×
×

با همت موسسه مطبوعاتی مروارید بازار کسب وکار پارس
پایانی برای نخستین جشنواره رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

  • کد نوشته: 35468
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۲
  • ۰
  • نخستین جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی به همت موسسه مطبوعاتی مروارید بازار کسب و کار پارس با مدیریت حمید رضا محمدیاری برگزار شد. اما این دغدغه تنها وظیفه یک ارگان و یا نهاد خاصی نیست و همه آحاد جامعه برای رفع آن سهیم هستند و در این میان اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی و انتشار دهنده رویدادهای تلخ و شیرین می توانند سهم بیشتری در این حوزه ایفا کنند و با تحلیل و بررسی آسیب های اجتماعی، به آگاه سازی جامعه کمک کنند.
    پایانی برای نخستین جشنواره رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
  • تبلیغ هدفمند

    پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اصلی ترین دغدغه ها در هر جامعه است و همه کارشناسان وصاحب نظران بر این عقیده هستند که پیشگیری بهتر از درمان است.

    پایانی برای نخستین جشنواره رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

    اما این دغدغه تنها وظیفه یک ارگان و یا نهاد خاصی نیست و همه آحاد جامعه برای رفع آن سهیم هستند و در این میان اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی و انتشار دهنده رویدادهای تلخ و شیرین می توانند سهم بیشتری در این حوزه ایفا کنند و با تحلیل و بررسی آسیب های اجتماعی، به آگاه سازی جامعه کمک کنند.

    به همین منظور نخستین جشنواره رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دو بخش مردمی و حرفه ای در گلستان با همت موسسه مطبوعاتی مروارید بازار کسب و کار پارس و با مدیریت حمید رضا محمدیاری آغاز به کار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.
    حمید رضا محمد یاری در مراسم اختتامیه این جشنواره با قدر دانی از همه کسانی که کمک کردند تا این جشنواره به خوبی برگزاری شود، گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از مسائلی است که فعالان فرهنگی و اجتماعی همیشه به دنبال آن هستند تا بتوانند در برابر این حجم از توطئه های که از سوی دشمنان بر کشور ما وارد می شود مقابله کنند.
    وی افزود : اصحاب رسانه نیز در این راستا فعالیت های خوبی دارند که شایسته بود در یک جشنواره علاوه بر اینکه دغدغه مندی فعالان رسانه و آحاد مردم را به این مسئله افزایش دهیم، از کسانی که در این حوزه تلاش های و آثار خوبی داشته اند نیز تجلیل شود.
    محمدیاری اظهار کرد : با فراخوان این جشنواره استقبال خوبی از سوی فعالان این عرصه انجام شد و ۳۰۷ اثر در زمینه های خبر، گزارش، فیلم، عکس به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و با داوری های انجام شده از بین آثار ارسالی آثار برگزیده انتخاب شدند.
    محمدیاری در پایان از همه ارگان ها و نهادهای که برای برگزاری این جشنواره یاری گر این موسسه بودند، قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که در گام های بعدی بتوانیم در این عرصه موفق تر عمل کنیم.
    ولی الله شهابی دبیر نخستین جشنواره آسیب های اجتماعی هم در این آیین گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای نگاه عالمانه اصحاب رسانه به آسیب های اجتماعی در قالب یادداشت مقالات، تیتر، گزارش، عکس و فیلم های جریان ساز برای توجه بخشی مسوولان بوده است.

    از ظرفیت رسانه در پیشگیری از آسیب اجتماعی کم استفاده شده است

    مسئول بسیج رسانه گلستان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: رسانه ها می توانند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعال و قوی ظاهر شوند و در این حوزه گام های ارزشمندی برداشته شده است.
    محمد مهدی تجری افزود : استفاده دستگاه های متولی حوزه کاهش آسیب های اجتماعی از ظرفیت رسانه ها کم است که امیدواریم در راستای فعال کردن کارگروه رسانه ای آسیب های اجتماعی از ظرفیت هنر بیشتر استفاده شود.
    وی ادامه داد: داوری این دوره از جشنواره با همت داوران خوب استانی انجام شده است و با توجه به اینکه این دوره نخستین دوره از این جشنواره رسانه ای بوده است اما استقبال خوبی از آن انجام شد.
    تجری اظهار کرد: امیدواریم این دوره از جشنواره ها در سال های آینده نیز با قوت و حمایت خوب مسئولان اجرایی شود تا بتوانیم آحاد جامعه را به پیشگیری از آسیب های اجتماعی حساس تر کنیم.
    رسانه های گلستان کیفی تر خواهند شد
    از دیگر سخنران این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بود، محمد رعیت با بیان اینکه اصحاب رسانه در گام دوم و تمدن نوین اسلامی فرایند جامعه‌سازی را با خودسازی شروع کنند، اظهار کرد: مسیر تحول و ارتقا باید جامعه را به سوی تمدن سازی پیش ببریم و برای رسیدن به این مهم به یقین باید از خود شروع کنیم.
    وی ادامه داد: برای پیشگیری از آسیب چاره ای جز استفاده از علوم اجتماعی موثر نداریم و عرصه روزنامه‌نگاری، خبرنگاری و نوشتن در ترویج خوبی ها به حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک می کند.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت : درحال آماده کردن بسترکیفی شدن رسالت مطبوعاتی هستیم و در این راستا معتقدیم که فعالیت مطبوعات براساس دانش باید به تولیدات موثر رسانه ای ختم شود.
    رعیت افزود: یکی دیگر از رسالت های رسانه، دفاع از اعتقادات و برآمده از آموزه های دینی و قرآنی است و بی شک جز این انتطار نیست که به این آموزه ها دقت بیش از پیش داشته باشیم.
    رعیت ادامه داد: هرچقدر بیشتر به مردم توجه کنیم و نیز فعالیت‌های مردمی را تقویت کنیم، شاهد بهتر شدن جامعه خواهیم بود.
    وی افزود: ارزش انسان به کار نیکویی که انجام می‌دهد است و کسانی که در حوزه رسانه قلم می‌زنند این امکان را دارند که جامعه را به سمت آرامش، صلح، مهربانی و … سوق دهند.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان روزنامه‌نگاری را ازجمله فعالیت‌هایی ذیل مسائل مرتبط با حوزه علوم اجتماعی برشمرد و افزود: رسانه و روزنامه‌نگاری یکی از بهترین ابزارها برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
    رعیت ادامه داد: فرزندان ما در همان هوای فرهنگی نفس می‌کشند که ما به‌عنوان مسئول و رسانه در آن نفس می‌کشیم؛ درنتیجه باید توجه مضاعفی نشان دهیم و بدانیم که چه هوایی را برای فرزندان و آیندگان می‌سازیم و یا به یادگار می‌گذاریم.
    مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه اگر رسانه می‌خواهد به جامعه سازی برسد اول باید از خودشناسی و خودسازی شروع کند.

    در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از نفرات برتر جشنواره رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، از پوستر هشتمین جشنواره ابوذر گلستان نیز رونمایی شد.
    نفرات برتر نخستین جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی گلستان به شرح زیر است:
    در بخش حرفه ای گزارش علی قاسمعلی اول، سمیرا رجبی دوم و زهرا قزلسفلی سوم شدند.
    در بخش حرفه ای یادداشت و مقاله محمدرضا بهرامی مقام اول، وحید حاج سعیدی مقام دوم و حسن حسینی نژاد مقام سوم را کسب کردند.
    اعظم محبی، رضا روشنی و عالیه ایزد هم مقام های اول تا سوم بخش حرفه ای تیتر را کسب کردند.
    هیات داوران در بخش فیلم حرفه ای رضا اصغری مقام اول، عباس بهرامی مقام دوم و علی شهرکی مقام سوم را شایسته کسب عناوین اول تا سوم دانست.
    در بخش عکس حرفه ای شقایق عباس زاده مقام اول، راحله حصاری مقام دوم و علی دهقان مقام سوم و در بخش عکس مردمی ریحانه صادقی مقام دوم و ریحانه کریمی مقام سوم شناخته شدند.
    در این بخش هیات داوران عکسی را شایسته کسب عنوان اول ندانست.
    در بخش شایسته تقدیر هم پریسا مسعودی، معین رضوانی، عبدالله فرخی، نرگس حسین زاده،فاطمه دادمحمدخانی و زهرا پایین محلی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

    نویسنده: نرگس حسین زاده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *