاراشون رو تهیه کنم شماره تماسشون یا آی دی

    5. nafas گفت:

      چقدر قشنگن شماره تماسشون رو هم بزارید

    6. سوفیا گفت:

      واااااااااای چقدر خوشگل شماره اشون چیه

    7. ساحل گفت:

      سلام
      آدرسشون رو بدیدن

    8. معصومه توکلی گفت:

      ممنون که حمایت میکنید از کسب وکار ومشاغل خانگی و باعث افتخار بود درخدمتتون بودم. امیدوارم همه بتونم درخانه کسب درامد کنن🙏🙏

    9. معصومه توکلی گفت:

      درخدمت تمام عزیزان هستم

    10. roya گفت:

      سپاس خانم توکلی بی زحمت شماره ای از خودتون اعلام کنید

    11. سوفیا گفت:

      خانم توکلی سلام کارتوان خیلی قشنگه اما چطوری می تونیم باهتون ارتباط برقرار کنیم

    12. nafas گفت:

      سلام خانم توکلی عزیز کارتان جای تقدیر داره اما اینکه چجوری میشه کاراتون رو تهیه کرد و از کجا بگیریم رو هم بفرمائید

    13. نرگس گفت:

      خانم توکلی جون سلام
      کاراتون خیلی قشنگه اما چجوری و از چه طریقی میشه باهتون ارتباط برقرار کرد رو هم بگید

    14. سوسن گفت:

      سلام عشقم کارات خیلی قشنگه اما اینکه چجوری میشه باهات تماس گرفت رو هم می گفتی
      من اهل کشور آذربایجانم و اتفاقی توی سرچم به مصاحبه شما برخورد کردم برام واقعا جالب بود که چه جوری توی این شرایط سخت اونم توی ایران می شه این کارهای زیبا رو درست کرد ممنون میشم که شماره یا آی دی خودتو هم بگی تا بشه باهات ارتباط بیشتری داشت

      • فریبا مسکنی گفت:

        سپاس از توجه ویژه مخاطبین تارنمای بازار کسب کار که اینقدر ویژه به مطالب نگاه می کنند و امیدواریم که خانم توکلی هم توی کاراشون همیشه موفق و سربلند باشند.

    15. Zahra گفت:

      کارای خوشگلشونو ببینید وخریدکنید😍😍

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *