×
×

ورود دادگستری گلستان به موضوع فعالیت دوباره مرکز آنژیوگرافی گنبد

  • کد نوشته: 34492
  • ۱۴۰۰-۱۰-۱۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، هفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با جای دادن نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در حوزه زیرساخت‌ها و فضاهای بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی با مشکلات عدیده‌ روبرو هستند که از جمله آن تعطیلی مرکز آنژیوگرافی گنبد با وجود تکمیل تجهیزات است.
    ورود دادگستری گلستان به موضوع فعالیت دوباره مرکز آنژیوگرافی گنبد
  • تبلیغ هدفمند

    دادگستری گلستان به دانشگاه علوم پزشکی این استان یک هفته فرصت داد تا مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس که مدت کوتاهی پس از مراجعه بیماران متوقف شده بود را بار دیگر به چرخه فعالیت بازگرداند.

    ورود دادگستری گلستان به موضوع فعالیت دوباره مرکز آنژیوگرافی گنبد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، هفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با جای دادن نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در حوزه زیرساخت‌ها و فضاهای بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی با مشکلات عدیده‌ روبرو هستند که از جمله آن تعطیلی مرکز آنژیوگرافی گنبد با وجود تکمیل تجهیزات است.

    مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس که پس از ۱۵ سال انتظار در دهه فجر ۹۹ به بهره‌برداری رسیده بود به دلیل افزایش شمار بیماران کرونایی و در ادامه نبود متخصص جراح قلب تعطیل شد.

    رییس کل دادگستری گلستان از وضعیت فعلی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس گلایه کرد و گفت: این مرکز با وجود تجهیز و آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به روی بیماران قلبی بسته است.

    حیدر آسیابی با بیان اینکه حوزه سلامت یکی از مصادیق بارز حقوق عامه است، افزود: در بازدید از مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان برای رفع مشکل و باز شدن این مرکز یک هفته فرصت داده شد.

    وی اظهارداشت: از آنجا که پیش از این نیز چند بار برای راه اندازی این مرکز به دانشگاه مهلت داده شده بود گفت که اگر پس از مهلت تعیین شده این مرکز بازگشایی نشود، دادستان مرکز استان ماموریت دارد علت را بررسی کند و برای مسوولان درمانی به اتهام ترک فعل پرونده تشکیل دهد.

    رییس کل دادگستری گفت: درصد قابل توجهی از بیماران قلبی گلستان مربوط به شرق استان هستند که اگر بخواهند از خدمات آنژیوگرافی بهره‌مند شوند باید با پیمودن مسافت‌های طولانی به گرگان و یا بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی مراجعه کنند که ممکن است به قیمت جان بیماران تمام شود.

    فعال نشدن مرکز و بخش تخصصی آنژیوگرافی و جراحی قلب در شرق گلستان که نیمی از مردم استان در این منطقه زندگی می‌کنند سبب شده تا مردم این خطه علاوه بر روبرو شدن با مخاطرات جانی، برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی خود هزینه‌های جانبی زیادی متحمل شوند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *