×
×

در نمایشگاه اکسپو۲۰۲۰فرش دو روی خراسان شمالی معرفی می‌شود

  • کد نوشته: 34559
  • ۱۴۰۰-۱۰-۲۳
  • ۰
  • سعید پورآبادی اظهار داشت: این نمایشگاه در حقیقت یک روخداد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که برای نخستین بار مرکز ملی فرش، ۲ سالن در اختیار دارد.
    در نمایشگاه اکسپو۲۰۲۰فرش دو روی خراسان شمالی معرفی می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: فرش دو روی استان به عنوان یکی از هشت برند کشور پس از رایزنی با مرکز ملی فرش ایران مقرر شد تا در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ معرفی شود.

    در نمایشگاه اکسپو۲۰۲۰فرش دو روی خراسان شمالی معرفی می‌شود

    سعید پورآبادی اظهار داشت: این نمایشگاه در حقیقت یک روخداد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که برای نخستین بار مرکز ملی فرش، ۲ سالن در اختیار دارد.

    گفتنی است زمان برگزاری این نمایشگاه از تاریخ ۹ مهرماه جاری آغاز شده است و تا ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد.

    وی تصریح کرد: در واقع می‌توان روستای دویدوخ علیای راز و جرگلان را خاستگاه اصلی فرش ابریشم  دو رو در خراسان شمالی دانست و با وجود اینکه این هنر از جمله هنرهای ظریف و منحصر به فردی است که ناشناخته یا کمتر شناخته شده است اما قابلیت معرفی به جامعه جهانی را دارد.

     رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکسپوی دبی، فرصتی طلایی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی کشورها برای عرضه دستاوردها به‌منظور جذب سرمایه و مراوده‌های بین‌المللی به‌ویژه شهرهای میزبان است.

    بیش از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف مطابق آمارهای سال ۲۰۱۹ صادر شده است. در این میان سهم ۷.۹ درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داد.

    هم اکنون خراسان شمالی با۶۰ هزار قالیباف که ۲۶ هزار نفر آن به صورت مستمر فعالیت و مابقی فصلی در مناطق مختلف شهری و روستایی فعال هستند دارای یکهزار دار قالی بافی است، و این استان یکی از مراکز گمنام اما مهم تولید کننده فرش دستباف و دیگر دستبافته های داری با تولید و صادرات بیش از صدها هزار متر مربع فرش است.

    یکی از مهمترین مزیت‌های تولیدات استان تنوع در محصولات می باشد به صورتی که با توجه به سکونت و همنشینی اقوام کرد، ترک، ترکمن، بلوچ و تات و گوناگونی دست بافته های آنان، استان دارای مجموعه‌ای از محصولات با نوع ترکیب بندی در طرح و نقش،‌ تولید، مصالح و ابزار است.

    به گزارش بازار کسب و کار، این نمایشگاه جهانی، جز مجموعه نمایشگاه های است که هر پنج سال یک‌بار در یکی از کشورهای مختلف جهان اجرا می‌شود و هر کشور دستاوردهای گوناگونش را در گذشته، حال و آینده به نمایش می‌گذارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *