×
×

ممنوعیت خرید و فروش دارو در فضای مجازی

  • کد نوشته: 34971
  • ۱۴۰۱-۰۲-۰۸
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: خریدوفروش و تبلیغ هرگونه اقلام دارویی در فضای مجازی ممنوع بوده و با عاملان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
    ممنوعیت خرید و فروش دارو در فضای مجازی
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: خریدوفروش و تبلیغ هرگونه اقلام دارویی در فضای مجازی ممنوع بوده و با عاملان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

    سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان تصریح کرد: بعضاً شاهد هستیم که افراد سودجو در بستر اینترنت ، کانال و یا صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی با هویت‌های مختلف ایجاد می‌کنند، و به تبلیغ و فروش محصولات دارویی و بهداشتی و مکمل‌های تغذیه‌ای می‌پردازند و از افراد متقاضی، مبالغی را دریافت و از آن‌ها کلاه‌برداری می‌نمایند .

    وی بیان کرد: بر اساس قانون، خریدوفروش محصولات دارویی در فضای مجازی ، عملی مجرمانه و ممـنـوع می‌باشد و حتماً باید شهروندان این داروها را با نظـر و نسخـه پزشک و از داروخانه‌های معتبر تهـیه کنند، چراکه ممکن است داروهایی که از طریق فضای مجازی خریداری می‌شود، داروهای غیراستاندارد، بی‌کیفیت، تاریخ‌مصرف گذشته و تقلبی بوده و یا به دلیل نگهداری نشدن در شرایط لازم ، فـاسـد شده باشند.
    سرهنگ پرسا اظهار داشت:در بعضی موارد هنگام تبلیغ فروش محصولات دارویی، لینک‌هایی هم به جهت پرداخت مبلغ دارو معرفی می‌شوند و کاربران را به سمت صفحات و درگاه الکترونیکی جعلی هدایت می‌کنند و از حساب بانکی افراد برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.
    این مقام انتظامی به شهروندان توصـیه کرد: خـرید هرگونه محصولات دارویی و بهداشتی و مکمل‌ها، با نظر پزشک و داروساز و از طریق داروخانه‌ها و فروشگاه‌های پزشکی معتبرانجام گیرد و در هنگام خرید از اصالت محصول هم اطمینان حاصل کنند تا سلامت افراد جامعه به خطر نیـفتد و به تبلیغات فریبنده و بسایت ها وکانال های مختلف شبکه‌های مجازی در این خصوص تـوجـه نکنـند.
    سرهنگ پرسا در پایان افزود: پلیس فتـا به‌صورت شبانه‌روزی فضای مجازی را مورد رصد قرار داده و با افراد و یا گردانندگان کانال‌ها، صفحات شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی که به‌صورت غیرقانونی، اقـدام به تبلیغ و فروش داروهای غیرمجاز و تاریخ‌مصرف گذشته و تقلـبی می‌کنند برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهد.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *