×
×

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی
در راستای ارتقای کیفیت نان۸۶هزارتن گندم وارد استان شد

  • کد نوشته: 34440
  • ۱۴۰۰-۱۰-۰۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار سیدجلال موسوی در این خصوص اظهار داشت: ۸۱ هزار تن گندم وارداتی در سالجاری از بندر به استان حمل شده و پنج هزار تن از این محصول هم از سایر استان‌های همجوار تامین شده است.
    در راستای ارتقای کیفیت نان۸۶هزارتن گندم وارد استان شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: برای تامین آرد از خارج کشور و سایر استان ها در سالجاری ۸۶ هزار تن گندم و همچنین ارتقای کیفیت این محصول وارد سیلوها و انبارهای استان شد.

    در راستای ارتقای کیفیت نان۸۶هزارتن گندم وارد استان شد

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار سیدجلال موسوی در این خصوص اظهار داشت: ۸۱ هزار تن گندم وارداتی در سالجاری از بندر به استان حمل شده و پنج هزار تن از این محصول هم از سایر استان‌های همجوار تامین شده است.

    وی افزود: در حال حاضر موجودی میزان ذخیره گندم در سیلوهای استان مناسب است، و میزان گندم دپو شده پاسخگوی نیاز  سالجاری و حتی ماه های آغازین سال ۱۴۰۱ نیز است از این رو نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: میان نانوایی ها استان هفت هزار و ۳۰ تن آرد یارانه ای (یارانه ای یک)  به صورت ماهیانه توزیع می شود که ناگفته نماند سرانه مصرف این محصول بیش از میانگین کشوری است. 

    وی ارتباط با عرضه خارج از شبکه آرد و نان در نانوایی‌های گفت: با توجه به کم شدن فعالیت های کشاورزی در این فصل ، با کاهش مصرف نان و تقاضا روبرو شده است و توزیع خارج از شبکه هم کمتر شده است.

    وی اظهار داشت:طبق برآوردهای صورت گرفته، پیش از این و در فصل تابستان ۱۰ تا ۱۵ درصد آرد و نان تولیدی استان خارج از شبکه عرضه شده  اما در حال حاضر این رقم کاهش۱۰ درصدی یافته است.

    موسوی افزود: میزان تولید گندم در کشتزارهای استان امسال متاثر از خشکسالی و کاهش بارندگی ها،  بشدت کاهش یافت و البته میزان تحویل این محصول به دولت هم رقم کاهشی داشت به طوری که تمام گندم‌های خریداری شده از کشاورزان استان پیش از فصل پاییز به مصرف رسید.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان تحویل گندم به دولت نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد کاهشی بوده خاطرنشان کرد: تنها ۱۹ هزار و ۲۱۳ هزار تن میزان خرید گندم امسال است که در سال گذشته این رقم ۱۳۱ هزار تن ثبت شده است.  

    کاهش بارندگی ها و از سوی وجود خشکسالی باعث شد تا ۳۰ درصد از گندم و جوی دیم زارهای استان از بین برود. 

    رییس سازمان جهاد کشاورزی استان پیش از این،  گفته بود که کاهش بارندگی و خشکسالی باعث نابودی  ۳۸ هزار هکتار از اراضی دیمزار غلات ( جو و گندم ) استان شده است.

    نویسنده: فریبا مسکنی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *